13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Rw1

[Opgelost] Waar kan ik een satakabel kopen voor mijn MacBook?

Ik heb een MacBook pro mid 2010 13 inch van marktplaats geplukt. Nadat de hdd kapot was volgens de vorige gebruiker heb ik deze vervangen. Als ik Mac os op deze ssd wil installeren, kan ik deze niet formatteren en al helemaal niet installeren. Nu was ik zo slim om deze ssd in een externe behuizing te stoppen. Nu kan ik diezelfde schijf wel formatteren en installeren! Echter is het niet handing deze externe behuizing eraan te laten natuurlijk.

Ik heb zelf het idee dat het de sata kabel is die defect is. Kan iemand dit bevestigen en waar kan ik deze kopen?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Rw1

Is het zeker dat de kabel kapot is dan? En er staat bij de batterij “vervang spoedig”. Is het gevaarlijk om deze niet te vervangen? Ik typ dit op de macbook via usb8-)

Bijdrager
    checkpointx

Hier kun je ook in nederland veel mac onderdelen kopen..
    http://www.onlinemacwinkel.nl

Bijdrager
    Rw1
    checkpointx op 03 november 2017

Hier kun je ook in nederland veel mac onderdelen kopen..
    http://www.onlinemacwinkel.nl

Hier hebben ze geen sata kabel zover ik zag. Ik ben een andere Nederlandse webshop tegengekomen. Appleparts.nl
    Iemand ervaring met deze winkel?

Bijdrager
    jv65
    Rw1 op 02 november 2017

En er staat bij de batterij “vervang spoedig”. Is het gevaarlijk om deze niet te vervangen?

Niet perse gevaarlijk. Maar er is wel een kans dat de batterij gaat opzwellen en dan het trackpad uit de behuizing drukt.

Moderator
    Night

Dat opzwellen staat geheel los van de (te) hoge cycle rate van de batterij. Dat kan zelfs met een spiksplinternieuwe accu gebeuren en heeft meer te maken met een slechte kwaliteit of productiefout.

Verder: Het is logisch dat je SSD bij ‘kale’ plaatsing niet geformatteerd kan worden, omdat er nog niets opstaat (dus ook geen boot-partitie, die nodig is om op te kunnen starten in Recovery Mode). Doet de SSD het (ná installatie van MacOS bij plaatsing in de externe cradle) ook niet als je hem nu in de MBP plaatst? Dat zou het eerste zijn dat ik even zou controleren.

Bijdrager
    Shmoo

Da’s wel fijn zo’n geheim luikje met opbergruimte onder je trackpad.

Bijdrager
    Rw1
    Night op 03 november 2017

Doet de SSD het (ná installatie van MacOS bij plaatsing in de externe cradle) ook niet als je hem nu in de MBP plaatst? Dat zou het eerste zijn dat ik even zou controleren.

Nee. Had ik al geprobeerd. Ik heb inmiddels een kabel besteld bij PC Support Assen. Als het goed is komt deze morgen aan.

Bijdrager
    jv65
    Night op 03 november 2017

Dat opzwellen staat geheel los van de (te) hoge cycle rate van de batterij. Dat kan zelfs met een spiksplinternieuwe accu gebeuren en heeft meer te maken met een slechte kwaliteit of productiefout.

Klopt. Echter speelt de leeftijd van een batterij ook een rol.

Although we’ll be talking primarily about laptop computers in this article, swollen batteries can be found in many devices that use lithium batteries, such as mobile phones. There’s also no single cause for a swollen battery. Some are due to manufacturing defects, others are caused by the age of the battery, and still other cases can be caused by misuse, such as not properly exercising the battery over time, or by using the wrong power charger.

https://www.tekrevue.com/swollen-battery/

Bijdrager
    Rw1

Net het kabeltje aangesloten. Werkt perfect! In combinatie met een SSD die toch al 5 jaar oud is, is het echt een hele snelle machine. Zeker geen miskoop geweest.

Moderator
    Night

Mooi, het was dus toch het SATA kabeltje. Blij dat het opgelost is voor je. (y)

Bijdrager
    pcsupportassen

Leuk om te zien dat de kabel bij ons gekocht is.

Als jij ook een probleem met de Sata kabel hebt plak dan eerst elektrische isolatietape voor het plaatsen van de kabel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.