10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    RHCAS

Waar kan ik die extra knop voor Safari vinden ??

Hi all,

Er bestaat een knop die je in je Safari knoppenbalk kan plaatsen waarmee je de site die je voor hebt staan opnieuw in een nieuwe tap kan openen. Dit kan soms handig zijn. Ik weet niet waarom, maar die knop is vandaag van mijn knoppenbalk verdwenen. Het is geen “standaard” knop hij staat dus niet bij de knoppen die je naar de knoppenbalk kan slepen. Ik heb deze knop ooit via een “Appletip” in gebruik genomen.

Ik heb nu ruim 3 uur zitten googlen maar niets kunnen vinden. Ik gebruik deze knop al 4 jaar of langer en heb hem een jaar geleden ook opnieuw moeten plaatsen en gewoon door te googlen gevonden.

Wie weet waar ik deze knop weer kan vinden.

Bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is/was een extension.

En het kan prima dat die dankzij een update (van Safari en/of Mac OS) nu is verdwenen.

Misschien werkt deze extension nog:

http://canisbos.com/taboptions

Niet helemaal hetzelfde, maar hiermee kun je het wel aan één toets hangen bijvoorbeeld.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    HappyUser

Zit gewoon in de voorkeuren van Safari.

Onder ‘Algemeen’ – ‘Open nieuwe vensters tabbladen met:’ – kies ‘Dezelfde pagina’

Gebruik het + teken rechts boven in het venster van Safari om het zelfde tabblad te openen.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  HappyUser.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Met die +-knop maak je een lege tab waarin je daarna een site moet openen. Wil je een link openen in een nieuw tabblad, houd dan ⌘ ingedrukt wanneer je op de link klikt. Dit werkt ook voor bladwijzers trouwens, zowel in de bladwijzerbalk als in het menu Bladwijzers.

Bijdrager
    GoeieDag

Het lijkt me geen functionaliteit die je nou direct elke surf-sessie gebruikt, dat openen van dezelfde pagina in nieuw tabblad.

Wat Jakko zegt: als je vanuit een link ‘m 2x in tabblad wilt hebben, dan klik je 2x op die link terwijl je de ⌘ -toets ingedrukt houdt.

Een andere optie om hetzelfde te bewerkstelligen, is deze: sleep de link uit het URL-venster (dus pak de tekst vast) en gooi deze op de ➕-knop rechtsboven; voilà.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik zelf Safari niet, maar het dupliceren van een tab kan ook zo:

cmd-L

cmd-enter

Dat werkt namelijk ook als je niet in de URL-balk staat, dus ALTIJD.

Bijdrager
    GRoelS

Bijdrager
    RHCAS

Ja GRoels die bedoel ik precies de omschrijving van die knop. Alleen krijg ik via deze link: ”

404
    Page not found:(

The requested page could not be found.”

Jammer

Bijdrager
    GRoelS

Helaas dus. Bij mij in Safari 11.1 werkt het nog prima.

Moderator
    Night

Hier kun je versie 1 nog downloaden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.