10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    silvercircle

Waar is de optie "zet computer in sluimerstand na.."

Onderwerp zegt het al, waar is die instelling naartoe?
    Enkel nog de instelling “Schakel beeldscherm uit na:” in sierra en heigh sierra.
    Vroeger was daar een schuifknop om de tijd in te stellen waarna de computer bij inactiviteit in de sluimerstand ging.
    Het is mij toevallig opgevallen omdat de computer nooit vanzelf in sluimerstand gaat, dus ben ik op zoek gegaan maar niets teruggevonden.
    Geen idee wanneer deze optie verdwenen is…

Gewone iMac, geen laptop.

Bijdrager
    iNicky

Zit er bij mij nog gewoon in hoor!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  iNicky.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  iNicky.

Bijdrager
    McPim

Ligt aan je hardware en/of macOS versie. Als je ‘m niet hebt regelt je Mac het zelf, dus als jouw iMac niet in sluimer gaat is er iets anders aan de hand. Ik heb ‘m ook niet (iMac 2017, macOS Sierra) maar hij sluimert prima, uiteraard met het vinkje ‘Prevent computer from sleeping etc..’ niet aangevinkt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    silvercircle

Bij mij dus niet…

Bijdrager
    McPim

Dat zeg ik, bij mij ook niet. Is normaal op nieuwere hardware. Met jouw instelling gaat ie uiteraard de eerste 3 uur niet in sluimer :wink:

Bijdrager
    mowat

Bij mij staat er die lijn “computer sleep ” ook niet in. Maar als ik wil dat hij sluimert dan klik ik gewoon even op appeltje/sluimer en dat is toch ook niet zoveel werk.

Bijdrager
    mowat

Volgens dit artikel van Apple zelf heeft enkel de Mac Mini zo’n lijn met “computer sleep”. Dus de andere macmodellen niet.
    Als middel om te sluimeren adviseert men ook daar : appeltje menu/sleep (sluimer)

https://support.apple.com/en-us/HT202824

Bijdrager
    silvercircle

Ja, ik gebruik meestal gewoon de sneltoets alt-cmd-cduitwerptoets.

Maar wanneer die optie in de systeem voorkeuren verdwenen is is mij ontgaan.

Als ik de instelling “Schakel beeldscherm uit na” op enkele minuten zet gaat het scherm wel uit maar de computer blijft helemaal wakker :-).
    Verder niet zo belangrijk maar zo’n instelling zou toch wel terug mogen komen…

Bijdrager
    Multimediaknaller

Bijdrager
    mowat

Apple heeft die mogelijkheid blijkbaar uitgeschakeld sinds de invoering van Power Nap ( El Capitan ?)
    Ik vond deze tekst daarover :

Apple has removed the Computer slider from the Energy Saver settings. This is deliberate.
    The decision is related to Apple’s introduction of improved hardware, Power Nap support, and the engineers’ belief that OS X is best placed to manage the computer’s power state.
    If you would like to see this slider return, provide feedback to Apple.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.