16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Sipke

Waar is "Verstuurd" op de iPad?

Ik zoek de map “Verstuurd” op mijn iPad. Ik wil enkele emails inzien die ik heb verstuurd. Zie ook de screen shot.

Ik weet dat ik beter de instellingen kan wijzigen zodat verstuurde mail op de server komt te staan ipv lokaal op de iPad. Ik ga die instelling ook binnenkort aanpassen. Maar eerst wil ik graag weten hoe ik bij die map “Verstuurd” kan komen.

Alvast dank!

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Booden

Als je bij Postbussen in de linker kolom naar beneden scrolt kom je bij Accounts. Klik daar op jouw account en je ziet de map verstuurd.

Bijdrager
    Sipke

Hi Booden,
    Dat is het ‘m nou net, die staat er niet. Ik weet dat er op het “hoogste niveau” in de linkerkolom 2 secties zijn:
    – Inkomend
    – Accounts
    Ik heb meerdere email accounts, die staan keurig in beide rijtjes.
    Wanneer ik onder “Accounts” op het betreffende email account tik, staan daar alleen de mappen op de server:
    Inkomend
    Deleted Messages
    Drafts
    Sent Messages (leeg uiteraard)
    Spam
    Geen lokale map “Verstuurd”

Bijdrager
    tarun

Je moet i.p.v. Verstuurd op mijn iPad Deleted Messages op de server aanvinken. Dan komen alle mails die je verwijderd netjes in de prullenmand van de server. Als je al je apparaten zo inricht heb je overal dezelfde prullenbak.

Bijdrager
    Sipke

Hi tarun,
    Dank voor je bericht! Zoals ik al schreef ga ik dat ook doen. Maar daar krijg ik de tot-nu-toe verstuurde emails niet mee terug. Ik wil dus eerst heel graag weten hoe ik bij die lokale “Verstuurd” postbus kan komen.

Bijdrager
    Beech

Op het “hoogste” niveau staan er bij mij Postbussen, met daaronder Alle inkomende, dan alle namen, en als tweede grote blok Accounts, met daaronder de namen en als ik daar op klik krijg ik ook de map Verstuurd te zien. Zo is het bij jou ook, behalve dan blijkbaar de map verstuurd ?

Bijdrager
    tarun

Die map verstuurd kan je via je mail account benaderen. Dus niet de lijst inkomend, maar onderaan. Daar vind je de map Verstuurd op je iPad. Mails daarin kan je ook verplaatsen naar de map Verstuurd op de server. Lukt dat niet, maak dan een tijdelijk map aan, verplaats ze daar naar toe en nadat je de voorkeuren hebt gewijzigd verplaats je ze naar de juist map op de server.

Bijdrager
    GoeieDag

Je moet geloof ik eerst wel (ooit) een bericht verstuurd hebben op je iPad, voordat die map aangemaakt wordt.

Bijdrager
    Sipke

@beech: inderdaad, bij mij staat onder accounts -> betreffende mail account alleen de servermappen, niet de lokale
    @tarun: daar staat bij mij dus geen map “Verstuurd”. Ook niet “Concepten” en “Verwijderd” trouwens
    @goeiedag: ik heb vanochtend een mail verstuurd via dat betreffende account, dus dat mailtje moet toch ergens gebleven zijn. Hij staat iig niet op de map op de server, dat heb ik al gecheckt.

Bijdrager
    Sipke

Ik dacht toch maar even voor alle duidelijkheid nog wat screen shots toe te voegen.
    Ik heb alleen maar IMAP accounts.

Account A dat gekoppeld is aan lokale map “Verstuurd”:

En onder “Accounts” ziet het er dan zo uit:

Account B dat gekoppeld is aan de servermap “Sent Messages”:

En onder “Accounts” ziet het er dan zo uit:

Dus bij account B krijg ik ook een map “Verstuurd”, maar dat is niet de lokale map, maar de gekoppelde servermap. Jullie hebben waarschijnlijk allemaal gekoppeld naar de server, dus zien jullie allemaal ongeveer zoiets als bij mijn account B.

Maar als iemand even een test account aanmaakt en niet koppelt naar de server, zie je dan iets als bij mijn account A?

Bijdrager
    tarun

IMAP moet gekoppeld zijn aan een server. Dat is nou juist IMAP. Welke provider is account A? Dat ziet er namelijk afwijkend uit.

Bijdrager
    Sipke

Bij account A is enkel de Inbox gekoppeld aan de server. Verstuurd, concepten en verwijderd niet. is wel IMAP dus.

Bijdrager
    Beech

Als je een mail verstuurt, bv. aan één, of al je accounts op je iPad, met welke smtp-server gebeurt dat dan ? En komen ze aan ? En wie is fan de afzender ? Allemaal vanaf en op je iPad.

Bijdrager
    Sipke

Het probleem is opgelost. Ik ben misleid door het vinkje in het eerste screen shot, met het rode pijltje erbij. Wat is het geval?
    Wanneer je net een nieuw account aanmaakt, blijkt op de iPad nog geen enkele keuze gemaakt te zijn voor Verzonden, Verwijderd en Concepten. Wanneer je – direct na het aanmaken van een nieuw mail account – gaat naar Instellingen -> Email, contacten, agenda’s -> <nieuwe accountnaam> -> Account -> Geavanceerd -> Postbusinstellingen dan zie je daar staan:
    Concepten >
    Verstuurd >
    Verwijderd >
    Hieruit zie je eigenlijk al dat er op dit moment nog niets is ingesteld, want de ruimte vlak voor de “>” is leeg. Wanneer je tikt op bv “Verstuurd” dan kom je in het selectievenster. Hier kun je kiezen of je de verstuurde mail “Op mijn iPad” wilt bewaren of “Op de server”. Standaard staat er een vinkje achter Verstuurd “Op mijn iPad”, zoals je kunt zien in mijn eerste screen shot met het rode pijltje. Maar niets is minder waar. Als je de keuze wilt maken om de verstuurde mail “Op mijn iPad” te bewaren, moet je eerst een keer op “Verstuurd” (Op mijn iPad) tikken. Dat er al een vinkje stond doet niet ter zake. Wanneer je nu terug gaat naar het vorige menu, staat er dit:
    Concepten >
    Verstuurd Op mijn iPad >
    Verwijderd >
    Nu pas heb je dus gekozen om de verstuurde mail lokaal op de iPad op te slaan. Voor concepten en Verwijderd is nog geen keuze gemaakt.

Dit hele verhaal is tamelijk “academic” want ik ga sowieso kiezen voor opslaan op de server. Maar ik wilde zo graag enkele verstuurde emails die ik had verstuurd vanaf de iPad nog inzien alvorens die instelling te maken. Nu blijkt dus dat die emails helemaal niet zijn opgeslagen, omdat het “verstuurd” vakje leeg was.

Inmiddels heb ik even zitten testen en als ik wel een keuze maak (of het nu “op mijn iPad” is of “op de server”) dan werkt alles naar verwachting. Sterker nog, je kunt heen en weer switchen tussen die twee en dan tref je steeds de mails weer aan die in de respectievelijke postbus zijn geplaatst. Die worden dus gewoon bewaard.

Dank voor ieders aandacht, ik ben blij dat het nu is opgelost.

Groet, Sipke

Bijdrager
    Averheijden

L.s.
    Ik heb in de map verstuurd op “verberg” gedrukt en is nu weg
    Hoe kan ik dat weer terug krijg ?
    Groet
    Alfons

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.