7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mcjack

Waar kan ik de schijf /Volumes/Macintosh HD vinden?

Mijn HDD is gecrasht en vervangen door een nieuwe.
    Nu heb ik een time machine back-up die ik gedeeltelijk wil gebruiken,
    alles gaat goed tot het moment bij terugzetten.
    De oude schijf had de naam Macintosh HD en de nieuwe niet en is ook meerdere partities verdeeld.
    Hij vraagt bij het terugzetten een andere locatie te kiezen (die had ik moeten gebruiken) maar ik heb
    per ongeluk gekozen voor, maak de Macintosh HD maar aan.

Nu kan ik deze nergens meer terug vinden, iemand een idee?
    /Volumes/Macintosh HD is de locatie.

Jack

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom heb je de nieuwe schijf in partities verdeeld?

Als je dit niet zelf hebt gedaan klopt er iets niet. Dan is de schijf helemaal niet nieuw, maar gebruikt.

Bijdrager
    mcjack

Nee, heb ik zelf gedaan.
    Handiger om dingen te scheiden vanelkaar.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat handiger is: maak voor nu een partitie aan Macintosh HD over de hele schijf. Let op dat de GUID-partitietabel geselecteerd staat.

Zet dan de backup terug op de schijf en start op. Maak dan de partities aan in de vrije ruimte op je schijf.

Bijdrager
    mcjack

Ik hoef niet de hele back up terug, alleen wat bestanden.
    Het goed nu voor een groot aantal bestanden maar ik zoek gewoon een manier
    om /Volumes/Macintosh HD te benaderen vanuit finder of zo.
    Zodat de bestanden die hier nu op staan te verwijderen en dan ook de /Volumes/Macintosh HD te verwijderen.

Jack

Bijdrager
    Buzz

Je kan in de Finder Cmd-G gebruiken en naar /Volumes gaan. Je kan ook in Spotlight zoeken naar de bestanden die je hebt teruggezet.

In /Volumes horen normaal gesproken alleen de mount points voor de verschillende extra schijven en partities, maar Time Machine maakt bij het terugzetten natuurlijk geen partities aan. Ik weet niet wat Time Machine in jouw geval wel heeft gedaan. Laat maar weten of het op de bovenstaande manier lukt om de bestanden te vinden.

Bijdrager
    iep

In /Volume staan alle volumes dus ook die van het systeem zelf. Het systeem zelf zie je daar dan staan als verwijzing naar /, de overige schijven hebben gewoon hun naam, dus geen verwijzing. Dat komt omdat men tegenwoordig met volumes werkt en niet meer met partities (die worden nog wel ondersteund en gebruikt alleen niet actief meer).

Zo te zien heeft ie de backup in een nieuw volume gezet. Ik denk dat je dit wel met Disk Utility recht kunt trekken. Mocht het allemaal teveel troep worden dan kun je beter weer van voor af aan beginnen door te booten in de recovery mode en daar de schijf opnieuw in te delen en de backup ditmaal op de juiste wijze terug te zetten. Voor in de toekomst: je kunt ook de migration assistant gebruiken om heel selectief dingen uit de backup terug te zetten of zelfs via Finder handmatig bestanden en mappen terug te halen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.