17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ray Dessert

Waar is men bijlage?

Ik snap het niet. In het origineel mailbericht is de paperclip te zien en staat er onderaan het onderwerp dat de mail 1 bijlage bevat (een pdf bestand).
    Maar wanneer ik op het bericht dubbelklik is de bijlage helemaal verdwenen. Geen aantal bijlage, geen bewaarknop en geen geef snel weer knop.

Kan er me iemand uitleggen hoe ik alsnog aan mijn bijlage geraak?

iMac 27″ met Lion

Alvast bedankt,
    Danny

Bijdrager
    KarelWillem

Waar is men, bijlage?

men
    vnw men [m?n] iemand of ‘de mensen’ in het algemeen

Is het een bijlage die jij ontvangen hebt van iemand?

Laat die nog eens een mail sturen met een andere bijlage? En kijk wat er dan gebeurt.

Bijdrager
    Hansi2124

Topic verhuisd van subforum OS X naar dit subforum.

Moderator
    unSOUND
    KarelWillem op 20 september 2011

Waar is men, bijlage?

Waar is Karel, Willem ?

Staat de bijlage niet in de map Downloads, of in de map Mail Downloads ? ( De laatste staat in de Bibliotheek van de Thuismap.)

Bijdrager
    Ray Dessert

@ KarelWillem; ja het is een bijlage voor studietoelage. Het is een pdf file. Heb een mailtje naar men eigen gestuurd met een pdf in bijlage. Geen enkel probleem. Komt normaal toe met bijlage en al.

@ Hansi2124; bedankt voor de verhuis want kem nogal ne slechte rug;-)

@ unSOUND; coole nick. Nop bestand is nergens te vinden. Zelfs spotlight vindt em niet.

Ik heb echt overal en met alles gezocht en ik kan koppig zijn.

We zullen dan maar eens aan de afzender vragen om het bestand opnieuw op te sturen het was mss corrupt.

Alvast bedankt aan iedereen die respons gegeven heeft en mocht er toch iemand zijn met nog een suggestie steeds welkom.

Danny

Moderator
    unSOUND

Misschien vragen of hij hem desnoods eerst in een zip bestand doet ?

Moderator
    Night

Wel grappig; ik heb ineens een soortgelijk probleem, gewoon in SL: Er staat onderaan de mail wel <attachmentnaam.jpg> en <attachementnaam.doc> maar de bestanden zijn nergens te vinden. Gelukkig stonden ze wel in dezelfde mail die nog op de webmail van one.com stond. Wat doet Mail ineens?

Vraag @ RayDessert: stuurt jouw afzender het bestand ook vanuit Hotmail?

UPDATE: Als ik zelf een bestand via Hotmail verstuur (vanuit Mail als POP of via Hotmail zelf) komt-ie wel gewoon aan …:?

Bijdrager
    iep

Probeer eens te wisselen tussen e-mailweergave via de toetscombinatie option-cmd-] en option-cmd-[. Mocht je standaard plaatjes verbergen o.i.d. dan kan dat ook het probleem zijn. Mailprogramma’s hebben nog wel eens last van html en rtf mails wat ook 1 van de hoofdredenen is waarom je die formaten ook eigenlijk niet moet gebruiken. Plain text is de meest probleemloze van de 3 en heeft daarom ook de grote voorkeur.

Bijdrager
    Ray Dessert

@ unSOUND, eerst es gewoon vragen de mail opnieuw te sturen.

@ Night: Ik heb een telenetadres maar spijtig genoeg vind ik de mail niet terug in men webmailbox want mail is te oud 13/09 en dus gedelete van de server bij telenet. Tja dat komt ervan als je telang w8 om een mail te lezen.

@ iep: kan je een andere toets combinatie opgeven voor je rechthoekig haakje? Dit staat niet standaard op men toetsbord. Zou dus ctrl-cmd en dan de juiste toets moeten zijn voor mijn toetsenbord.

We zoeken voort maar toch al bedankt voor jullie response.

Danny

Bijdrager
    Hansi2124

Dat haakje [ staat naast de p als het goed is.

Bijdrager
    Ray Dessert

Hansi,

Volgens mij ligt het aan het toetsenbord. Waarschijnlijk heb je de haakjes nog op een ouder model van mac maar dus niet op de mijne en op de plaats die jij aanduid daar staat dus enkel een trema en hoedje en de toets daarnaast een sterretje en het dollar teken en euro teken. Maar helemaal geen vierkant haakje.
    Maar met alt+shift+( of ) kan de haakjes wel tevoorschijn krijgen in een tekstdocument maar helaas gebeurd er niets als ik deze combinaties gebruik in mail.

Nog iemand een suggestie?

Danny

Bijdrager
    SunKeeper

Welk toetsenbord heb jij dan?

Ik heb een MBP van nog geen 2 maanden, en die heeft het ook nog gewoon. Dus het is onzin dat het alleen op oudere toetsenborden zou staan.

Bijdrager
    Hansi2124

Klik in Systeemvoorkeuren op Toetsenbord. Dan zie je dit:

Wat dan weer dit tot gevolg heeft:

Bijdrager
    Ray Dessert

@ SunKeeper: Ik heb een azerty toetsenbord met numeriek klavier verbonden via USB en dus zonder de rechthoekige haakjes. Maar jij hebt een MBP en ik een iMac 27″ dus mss ligt het daaraan.

@ Hansi2124: als ik dit virtueel toetsenbord tevoorschijn tover dan krijg ik krak hetzelfde toetsenbord dat ik momenteel gebruik, zonder de beruchte haakjes.

Dit is het beruchte toetsenbord.

Maar alle gekheid op een stokje met dit alles kan ik nog steeds niet men bijlage openen in mail. Heb ik nou echt die haakjes toetsencombinatie nodig zoals helemaal in het begin werd voorgesteld door iep op 21/09?

Ik heb ook nog het bleutooth toetsenbord maar ik zie niet in hoe dit men probleem wel kan oplossen.

Alvast bedank voor jullie reacties,
    Danny

Inactief
    Anoniem

Heb je al eens geprobeerd om je mail via een webbrowser te lezen ipv via Mail. Moet je wel gmail, yahoo oid hebben natuurlijk. Misschien staat je bijlage daar nog wel.

Bijdrager
    stavos

Zo goed als iedere email account heeft tegenwoordig een webmail functie. Dus ook buiten gmail, yahoo, hotmail, enz. is de kans groot dat je via een browser bij je mail kunt.

Bijdrager
    iep
    Ray op 21 september 2011

@ iep: kan je een andere toets combinatie opgeven voor je rechthoekig haakje? Dit staat niet standaard op men toetsbord. Zou dus ctrl-cmd en dan de juiste toets moeten zijn voor mijn toetsenbord.

Nee want dat is de enige layout die ik heb, helaas. Nodig is het ook niet, de optie staat gewoon in het menu van Mail. Ik heb de boel hier in het Engels en dan is het: View > Message > Previous/next alternative. In het Nederlands zal het wel iets van Beeld > Bericht ofzo zijn. Moet lukken toch?:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.