3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

waar is in os 10.9 de schijf aan de linkerkant gebleven?

Ik ben nu over naar een mac mini, dus ook naar os 10.9 ik heb via Carbon copy cloner een back-up van ca 400 gb op een schijf gezet die nu in een firewire 800 dock staat. Expres voor deze gekozen omdat ik het idee heb dat via het netwerk het overzetten te traag gaat.

Als ik finder open kan ik in de linker kolom niet mijn (basis) schijf van de mini zien, voorheen kon dat wel, dan kon je dus ook zien hoeveel files er al op stonden en kopiƫren van en naar deze schijf. Ik heb via de migratie assistent geprobeerd om die 400 gb over te zetten, deze geeft dan aan: 50 uur, dat lijkt mij heel erg extreem. Vroeger kon ik ook via weergave die schijven in het linkerkolom alsmede documenten en users tonen, dat lukt kennelijk nu niet meer.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je in die kolom naar Apparaten gaat en dan op de naam van je computer klikt, krijg je alle schijven erin te zien. Die kun je dan weer naar Favorieten slepen als je de schijven zelf in de linkerkolom wilt zien.

Bijdrager
    GoeieDag

Of:
    Finder voorkeuren>Navigatiekolom>Harde schijven aanvinken. Of zie ik het nu te simpel?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.