29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

Waar kan ik de OS X Lion downloaden?

Hallo allemaal, aangezien ik een Imac 10.6.8 heb maar die ouder is dan half 2007 kan ik dus helaas niet de mountainlion 10.7.8 installeren.
    Maar de Lion 10.7. kan ik niet meer kopen/downloaden by apple.com
    Kan ik deze ergens anders nog aanschaffen?

Ik had gehoopt het vanavond nog te kunnen doen, maar hun support is gesloten, dus ik dacht misschien heeft een van jullie wel een idee?

Theo

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Kijk eens of hij in je “Aankopen” lijst staat. Mountain Lion 10.7.8 bestaat niet. Als je Lion nooit hebt gekocht, dan kan het niet. (Als ik het goed heb.)

Bijdrager
    poing

Haal je em toch van een torrentsite.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Apple heeft Lion verwijderd uit de store zodra ML verscheen. Je kunt twee dingen doen: een nieuwe Mac kopen (dat heeft Apple graag) of doen wat hierboven staat. :innocent: Want daar vraagt ‘men’ om.

Moderator
    Strifer

Hallo Theo,

Snow Leopard = 10.6.x
    Lion = 10.7.x
    Mountain Lion = 10.8.x

Ik heb gehoord dat Lion nog los aan te schaffen is op een USB stick via de telefonische verkoop, maar ik kan hem nergens meer vinden op de website van Apple. Ook een snelle zoektocht langs wat resellers levert bij mij niets op. Het zou best een lastige opgave kunnen worden!

Verder hoort dit topic uiteraard niet thuis in het ‘iOS’ forum, dus ik verplaats hem naar het goede forum (Software >> OS X).

Bijdrager
    Theo7

nee, bedankt.
    Dan wacht ik liever tot morgen.
    Want ik kreeg op een engels forum tehoren dat als je belt met apple zei je een kode geven waarmee je alsnog Lion kan downloaden.
    Dat doe ik dan liever als naar zo’n Torentsite gaan.

Maar wel bedankt!

Theo

Bijdrager
    Theo7

Hoi Strifer,

Inderdaad dat had ik dus ook inmiddels gehoord.
    Moet gewoon dus even tot morgen wachten en dan maar hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die ook van die mogelijkheid op de hoogte is……

Moderator
    Strifer

Hallo Theo,

Laat even weten wat je bevindingen zijn morgen, er zullen vast meer mensen zijn in dezelfde situatie.

Bijdrager
    macpro

Je kunt Mountain Lion gewoon installeren over Mac OS X 10.6.8.
    Staat op de Apple Support site:
    http://support.apple.com/kb/SP654?viewlocale=nl_NL

Moderator
    Strifer

Dat klopt, maar zijn iMac is van voor mid-2007, dus Mountain Lion ondersteunt die Mac niet meer.

Bijdrager
    Stirf

Zal ik…zal ik…ja, ik doe het: lees de eerste regel van de openingspost eens:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@Macpro: lees even de OP. Zijn Mac is te oud voor ML.

Bijdrager
    macpro

Ehm… tja. Oeps enzo.
    Wel gelezen, maar was niet tot me doorgedrongen.
    Sorry.

Bijdrager
    bart

Ik heb Lion vorige week gedownload na bestelling via de Apple store NL.

Bel met de Apple store NL (nummer op de NL-website), zorg dat je creditkaart-gegevens etc paraat hebt.
    Je krijgt na betaling een orderbevestiging en binnen een paar dagen mailt Apple een code
    waarmee je de download van Lion kan starten.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb het vorig jaar aangeschaft en nu staat ie niet meer bij gedane aankopen. Hoe kan dit?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb hetzelfde nebilem. Da’s blijkbaar een een nieuw staaltje marketing van Apple. Een keer dat je Mountain Lion hebt geïnstalleerd kun je met geen mogelijkheid nog Lion downloaden.

Je krijgt dan een melding dat je een te nieuw systeem hebt om Lion te downloaden. De enige mogelijkheid die je nog rest is dan via een torrent een .dmg te downloaden oftewel een Mac zoeken waarop wél nog Lion staat en dan via dat account Lion terug te downloaden. Ik heb op veilig gespeeld en meteen na de installatie van Lion een installatie-dvd gemaakt. Als ik nu ooit eens terug zou moeten naar Lion kan ik dat doen vanaf een dvd’tje.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    bart op 22 augustus 2012

Ik heb Lion vorige week gedownload na bestelling via de Apple store NL.
    Bel met de Apple store NL (nummer op de NL-website), zorg dat je creditkaart-gegevens etc paraat hebt.
    Je krijgt na betaling een orderbevestiging en binnen een paar dagen mailt Apple een code
    waarmee je de download van Lion kan starten.

Lekker gebruiksvriendelijk is dat dan zeg. Ik snap niet waarom Lion niet gewoon naast ML in de store kan blijven gedurende 1 of 2 jaar. Dat is toch met overige artikelen ook zo? Die verdwijnen toch ook niet gelijk? Maar nee, met een OS moet het weer anders zodat je maar 1 keuze hebt.

Bijdrager
    poing

ze moeten wel nog meer geld verdienen Hendrik want ze willen het onderste uit de kan he;)

Bijdrager
    ruben

Waarom niet mountainlion, het is goedkoper, meer features en naar mijn idee sneller

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Weer één die de OP niet goed leest.:wink:

Bijdrager
    nebilem

Dus goedkoop is duurkoop bij Apple. je kan het maar 1 keer downloaden.

Bijdrager
    Theo7

Hoi Luitjes,

Sorry, was helemaal vergeten een update teschrijven.

Ik had dus inderdaad de volgende dag gebeld en ze hebben me tegen een kleine betaling, ben even vergeten hoeveel het was, maar het was goedkoop, een kode toegestuurd.
    Die heb ik dus gebruikt en daarmee kon ik dus Lion installeren.
    Voor degene die dus een ‘oude’ Mac hebben, bel gewoon even naar Apple en dan krijg je inderdaad zonder probleem een kode toegestuurd.
    Je moet wel even gedult hebben, ik denk dat zei ook een heel oude mac hebben want het duurde bijna een week voordat ik die kode eindelijk in me email kreeg.

Groeten en bedankt voor de hulp! I love one more thing!

Bijdrager
    Afroman

Weet een van jullie hoe je Lion kan downloaden tegenwoordig? Ik heb het eerlijk gekocht in 2011 maar nu krijg ik het niet voor elkaar om het op mijn oude Mac te installeren. Dan ben ik helaas verplicht om torrents te gebruiken. Maar maakt dit het illegaal? Want ik heb wel het bewijs dat ik het gekocht heb.

Bijdrager
    Jeroen

Lion is bij mij nog gewoon te vinden in de App Store in het lijstje met ‘Aankopen’. Vanuit daar zou je Lion moeten kunnen downloaden?
    Of je oude Mac moet geen App Store hebben..?

Bijdrager
    Afroman

Ja het lijstje kan ik wel vinden. Maar het downloaden lukt dus niet.

Gaat om een MacBook End 2007 met Leopard en Snow Leopard. Beiden versies hebben alle updates. En ik wil vanuit Snow Leopard 10.6.8 upgraden naar Lion.(op de 3e partitie) Alleen het downloaden werkt niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat lukt er dan precies niet? Krijg je een foutmelding, of wat gaat er anders mis?

I.i.g. lijkt het wel beschikbaar te zijn, want ik kan het hier zo downloaden op Mavericks:

Edit: download binnen.

Mac schiet ook gelijk in de stress::lol:

Bijdrager
    Afroman

Op Snow Leopard staat “Not available in Dutch store”

Bijdrager
    Afroman

Ik miste nog een update voor Snow Leopard. Dan opstarten en het kan Lion installeren.

Thanks! Nu heb ik een MacBook met al zijn OSX releases.

Bijdrager
    SunKeeper

(y)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.