7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    GELO

Waar is de kaart bij foto's

Het lukt me niet meer alle foto’s tegelijk op een full-screen kaart te tonen. Dit was een van mijn meest gebruikte manieren om foto’s terug te vinden. Ik neem honderden foto’s per jaar op tientallen locaties en de kaart is dan de handigste manier om ze terug te vinden.

Kan iemand me zeggen hoe ik dit terug kan bekomen?

Bijdrager
    KarelWillem

Open iPhoto; en voilà.:)

Ofwel: je zal nog wel meer dingen (gaan) missen.

Bijdrager
    Niels

@karelwillem: en wat is dit dan?

Je kunt in Photos gewoon een kaart openen per gebeurtenis. Als je ‘uitzoomt’ in je bibliotheek naar een groter tijd bereik, wordt je kaart ook completer.

Conclusie: vergeet iPhoto (bak ellende)

Bijdrager
    Niels

Nog even voor de goede orde: klik waar de rode peil staat

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Maar werkt het daar niet zoals het op iOS werkt? Dus dat je geen grote kaart kan krijgen met alle foto’s maar alleen met de foto’s uit één gebeurtenis? Want dan is het net zo nutteloos namelijk.

Bijdrager
    Niels

Het werkt exact zoals in iOS, daar is de ‘grootste’ gebeurtenis ook een volledig jaar, dus de ‘grootste’ kaart is ook van een volledig jaar.

Bijdrager
    roto

De functionaliteit van de kaart in Foto’s is een stuk minder dan in iPhoto. In iPhoto kon je met één klik de kaart oproepen en zag je duidelijk waar je door de jaren heen je foto’s geschoten had, wat de TS voldens mij ook bedoelt. Dit kan in Foto’s dus niet. Je kan alleen, via klikken op de locatietekst naast een jaar, de kaart oproepen, met locaties waar in dat specifieke jaar foto’s zijn gemaakt, zoals NielsDam dat aangaf.

Maar wanneer ik bijvoorbeeld alle foto’s wil weergeven die ik door de jaren heen in Parijs heb gemaakt, kan ik dat niet via de kaart doen. Wel kan ik via de zoekfunctie de plaatsnaam intypen en worden wel alle foto’s, door de jaren heen gemaakt in Parijs, getoond. Dat is toch niet hetzelfde als een overzicht op de kaart.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.