12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijzzl

Waar is mijn gescande bestand?

Ik heb net een nieuwe printer, de HP ENVY 100. Nu wil ik ermee scannen. Als ik op scan druk, kies ik dat hij het naar de computer moet sturen. Op mn mac verschijnt vervolgens het gescande document. Nu wil ik hem graag bewaren op een bepaalde plek, maar kan hem nergens vinden. Weten jullie waar deze wordt opgeslagen? Of wordt hij nergens opgeslagen en is het alleen een soort preview?
    Alvast bedankt!
    Thijs

Bijdrager
    KarelWillem

Als op je Mac het gescande document verschijnt, HEB je hem toch?

Of snap ik iets niet?

Hoe verschijnt hij dan? In een programma? In de Scan-app van HP?

Hoe scan je? Vanaf de scanner, of vanuit een programma op je Mac?

Je ziet… héél veel vraagtekens.:lol:

Bijdrager
    Thijzzl

Ik druk op de scanner op scan, dan vraagt hij naar waar hij moet scannen, dan druk ik op computer.
    Dan verschijnt hij op de computer. Ik heb hem dus wel, maar hij verschijnt geopend. Ik wil graag weten waar hij is opgeslagen, zodat ik hem op de juiste plek kan opslaan en per email verzenden bijv.

Bijdrager
    poing

Ik denk dat het geopende bestand je preview scan is, als je die goed vind maak je denk ik pas de echte scan die je op slaat, al thans zo werkt het bij vele scanners.

Bijdrager
    Pier

Klik met command ingedrukt op de bestandsnaam bovenin het venster en je ziet waar het document staat.

Bijdrager
    Macosxachist

En anders lijkt de map Afbeeldingen me wel een logische locatie.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Racketeers

Hij komt in je map Documenten met naam Scan….. met een nummer erachter

edit: Ik zelf vind het eenvoudiger om het via de scan software vanaf je computer te doen, dan kan je er meteen een goede naam aan geven en op de goede plek opslaan.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Racketeers

Meh1965

die software is Voorvertoning Menuoptie: Ar..

Ik gebruik gewoon de HP Scan software…. Scan, bewaar

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Thijzzl

Thanks, hij heette idd scan met een nummer erachter en stond bij documents. De datum klopte alleen niet en kon hem dus niet terug vinden. Er zitten nu heel wat dezelfde scan tussen, haha.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.