8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    gekopmac

waar is de draaiende kubus in Pather?

Op alle afbeeldingen van apple staat een kubus om te schakelen (switchen) tussen de accounts. Waar is die gebleven ?

Tevens in 10.2.8 kon de root gebruiker in loggen met others (andere)
    deze is na installatie verdwenen terwijl de root user er wel is.

Moderator
    Lucas Raggers

– Fast User Switching met het kubus effect vereist een bepaalde videokaart (die waarschijnlijk niet in jouw iMac CRT zit).
    – Om in te loggen als root moet je bij ‘System Preferences’ > ‘Accounts’ > ‘Login Options’ > ‘Display Login Window as’ > ‘Name and Password’ aanvinken.

Bijdrager
    gekopmac

De kubus is mij nu duidelijk.
    Om in te loggen als root moet je bij ‘System Preferences’ > ‘Accounts’ > ‘Login Options’ > ‘Display Login Window as’ > ‘Name and Password’ aanvinken. Deze staat aan maar met opstarten is het icon others (ander) niet in de lijst. En dat is erg lastig.

Bijdrager
    Gijs

Iedereen vraagt maar naar die kubus, maar het was vanaf het begin duidelijk dat die het alleen doet met Quartz Extreme en dus niet op bijvoorbeeld G3 iMacs. Bovendien zijn er al talloze draadjes in dit forum waar dit duidelijk wordt gemaakt. Niet zo lui zijn, gewoon even zoeken voor je vraag stelt!

PS. Niet persoonlijk bedoeld, hoor Gekopmac, je was gewoon de zoveelste en daarom toevallig de aanleiding voor deze post.

Bijdrager
    arnold_t

Bij je systeemvoorkeuren > accounts > inlogopties kun je ‘activeer snelle gebruikersoverschakeling’ aanvinken en dan kun je links bovenin de draaiende cirkel laten verschijnen.

Bijdrager
    LintuxCx
    ”Gijs”

Iedereen vraagt maar naar die kubus, maar het was vanaf het begin duidelijk dat die het alleen doet met Quartz Extreme en dus niet op bijvoorbeeld G3 iMacs.

Ik heb op mijn iBook QuartzExtreme, maar geen kubus. Net even gekeken. Je moet naast een videokaart met QE support ook nog eens minstens 32MB VRAM hebben volgens mij.

Bijdrager
    Gijs

Klopt, was ik vergeten er bij te zetten. Maar ik heb dan ook maar een G3 iMac…:wink:

Bijdrager
    LintuxCx
    ”LintuxCx”

Ik heb op mijn iBook QuartzExtreme, maar geen kubus. Net even gekeken. Je moet naast een videokaart met QE support ook nog eens minstens 32MB VRAM hebben volgens mij.

Hier moet ik even op terug komen: 16MB VRAM is ook genoeg. Vandaag liet ik de switch functie op school zien en zag ik gewoon de kubus. Ik denk dat het komt doordat ik op dat moment geen externe monitor aangesloten had, dat had ik gisteren toen ik het probeerde namelijk wel.

Volgens System Profiler krijgen zowel CRT als LCD 8 MB geheugen toegewezen. Ik vind dat raar, aangezien ze toch precies hetzelfde beeld moeten geven, maar het zal wel logisch zijn op de een of andere manier…

Is het misschien mogelijk om de LCD volledig uit te schakelen als je toch op een externe monitor aan het werken bent?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.