19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    bruno

waar is Streamliner voor os X

Ok. ik weet dat adobe streamliner er niet is voor OSX
    En ja we weten ook dat je met flash trace bitmap kunt doen.

Weet iemand hoe we kunnen streamlineren zonder flash?:?

Bijdrager
    MacBeer

Freehand heeft die functie ook.

Bijdrager
    bruno

Wij hebben geen freehand, en zijn ook niet van plan die aan te schaffen, dus als er nog andere opties zijn horen we dat graag:) thanx

Bijdrager
    KarelWillem

Het heet Adobe Streamline. Zonder R op het eind dus.

En het wordt door Adobe niet meer ondersteund.

‘Corel Trace’ hebben we voor OSX.
    En Illustrator heeft ook een trace-mogelijkheid.

Bijdrager
    Syndic

Vergeet het maar :D Iets soortgelijks als Streamline voor OSX is er simpelweg niet… Er zijn wel genoeg creatieve oplossingen om vanuit Photoshop paden in Illustrator te krijgen. Ik gebruik altijd de functie kleurbereik om selecties te maken —> maak van die selectie een werkpad —> exporteer paden naar Illustrator :wink: Iets meer stapjes dan met Streamline maar ’t werkt! En beter zelfs :wink:

Bijdrager
    bruno
    ”Syndic”

Ik gebruik altijd de functie kleurbereik om selecties te maken —> maak van die selectie een werkpad —> exporteer paden naar Illustrator :wink: Iets meer stapjes dan met Streamline maar ’t werkt! En beter zelfs :wink:

Beter? ik wil mijn tollerantie van de punten en gebogen en of rechte lijnen kunnen instellen, dit geeft een heel ander effect.

Bijdrager
    Syndic

Tsja… de béste manier blijft toch altijd met het handje overtrekken:D Duurt ff, maar dan heb je ook wat!

Bijdrager
    bruno

:D

Bijdrager
    TonE

Silhouette, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    bruno

Heb net even de demo gedownload, en nu zit hij in mijn tools, en kan ook kleuren van bitmaps meten:)

Maar waar zitten de instellingen?? Want ik krijg een zwart/wit beeld dat er uitziet als een met drempel in photoshop bewerkt plaatje:(

Bijdrager
    pako

Download de Freehand DEMO dan ook eens en probeer de Trace functie daaruit;-)

Bijdrager
    rbroen
    ”Syndic”

Vergeet het maar :D Iets soortgelijks als Streamline voor OSX is er simpelweg niet… Er zijn wel genoeg creatieve oplossingen om vanuit Photoshop paden in Illustrator te krijgen. Ik gebruik altijd de functie kleurbereik om selecties te maken —> maak van die selectie een werkpad —> exporteer paden naar Illustrator :wink: Iets meer stapjes dan met Streamline maar ’t werkt! En beter zelfs :wink:

Leuke tip. Toen ik het probeerde merkte ik dat het resultaat beter was na wat interpolatie… dus eerst opblazen die handel als de details niet goed genoeg uitkomen.

Bijdrager
    dimelot

Het zit toch ook in Illustrator….alleen niet zo uitgebreid als Streamline..

Bijdrager
    WOZ

Je kunt het photoshop pad ook gewoon copieren en vervolgens in illu plakken. Scheelt weer een handeling!:)
    Of plak m in InDesign…

Bijdrager
    Brims

Je kan in flash foto omzetten naar vector.
    Selecteer een foto in flash en ga dan naar: Modify-Bitmap-Trace Bitmap
    Geweldig.

En dan de paden exporteren naar Illustrator

Bijdrager
    Syndic
    ”Lytstomke”

Geweldig.

”bruno”

:wink:

Bijdrager
    Ja Rune

Kheb effe de tracing tool getest in freehand, waar ik eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb en… i like it!

Bijdrager
    Brims
    ”Syndic”
    ”Lytstomke”

Geweldig.

”bruno”

:wink:

ja internaad lezen is ook een vak. (of hij heeft het er later nog bij gezet)

Bijdrager
    rbroen

ja internaad lezen is ook een vak. (of hij heeft het er later nog bij gezet)

Nee, want dan had er wel “bewerkt op ….” bij gestaan, zo werkt dit forum nou eenmaal. 8)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.