30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 124)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Waar is de Surface Pro 3 op de voorpagina?

Ik vroeg me af waar een artikel over de Surface Pro 3 blijft op de voorpagina.
    IMO een hardwareintroductie van het kaliber eerste imac of iPhone. Erg de moeite waard, en erg *auw* voor Apple.

Moderator
    Raymon Mens

Redactioneel niet de capaciteit voor om daar aandacht aan te besteden. Ik zit momenteel alleen op de site/headlines en moet prioriteren. Sorry.

Bijdrager
    Ledda

als grote fan van apple en haar ecosysteem heb ik ook enorme bewondering voor de surface pro.

Al 3 jaar heb ik een ipad, maar nog nooit heb me kunnen overtuigen om hem ook als professionele tool te gebruiken op mijn werk. Buiten af en toe het raadplegen van een PDF vond ik het toch moeilijk om hem te doen passen in het windows ecosysteem van het bedrijfsleven. Waar microsoft nog altijd heer en meester is.

Met de surface pro kan dit veranderen. Dit is geen aanval op de ipad, of naar de macbook air in het bijzonder. Maar naar elke laptop die er bestaat denk ik. met dit toestel zie ik me zelf wel werken in vergadering, op de trein, op een terras. Ik zie dit als een echte aanvulling op mijn ipad, die ik zal blijven gebruiken om ’s avonds na de uren wat vrijblijvend te surfen.

Maar waarom dit niet op omt.nl staat. Terecht lijkt me. Voor zo’n zaken ga je toch naar theverge.com ofzo. Ik verwacht en wil dit niet vinden op een apple fansite. Focus houden lijkt me belangrijk!

Bijdrager
    Nora Nora

Bijdrager
    Nora Nora

@computer space Zo groot nieuws vind ik het nou ook weer niet hoor. Het is leuk doorontwikkeld en een steeds mooier en meer volwassen product aan het worden, maar verder niet veel nieuws in mijn ogen.

Moderator
    Raymon Mens

Overigens willen we binnenkort een keer een grote “niet iPad” test doen. Waarbij Koen, JD, Lucas en ik onze iPads een week lang inruilen voor een Galaxy Tab, Surface, een ander hybride ‘omklapbaar’ windows ding en een Nexus. In het kader daarvan gaat de Surface 3 ongetwijfeld nog aandacht op de voorpagina krijgen.

Bijdrager
    1984

Redactioneel niet de capaciteit voor om daar aandacht aan te besteden. Ik zit momenteel alleen op de site/headlines en moet prioriteren. Sorry.

Ik snap hem , de reacties op het vorige artikel waren te positief.

iPad wederom het haasje in nieuwe Microsoft Surface-reclame

Overigens willen we binnenkort een keer een grote “niet iPad” test doen. Waarbij Koen, JD, Lucas en ik onze iPads een week lang inruilen voor een Galaxy Tab, Surface, een ander hybride ‘omklapbaar’ windows ding en een Nexus. In het kader daarvan gaat de Surface 3 ongetwijfeld nog aandacht op de voorpagina krijgen.

3x maal raden hoe de bevindingen zijn….?

Bijdrager
    jackybe67

1984,

jij bent net zo bevooroordeeld als degene die jij er van beschuldigd. Wat jij hier nog komt zoeken is mij een raadsel.

Bijdrager

@computer space Zo groot nieuws vind ik het nou ook weer niet hoor. Het is leuk doorontwikkeld en een steeds mooier en meer volwassen product aan het worden, maar verder niet veel nieuws in mijn ogen.

Je ogen sluiten voor de concurrentie en dubben over welk formaat iPhone er zal komen is inderdaad het beste wat je kunt doen!:nerd:

Bijdrager
    Niels

DIT IS EEN APPLE FORUM…

Bijdrager
    Nora Nora

@MartijH Ik sluit mijn ogen niet en heb geen iPhone, ik zie gewoon zelf het nut niet echt, ik doe het liever met een iPad mini en een MBA, deze twee apparaten zal ik veel handiger gebruiken aangezien ze veel duidelijker voor specifieke taken waarvoor ik ze wil gebruiken ontworpen zijn. Verder zie ik het concept met het losse toetsenbord gewoon niet echt zitten. (Je moet het ook nog even bij de prijs optellen….) Ik bevind mij dagelijks in een ruimte waarin drie tot 600 afwisselende mensen werken met laptops, PC’s en mobile devices. En dan bedoel ik teksten schrijven, onderzoek doen, academisch voornamelijk. Je ziet heel veel MB, Air en Pro, en ook andere laptops natuurlijk. Ik denk dat het zo half om half is. Je ziet enkele tablets en natuurlijk veel telefoons, waarvan een groot deel iPhone. Maar ik zie maar heel weinig mensen werken op een tablet, met of zonder toetsenbord, om eerlijk te zijn, eigenlijk geen. En het gaat hier toch om een redelijk jonge leeftijdsgroep. Wellicht is het in een meer technische omgeving anders en is daar Windows meer noodzakelijk, ik zit vaak in een meer geesteswetenschappelijke omgeving, maar wat ik zo meemaak door de dag heen, ik zie het amper, die tablets.

Ik denk dat Apple goed ziet dat de tablet is voor de ontspanning en soms wat productie, en dat de computer gewoon een plaats blijft behouden. Of laat ik het nog duidelijker formuleren, zo zie ik het en het aanbod van Apple sluit hierop aan. Hoe Apple het verder ziet weet ik niet en interesseert mij eigenlijk ook niet.

Verder werk ik dagelijks met Windows en ben altijd weer blij om lekker met de Mac aan de slag te kunnen. Daar zit voor mij de werkelijk winst, dat ik blij word van het gebruik van een product. Ik sluit mijn ogen niet maar heb wel gewoon mijn voorkeuren. De ondermaatse opmerking die je hier over mij persoonlijk plaatst ervaar ik als smerig en ik zou het dan ook prettig vinden wanneer je deze verwijdert en zo de boel een beetje helpt schoon te houden hier.

Geblokkeerd
    Anoniem

DIT IS EEN APPLE FORUM…

En Apple gebruikers hebben oogkleppen op? Concurrentie als deze is belangrijk voor de ontwikkeling van Apple’s eigen producten, zeker als de producten direct concurreren.

Bijdrager
    jackybe67

Het is een sterk staaltje hardware van Microsoft. Het probleem blijf voor mij toch dat de Surface 2 dingen in 1 probeert te zijn. De Surface slaagt hier goed in, maar niet goed genoeg in mijn ogen. Als laptop kan hij vooralsnog niet tippen aan de Macbook Air qua gebruiksgemak. Voor een tablet is hij veel te zwaar. Als ik nu mijn oude iPad vastneem valt het overgewicht gewoon zwaar op t.o.v. mijn Air.

Bijdrager
    jackybe67

En wie weet heeft Apple nog een verassing in petto de volgende maanden met een nieuwe 12 inch iPad en 12 inch Macbook Air met touchbediening.:-)

Bijdrager
    Lukkiey

Wat mij vooral opviel tijdens hun presentatie, was OneNote. Zou echt graag willen dat Apple net zoiets maakt. Waar je dus afbeeldingen, delen van websites, aantekeningen etc. in kunt bewaren en dat synchroniseert via iCloud over al mijn apparaten.
    Dan kun je natuurlijk zeggen dat Apple al Notities heeft, maar dat is veel minder uitgebreid.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat jij hier nog komt zoeken is mij een raadsel.

Hij moet toch ergens zijn vermeende superioriteit tonen?! (‘Kijk mij, ik ben een Mac gebruiker, maar durf wél kritisch te zijn op Apple, steve Jobs, etc. Goed hè!’)

Bijdrager
    GoeieDag

En Apple gebruikers hebben oogkleppen op?

Nee, ik denk van niet. Maar voor anders nieuws ga ik zeker niet naar OMT, maar bezoek ik sites die mij goede info kunnen geven over dit soort zaken. Wel een beetje zielig als je denkt dat OMT in al je behoeftes moet voldoen.

Bijdrager
    1984

En wie weet heeft Apple nog een verassing in petto de volgende maanden met een nieuwe 12 inch iPad en 12 inch Macbook Air met touchbediening.:-)

Bijdrager
    Ledda

Maar dan zonder het windows logo’tje op de homebutton? Of wat zie ik daar nu?:-D

Anoniem

Onenote is gewoon beschikbaar voor de Mac/iOS, Lukkley.

Bijdrager
    Nora Nora

Ik moet het niet. Geef mij maar een kleine, lichte en handzame tablet, bijvoorbeeld de iPad, en een computer. Bij de Surface, en ook bij de zogenaamde iPad Pro het ik het gevoel dat de compromissen de functionaliteit en het gebruikers gemak en plezier in de weg gaan zitten.

Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke voorkeur. En dat is volgens mij waar een forum ook voor is, het uitspreken van een persoonlijke voorkeur. Er zijn vele persoonlijke voorkeuren, en het interessante van een forum is om de verschillende voorkeuren te lezen en de redenen ervan. Een forum is in mijn ogen niet een plaats om anderen op hun voorkeur aan te vallen of onderuit te proberen te halen of te veroordelen of om ze met retoriek te trachten te steken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vroeg me af waar een artikel over de Surface Pro 3 blijft op de voorpagina….

Het is gewoon een doorontwikkeling van de Surface 2.

Best een mooi ding, maar niets ‘nieuws’ onder de zon.
    En zeker niet van dergelijke nieuwswaarde dat hier een artikel aan gewijd moet worden op de voorpagina van een Apple-website.

Geblokkeerd
    Anoniem

En Apple gebruikers hebben oogkleppen op?

Nee, ik denk van niet. Maar voor anders nieuws ga ik zeker niet naar OMT, maar bezoek ik sites die mij goede info kunnen geven over dit soort zaken. Wel een beetje zielig als je denkt dat OMT in al je behoeftes moet voldoen.

Een beetje zielig ja? Ik vind het helemaal niet erg dat het er niet staat, maar kan wel verzinnen waarom het er wél op zou kunnen. Ik ben niet degene die hier een topic voor opent toch?

Bijdrager
    koen

Leuk, een van de engineers van de Surface tweet erover op een iPad:

Bijdrager
    1984

Ik moet het niet. Geef mij maar een kleine, lichte en handzame tablet, bijvoorbeeld de iPad, en een computer. Bij de Surface, en ook bij de zogenaamde iPad Pro het ik het gevoel dat de compromissen de functionaliteit en het gebruikers gemak en plezier in de weg gaan zitten.

En oh, wat was ik blij met mijn kleine mobiele Macintosh Powerbook 145b, je kon hem overal mee naar toe nemen……………en vond hem toen niet zwaar.
    Het nadeel van de iPad is dat je er niet al je software op kunt draaien, als de concurrentie met tablet komt die dat wel mogelijk maakt dan wil ik dat proberen

Bijdrager
    Nora Nora

Bijdrager
    Nora Nora

@1984 Ik bedoelde vooral de iPad mini, dat mini gedeelte was er even bij in geschoten.

De afbeelding die je laat zien is voor mij heel duidelijk, het concept is als de vier wielen van een auto, dat verandert ook niet, maar ze worden wel sneller, veiliger, lichter, etc. Ze ontwikkelen, en zie daar de huidige laptops.

Tablets is een nieuwe categorie machine, bijvoorbeeld zoals een motor of scooter of iets dergelijks. Heel leuk en zinvol, maar niet zo handig om met heel het gezin mee op vakantie te gaan. En wanneer je beide categorieën toch probeert samen te voegen verliezen beide juist hun kracht. Ooit was er ook het idee om een auto en een vliegtuig samen te voegen, dat werkte ook niet. En de auto-trein is slechts zoiets als het vervoeren van een auto, niet het samenvoegen van 2 vervoersmiddelen tot 1.

Maar goed, voor iedereen die er wel graag mee wil werken ben ik blij dat het product steeds beter wordt en dat MS eindelijk in staat lijkt te zijn goede hardware te produceren. Zie oom de Windows Phone waar ik eerder ook erg positief over ben geweest.

Maar deze surface gaat het oor mij gewoon niet worden. Ik wil dan ook geen volledige osx op mijn iPad draaien, maar graag een klein, licht, dichtgetimmerd, veilig os waar ik geen omkijken naar heb, juist ook omdat de taken die ik uitvoer op een iPad eenvoudige taken zijn die niet meer vragen.

Hoe zit dat eigenlijk qua opslag op de Surface, hoeveel neemt W8.1 aan ruimte in! En wat kost zo’n type cover? Hoeveel ben je kwijt om vergelijkbare specs te hebben als een MBA 11″ instapper van 929 euro?

En dan nog, heb je dan ook daadwerkelijk een flexibele tablet erbij die je makkelijk meeneemt, in je tas gooit, waar je heel de dag mee rondloopt, die niet intrusief groot is en waar je verder geen gezeur mee hebt zoals virussen, vastlopers, opstart-tijden van meer dan 5 seconden omdat de programma’s volledige programma’s zijn ipv de uitgeklede versies die je binnen ios draait.

De kracht van de iPad en de kracht van een laptop zijn niet te verenigen in mijn ogen, juist omdat de voordelen van beide productgroepen juist de nadelen van elkaar zijn.

Bijdrager
    Nora Nora

Wat gaat dat met de prijs worden eigenlijk? Er moet ook nog een type cover bij, en enkele upgrades om dezelfde kracht en opslag te hebben als de instap 11″ Air. Wellicht koop je voor hetzelfde geld dan een 11″ Air en een iPad mini non-retina, daar zou ik dan echt voor gaan.

De schermresolutie boeit mij niet zo heel veel, er zitten genoeg pixels op voor mij momenteel. Doch, bij een volgende mini ga ik denk ik wel voor nieuwere versie aangezien deze weer wat langer up to date zou blijven. Doch dat kan nog lang duren aangezien mijn huidige mini nog als een bezig bijtje zoemt en nergens echt vertraging oploopt. Zelfs iMovie draait ie prima en kan best goed films bewerken. Het enige dat ik soms irritant vind is dat er relatief weinig werkgeheugen inzit. Dat merk ik wel soms. Maar over het algemeen is ie lekker snel en stabiel en duidelijk voor dat waar ik ‘m voor gebruik. En binnenkort een 11″ Air erbij en ik ben volledig compleet qua computers voor de komende jaren.

Bijdrager
    1984

@nora Nora de reden dat ik al een tijdje keek wat er allemaal op de markt kwam is omdat jammer vond indien je een iPad kocht er ook een andere computer bij nodig had. verder heb ik altijd met Macos gewerkt , en werd toch wel nieuwsgierig naar de komst van Windows 8 en de mogelijkheden.
    Het formaat van 11″ heeft voor mij veel voordelen. deze voordelen en redenen staan in een ander topic klik , daar word ook duidelijk dat het voor een bepaalde doelgroep een erg aantrekkelijk apparaat is,
    Maar de Surface is niet de enigste en eerste en zeker niet de laatste.

Bijdrager
    Nora Nora

@1984 Gelijk heb je, en ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die het een prettig apparaat gaan vinden, maar voor mij is dat het niet, en ik vind het geen vervanger van. Het is meer een hybride, en daar hebben we er inderdaad al meer van gezien. Of Apple met iets dergelijks komt weet ik niet, en het maakt mij okk niet zo heel veel uit, zolang ze ook maar de duidelijke producten blijven maken, dat wat een tablet is, dat wat een laptop is, dat wat een computer is, dat wat een telefoon is. Al het andere is voor mij een sluiten van compromissen waar ik weinig heil in weet te vinden. But hey, that’s just me:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 124)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.