8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Wiebo

Waar koop ik een Newertech batterij voor mn PowerBook

Ben al eventjes aant zoeken en surfen geweest naar meer informatie over de nieuwe batterij van Newertech voor de Powerbook.. Ik las dit artikel en werd reuze nieuwsgierig, helemaal omdat mijn batterij het nog geen 45 minuten volhoudt bij normaal gebruik.. Wie heeft ervaring met batterijen van NewerTech of wie heeft deze 55.5 Watt Hour batterij al in zn powerbookje zitten. Verder wil ik graag weten of deze batterij al in Nederland verkrijgbaar is..

groet Wiebo

Bijdrager
    t.leffers

Ik heb goede ervaringen met de batterijen van Newertech. Heb er 1 in m’n iBook zitten en de accu tijd is ongeveer 5,5 uur. Volgens mij heel netjes voor een accu van een jaar oud. Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat ie niet helemaal mooi past en dat de kleur iets witter is dan de iBook. Maar dit kan er aan liggen dat het een accu is voor de G4. Die is hetzelfde qua specs als voor de G3, alleen zit is het omhulsel wit in plaats van een aan de binnenkant wit geverfde transparante behuizing.

Bijdrager
    t.leffers

Tsja; dan moet ik er natuurlijk wel even bijvertellen hoe ik aan dat batterijtje ben gekomen.
    Hier vandaan. Goede service, snelle levering: http://www.macstuff.nl

Bijdrager
    stinky

nog geen batterijtje voor de 15″ alu kunnen vinden op die site… jammer. de mijne zit er met een half uurtje ook wel doorheen tegenwoordig. ruim 2jr oud, aan vervanging toe ben ik bang
    klinkt goed die 55,5wh replacers

Bijdrager
    t.leffers

Dat lijkt me sterk. Er staan zeker 2 batterijen op, die in je Pbook passen. Die nieuwste van NewerTech inderdaad nog niet. Maar volgens mij scheelt het bijzonder weinig in capaciteit.

Hiero: link

Bijdrager
    martjn

jammer alleen dat er geen gegevens verder bij staan.
    Weet iemand wat het verschil tussen beide batterijen is?

Batterij voor PowerBook G4 15 Inch Alu [MC-G4/A15L]
    Specification: LiIon, 11.1V, 4800mAh
    € 134,17

Rechargeable Battery voor PowerBook 15 inch [M9756G/A]
    lithium-ionbatterij van 50 wattuur
    € 127,93

Ik ben namelijk dringend aan een nieuwe batterij toe. De laatste maanden is de mijne drastisch verminderd in prestatie. Volgens coconut battery:

2005-08-26 :: 89% :: (3920 mAh)
    2005-12-05 :: 63% :: (2812 mAh)
    2006-01-19 :: 50% :: (2233 mAh)
    2006-02-02 :: 44% :: (1977 mAh)
    2006-02-23 :: 33% :: (1479 mAh)
    2006-04-10 :: 22% :: (995 mAh)

age of mac: 23 months
    battery-Loadcycles: 479

is dit normaal?

Moderator
    Pete.Z

Je moet ook eens hier kijken:
    http://www.powerbookguy.com/

Ik hed daar al 2 x naar volle tevredenheid een batterij gescoord,niet de goedkoopste,maar vaak wel leuke aanbiedingen.

Bijdrager
    Wiebo

Ik heb inmiddels de NuPower 4800 mAh batterij voor Powerbook G4 15 inch Alu gekocht bij Macstuff.nl. Ik moet zeggen dat het heerlijk is om weer eens een paar uur op de bank te kunnen hangen met mn powerbook zonder em gelijk in het stopcontact te hoeven steken. Performance is dus weer super. Wat ik wel raar vind is dat de batterij status in mn menubar niet meer in staat is het juiste percentage of resterende tijd weer te geven. Soms staat ie een week op 69% Weet iemand waar dat aan ligt? Wat ik eraan kan doen? Ohja, en ik krijg geen waarschuwing meer wanneer de batterij bijna leeg is. Nu knippert het scherm flink en als ik snel ben hou ik em levend maar het is me ook al een paar keer gebeurd dat ik te laat was en dan is ie dus echt hartstikke UIT!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.