9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Meart

Waar kan ik mijn gebruikerswachtwoord ‘veranderen’

Als ik als geregistreerd gebruiker wil inloggen op een andere mac dan moet ik een wachtwoord intikken. Nou heb ik dat wachtwoord nooit geweten. Waar kan ik dat wachtwoord invoeren? Een oude heb ik niet dus wijzigen gaat niet.

Bijdrager
    marloez

gewoon op OK drukken zonder iets in te vullen werkt niet? Dat is hier nl wel zo….geen wachtwoord voor ingesteld…

Bijdrager
    Meart

Nope, helaas. Heb ook al elk mogelijk ww geprobeert, dacht eers dat ik het met opnieuw configureren van de mac wel kon veranderen. Daar moet je nl ook een wachtwoord opgeven welke vervolgens niet geld voor hetgeen waar ik naar op zoek ben.

Bijdrager
    marloez

je hebt dus ook geen wachtwoord ingesteld bij je account in de systeemvoorkeuren?
    :?
    die moet ik nl invullen als ik mn eigen klapcomputer op mn werk in het netwerk hang…

Moderator
    Poezenbeest

We nemen aan dat je onder OS9 of eerder zit, we nemen aan dat het wel een Mac is, waar je in MAG komen…

Het probleem is dat een ww er niet voor niets op zit, dus als je dat nooit geweten hebt, heb je eigenlijk toch wel pech. Een complete nieuwe installatie van je OS zou het probleem moeten oplossen. Een andere stap is de Mac hacken, kijk hiervoor op diverse hacksites.

Als je data van de mac af wil halen, moet je dus proberen het OS te omzeilen, probeer de Mac eens in de target-mode op te starten en dan aan een firewirepoort van een andere Mac te koppelen.

Bijdrager
    Macinspire

En dus de mac als een externe harde schijf laten lopen.

Het is nogal vaag dat je niet in je mac kunt komen, aangezien hij dus waarschijnlijk van jezelf is en je dus zelf een wachtwoord hebt ingevuld…

Misschien wat meer toelichting?

Bijdrager
    Meart

Sorry, was even aan het eten.

Okee, even voor de duidelijkheid:
    Ik heb een Mac met Os 9 en met die Mac wil ik via de kiezer, als geregistreerd gebruiker, verbinding maken met een andere Mac (Os X) binnen het netwerk.

– Als ik als gast inlog dan ziet ie de andere Mac wel maar geeft ie geen volume om te selecteren (op zich al vaag).

– Als ik als geregistreerd gebruiker contact maak, dan zou ie ‘m op zeker moeten zien. (doet ie ook van een derde Mac (Os X) af)

Bijdrager
    PB

Stap 1 ga naar het regelpaneel ‘Meerdere Gebruikers’
    Stap 2: Voer een wachtwoord in, dat doe je door 2 keer op je account te klikken.
    Stap 3: Onthoud het wachtwoord en de gebruikersnaam en dát wachtwoord en die gebruikersnaam kan je gebruiken..

Bijdrager
    PB

Is het al gelukt??

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.