4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilma

Waar is QT export film gebleven?

Ik heb een film op de iMac staan die ik wil afspelen op de iPad 1. De film speelt op de Mac gewoon af en ik kan hem ook via iTunes spelen, maar als ik hem op de iPad zet is er geen geluid. Anders gebruikte ik altijd Handbrake om films om te zetten naar iPad formaat, ik kies dan Apple TV formaat, maar ik zag dat dit ook kan in Quicktime. Dus dat geprobeerd (=Delen via iTunes als m4v). Nu is hij klaar maar ik kan nergens het omgezette bestand vinden. Quicktime verwijst naar het een private var folders met een tmp bestand? Waar vind ik dit??

Moderator
    unSOUND

Als je nogmaals een film probeert te exporteren, laat QuickTime als het goed is zien waar hij heen gaat, dan is die vorige film daar ook heen gegaan.

Mocht dat inderdaad de map tmp zijn, ga dan naar de menubalk van de Finder, en kies voor “Ga > Ga naar map” en vul daar in: /private/var/tmp/

Bijdrager
    Wilma

Dank je, ik heb in die map gezocht maar hij stond er niet in. Na verder onderzoek bleek mijn schermpje met de melding van QT niet volledig zichtbaar te zijn en nu zie ik dat de export helemaal niet is gelukt. Ik ga dus maar weer aan de slag met HandBrake!

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk is het geluid dan opgeslagen als AC3. Je kunt dat heel makkelijk ( en snel ) omzetten vanuit QuickTime, zonder de film te hoeven hercoderen.

Hoe je dat doet, heb ik hier beschreven:

Geluid uit een MKV halen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.