7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

Waar kun je je firmware zien?

Ik ben net sinds vanmiddag de trotse bezitter van een oude iMac 266. Hele leuke machine. Ik wil er binnenkort OS X opzetten want ik draai nu nog 8.5. Nu heb ik begrepen dat je daarvoor een firmware update moet doen. Ik heb uiteraard op de apple support site gekeken, waaruit ik op kon maken dat ik firmware 1.2 moet hebben. Eerste vraag is: Ben ik er als ik die firmware heb? Tweede vraag: Mijn iMac zegt als ik die updater wil draaien dat m’n firmware up-to date is. Ik wil graag zeker weten dat ik m’n net “nieuwe” iMac niet meteen sloop dus ik wil graag weten welke firmware ik nu heb. Wie kan me vertellen waar je dat kunt zien in OS 8.5?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Yosemite

Je kan het in Apple Systeemprofiel zien (staat in het Apple-menu).

Bijdrager
    michelvdb

Sla me dood als je het niet met Apple Systeemprofiel kan.
    :finderoud:

Bijdrager
    kenmasters

Daar had ik idd gekeken. Het zal aan mij liggen maar ik zie ’t niet. Er staat hier Versie boot rom: 3.0f2
    Versie mac OS 1.5

Wat mis ik?

Bijdrager
    cubizer

Je boot rom IS de firmware. 8)

Bijdrager
    cubizer

Welke versie X is het?
    Bij versie 10.2:
    Op de cd staat een mapje met optional installs of zoiets dergelijks. Daar zit de firmware in. Draai die installer ff en dan weet je het.
    Bij versie 10.3:
    Als je gewoon aan de installatie begint geeft deze wel aan of je een nieuwe firmware versie nodig hebt. Is dit niet nodig, dan installeert Mac OS X zich vanzelf.

Bijdrager
    barbar25

Kijk eens op deze pagina van apple http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117

Download eventueel de installer als je niet zeker bent en laat hem lopen. Als hij al ge-update is zal de installer het wel zeggen. Dan ben je gerust.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.