11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Freddy Sunder

Waar is het goed weer-app

Weet iemand of er een app bestaat die aangeeft waar het dichtstbijzijnde goede weer is?
    Ik bedoel hiermee dat je bv kan instellen dat je minimum 20 graden en zon wil en dat de app dan de dichtsbijzijnde plek geeft die daaraan voldoet.

Bijdrager
    KarelWillem

Leuk idee b.t.w.

Ik ken er geen. Dus ik ben ook benieuwd of iemand met een suggestie komt.

Bijdrager
    Shmoo

En wat zou je aan die informatie dan hebben?

Europa is niet ingesteld om nu te zeggen zo ik ga maar 20 graden toe want voordat je daar bent is het al weer 14 graden.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt met het vliegtuig binnen 3 uur zo ongeveer heel Europa bereiken.

Dus voor een weekendje weg bijvoorbeeld, kan het een leuke optie zijn.

En het is ook gewoon leuk om te zien waar het nu lekker weer is.

Wij kijken elke dag even naar ons eigen rijtje weer-gegevens:

1 is waar we zijn.
    2 is waar we willen zijn.
    3 is gewoon een leuk eilandje waar het altijd mooi is.:)

Bijdrager
    IGBA

Zoiets als dit, maar dan voor Europa?
    http://www.wwhim.com

Bijdrager
    Shmoo

Dat zou moeten kunnen ja maar in de werkelijkheid is dat niet zo daar is ons systeem helemaal niet op ingesteld. Zelfs 3 uur zou nog te veel tijd zijn voor het rendement dat je eruit kunt halen voordat je op de plaats van bestemming bent is de zon al weer aan het afnemen en dan moet je nog terug ?

Maar goed, ik denk dat het niet eens zo heel moeilijk is om te maken in de vorm van een simpele Web App.

API die alle temperaturen van plaatsen of landen in de pagina stopt en natuurlijk periodiek ververst en dan de gebruikers laten zoeken op het aantal graden dat ze graag willen hebben.
    Toets je 30 in krijg je een lijstje met alle plaatsen waar het 30 graden is.

* altijd leuk Pakistaanse YouTube.:)

Inactief
    Anoniem

Dan wel even opletten dat alle gegevens in Celcius zijn:lol:

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 14 oktober 2013

…voordat je op de plaats van bestemming bent is de zon al weer aan het afnemen en dan moet je nog terug?…

Haha. Het is ook niet om even een terrasje te pakken denk ik.:)

Bijdrager
    IGBA

Maar ja, als het voor de wat langere termijn is, zegt het weer van vandaag of morgen ook weinig. Dan kom je al snel terecht bij de vakantieplanners waarbij rekening wordt gehouden met het gemiddelde weer. Zoals deze.

Bijdrager
    Freddy Sunder

Ik ben dus op iets gestoten wat nog niet bestaat (als app toch niet).
    Dat is op zich al een verwonderlijke vondst.
    De korte termijn, waarover in de discussie sprake, zou opgelost kunnen worden door als criterium “waar is het de komende 3 dagen mooi weer” te gebruiken.
    De vraag komt er eigenlijk doordat ik op zoek was/ben naar de meest nabije plek om een paar dagen te gaan fietsen. En tegelijk zou het dan ook leuk zijn dat je op voorhand niet te weet waar je zou terecht komen.

In elk geval bedankt voor de gedachtenwisseling!

Inactief
    Anoniem

Leuk idee voor een app, inderdaad! Het probleem lijkt me echter dat de onzekerheid om het weer drie dagen vooruit te voorspellen te groot is. Stel je voor dat jij ergens aan het fietsen bent, en opeens komt er door het warme weer een onweersbui opzetten. Jij nat en pissig en de developer is het haasje.:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.