5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

waar is het dns mx record van een domein te vinden.

Beste,

Mijn vrouw heeft een domein, de dns server zou staan bij de registrar. Maar, mail komt niet aan, de verzenders krijgen de melding –

<<< 550-The mail server could not deliver mail to xxxxxxxxxx. The 550-account or domain may not exist, they may be blacklisted, or missing the 550 proper dns entries. Als ik via de mail console van de registrar mail verzend werkt het wel.

De instellingen zijn het zelfde als bij de andere domeinen die ik heb. Het domein in kwestie was al eerder bestaand. Is het mogelijk om er achter te komen of dit domein nog ergens anders in een DNS record staat op een andere DNS server? Whois geeft echter wel de juiste Registrar aan.

Ik kan me zo voorstellen dat er bij DNSExit e.a. iemand ooit daar iets geregistreerd heeft en nooit verwijderd heeft, wat problemen gaat opleveren.

Bijdrager
    Shmoo

Dat soort informatie kunt je normaal in het DNS panel vinden. Heel vaak bij het bedrijf waar je het domeinnaam hebt aangekocht. Daar stel je namelijk mee in dat het domeinnaam gekoppeld wordt aan X server / IP-adres, maildienst en wat niet allemaal voor andere toepassingen.

Let wel op. Dit soort instellingen veranderen niet zomaar omdat het vandaag buiten harder waait dan gisteren. Dus als het wel ooit gewerkt heeft dan is de kans veel groter dat er gewoon ergens een storing is.

Je kunt op deze website veel informatie vinden over je domein,  backlists of de mailserver en allemaal dat soort informatie.

https://mxtoolbox.com

Bijdrager
    EagerB0bNerd

edit/ zie dat good old schmoo dezelfde link al geplaatst had. Hoe dan ook, succes ermee.

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>Shmoo op 30 maart 2020 om 14:53</p>
    Dat soort informatie kunt je normaal in het DNS panel vinden. Heel vaak bij het bedrijf waar je het domeinnaam hebt aangekocht. Daar stel je namelijk mee in dat het domeinnaam gekoppeld wordt aan X server / IP-adres, maildienst en wat niet allemaal voor andere toepassingen.

Let wel op. Dit soort instellingen veranderen niet zomaar omdat het vandaag buiten harder waait dan gisteren. Dus als het wel ooit gewerkt heeft dan is de kans veel groter dat er gewoon ergens een storing is.

Je kunt op deze website veel informatie vinden over je domein,  backlists of de mailserver en allemaal dat soort informatie.

https://mxtoolbox.com

Bij het bedrijf waar het domein geregistreerd staat alles oke. Dat is juist het rare.

Ik heb domeinen zowel bij dnsexit en directnic en alles werkt goed behalve 1 dus.

Heb de vorige eigenaar kunnen achterhalen en de Registrar, kreeg vrij snel antwoord en idd er waren nog wat records die naar hen wezen, blijkbaar iedere keer als de ttl ververst werdt werdt het mx adres gewijzigd. Dus 2 keer per dag gebeurde dat. Toevallig zatten er nog geen 10min tussen, vandaar dat het af en toe goed ging. Slordig, en onduidelijk van hoe dit kan gebeuren, maar zo te zien opgelost. Even 24 uitzitten.

MXToolbox was/is helpvol.

Merci beiden

LA

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.