14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dannycoolen

Waar is deze Harddisk te koop?

Beste mensen,

Ik zit me echt helemaal rot te zoeken naar de volgende HDD.
    Ik ben namelijk opzoek naar een externe HDD voor mijn macbookpro.
    Nu is mijn oog gevallen op de Seagate Goflex Desk for Mac aangezien deze standaard een Firewire 800 poort hebben.
    Helaas krijg ik deze HDD nergens in Nederland gevonden:< maar alleen de Seagate Goflex Desk.
    Opzich dezelfde HDD maar dan alleen met USB hier kan je wel een extern dock bijkopen waardoor je alsnog firewire hebt maar het kost wel extra.
    Dus ik hoop dat iemand weet waar ik die HDD kan vinden.

groeten en bedankt Danny

Bijdrager
    Nickalicious

Waarom neem je geen WD? Heb ik zelf erg goede ervaringen mee, en ze passen erg goed naast je Mac!

Bijv. http://tweakers.net/pricewatch/250560/western-digital-my-book-studio-edition-1tb-zilver.html

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Deze heb ik ook, maar ik ging alleen voor een goede HDD! (dus ik heb een zwarte)
    WD zijn erg goede HDD!!!

Bijdrager
    mark-a-mac

Die ’onderzetter’ kost dan wel wat, maar om de flexibiliteit is het je toch juist te doen?

Bijdrager
    Netvictory

Ik zou een Iomega Minimax nemen. Heeft USB, 2x FW 800 en past qua design perfect bij je Mac.(Lijkt op een Mac mini) Als je er meerdere hebt kan je ze stapelen inplaats van al die recht opstaande disk waardoor het al gauw een beetje een rommel wordt.
    De Firewire-controller in Iomega disks is ook echt snel.

Groet,

Hans

Bijdrager
    Dr. Maddox

Kijk eens op conrad.nl Daar slaag ik bijna altijd!

Bijdrager
    mowat

Of deze :
    past met zwart en aluminium perfect bij een Mac. Is geruisloos en heeft Esata , USB , fW400 en FW800.
    Bestaat in 2TB , 1,5 TB , 1 TB , 0,5 TB.

http://shop.freecom.com/store/freecom/en_IE/pd/productID.220044600

Bijdrager
    Artell

Kijk eens bij tweakers.net in de pricewatch. Dan zie je dat er 27 zaken zijn waar je de 2TB uitvoering kunt krijgen: Seagate Goflex Desk 2TB

Ok, even over het hoofd gezien dat je de Mac/FireWire versie zocht… :slant:

Bijdrager
    KarelWillem

Het geeft goed aan hoe groot de FireWire markt (nog?) is in Nederland.

Dat ding is gewoon niet te krijgen hier.

Bijdrager
    bse

Ik heb zelf ook de iomega minimax gekocht omwille van compatibiliteit met timemachine en FW800.
    Ik kan de Minimax niet continue aan laten staan want om de een of andere reden loopt timemachine (en bijgevolg m’n hele iMac) vast. Moet de power uitzetten om weer leven in m’n iMac te krijgen. Voor de rest een mooi en snel bakje:)

Bijdrager
    ernst.

Moet je die dan ook vervolgens formateren of niet vse?

Geblokkeerd
    Anoniem

ja

Bijdrager
    Netvictory

Ik kan de Minimax niet continue aan laten staan want om de een of andere reden loopt timemachine (en bijgevolg m’n hele iMac) vast. Moet de power uitzetten om weer leven in m’n iMac te krijgen.

Wat vreemd. Mijn Minimax staat meestal langdurig aan (ook als Imac in sleep gaat) en nog nooit iets geks gezien. Lastig lijkt me dat.

Bijdrager
    dannycoolen

Toch bedankt voor de reacties mensen, ik heb besloten de Seagate versie te pakken.
    Helaas niet de MAC versie die is echt nergens te krijgen in NL, dus maar ene firewire 800dock erbij:)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.