24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    catvlek

Waar kan ik legaal windows downloaden of .iso bestand maken van schijf

Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Voor mijn studie moet ik werken met een legale versie van windows om bepaalde software kunnen te draaien. Nou weet ik hoe ik dit allemaal kan doen via bootcamp, maar ik zit met een ander probleem. Ik gebruik namelijk een Retina Macbook Pro en deze heeft geen disk drive. Ik moet nu dus ergens windows kopen. Kan ik ergens windows 7 legaal downloaden zodat ik het .iso bestand heb (die ik vervolgens op een usb-stick kan zetten) en dat ik daarbij een serial-key krijg? Of ben ik verplicht tot het kopen van een schijf met windows 7 erop? En als dit moet, is er dan een manier om de bestanden van de schijf te ”extracten” zodat ik windows uiteindelijk via een usb-stick kan installeren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Qmagic

Je kunt ook een externe disk drive (USB) kopen, die koop je voor een paar tientjes. Dan hoef je niet moeilijk te doen, aansluiten op USB en dan kan je de originele cd installeren.
    zie ook http://www.onemorething.nl/community/topic/externe-brander-3/

Bijdrager
    catvlek

Dat is dus mijn probleem… Ik ga niet voor 1 zo’n ding kopen. Vind ik zelf een beetje onzin…
    Is er echt geen mogelijkheid om hem ergens te legaal te downloaden? Of om vanaf een legale schijf een installatiebestand te maken?

Bijdrager
    Koning Frank

Download het lekker illegaal, wat zou jou het bommen. Wat nog makkelijker is om naar een vriend te gaan met wel een disk drive, daar die cd in te pleuren en dan via software als daemontools of alchohol 120% er een diskcopy van maken en dat vervolgens op een usb douwen.

Bijdrager
    Koning Frank

Oh, je bent trouwens de slechste googelaar ooit. Als je op ‘Legal windows 7 download’ zoekt krijg je zelfs een topic van OMT.
    Enfin: http://techpp.com/2009/11/11/download-windows-7-iso-official-direct-download-links/

Bijdrager
    catvlek

Ik heb zelf op mijn PC wel gewoon een diskdrive, ik zou daar gewoon dus een schijf in kunnen proppen… Hoe maak ik dan een installatiebestand of .iso van een schijf zodat ik die op een usb stick kan zetten?

Bijdrager
    Koning Frank

Zie mijn bovenstaande link.

Bijdrager
    Koning Frank
    Bijdrager
    catvlek

Er zijn geen losse serial-keys meer te koop via microsoft… Ik hoef namelijk geen windows 8…
    Maar toch bedankt voor die 2e link, daar kan ik wel wat mee.

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan toch gewoon de diskdrive van de windows PC gebruiken en deze vanaf de MacBook benaderen?

http://support.apple.com/kb/HT5287?viewlocale=en_US

Bijdrager
    catvlek

Als je daar even goed verder leest:

Note: These types of discs or activities are not supported by DVD or CD sharing:

DVD movies.
    Audio CDs.
    Copy protected discs such as game discs.
    Install discs for an operating system such as Microsoft Windows (for use with Boot Camp), or Mac OS X.
    Burn a CD or DVD

Bijdrager
    makasa

als het voor studie is kan je naar Surfspot.nl . Daar is een keus tussen een DVD of een download versie. Tevens ook nog goedkoop.

Bijdrager
    computer space

Windows 8 pro kun je als iso kopen. Dadelijk na de gratis update naar 8.1 is er weinig verschil meer met windows 7 voor traditionele applicaties. Draai m dan meteen in Virtual Box. Booten in 7 seconden, heerlijk, een groot voordeel van Windows 8. Veel handiger dan alle herstarts met Bootcamp.

Bijdrager
    GrannySmith

Link naar alle legale Windows 7 downloads:

http://www.w7forums.com/official-windows-7-sp1-iso-image-downloads-t12325.html

En dan via surfspot voor een paar tientjes een DVD kopen; zit een serial bij. Installeren en klaar.

Bijdrager
    Niels

Surfspot.nl: goedkoop en ISO versie, alleen voor studenten!

Bijdrager
    catvlek

Wat computer space zegt lijkt me wel een goed idee. Ik kan dan inderdaad toch beter voor windows 8 gaan. Echter is er 1 groot probleem, bij de sites als surfspot en slim.nl worden alleen de ”upgrades” verkocht. En als ik zo gauw een tutorial bekijk, staat er dat je geen schone nieuwe installatie van windows erop kan gooien met boot-camp als je een upgrade gebruikt…

iemand enig idee?

Bijdrager
    Yost

Is zo’n “upgrade” niet gewoon een complete versie? Je kunt Win7 niet “upgraden” naar Win8, softwarematig is het iets heel anders…

Sleutelbeheerder
    Night

Oh, ik had begrepen dat je Windows al in Bootcamp had en je slechts de ‘bepaalde software voor de studie’ moest installeren.

Bijdrager
    catvlek

Nee, ik heb nog helemaal geen windows op mijn mac geïnstalleerd, een upgrade doen is dus niet bepaald mogelijk…
    Er zit dan dus niks anders op om ergens een OEM versie van windows 8 te kopen?

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad. Maar Microsoft is nogal scherp op zijn licenties. OEM is een Windows versie, die bij een PC ‘gekocht’ wordt. Wil je hem officieel op een Mac (Virtueel of BootCamp) draaien, heb je een stand-alone versie nodig. En die zijn écht duur.

Bijdrager

Goed mijn idee, al hoewel ik allang niet meer zo in Windows ben geïnteresseerd las ik dat er een preview van Windows 8.1 was. Die kun je dus downloaden. Maar deze werkt straks niet meer als deze officieel wordt vrijgegeven. Dan heb je dus een licentie nodig. Of een update/serial. Volgens mij is deze versie gewoon te downloaden via Windows zelf.

Bijdrager
    catvlek

Ik zie inderdaad dat de OEM versie eigenlijk voor PC’s is…. Microsoft wil eigenlijk niet dat het op laptops zit dus… Naja jammer dan, schijnt prima te kunnen en ze kunnen het niet controleren, ik koop die versie wel gewoon….

Bijdrager
    Mars
    Bijdrager
    Koning Frank
    Mars2002 op 23 juli 2013

Je vindt het hier

Hey knul, leuk zo’n lmgtfy link, maar als je het topic had doorgelezen dan had je gezien dat er allang een antwoord was gegeven.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.