6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TurkishDelight

Waar in je Mac checken of USB is 1.0/1.1 of 2.0?

Kan je ergens in Mac OS checken welke USB versie je hebt (1.0/1.1 of 2.0?)..
    ik kon het niet vinden onder het kopje USB bij Systeemprofiel..

Moderator
    unSOUND

Het staat daar wel. Althans, je kunt het zien aan de maximum snelheid.

Bij mij staat bijvoorbeeld: “Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec”

Dat is dus USB 2.0

Bijdrager
    computer space

1.0 heeft er volgens mij nooit ingezeten, altijd USB 1.1 (12 mbit). Het type bepaalt welke snelheid de bus is, en i.c.m. de apparaten die je eraan hangt de maximale snelheid van de bus op dat moment. Systeemprofiel noemt geen versies, maar laat wel zien of het wel of geen hoge-snelheids apparaat is. Dat is dus het synoniem voor 2.0 of 1.1.

Bijdrager
    sedikit
    ”unSOUND”

Het staat daar wel. Althans, je kunt het zien aan de maximum snelheid.

Bij mij staat bijvoorbeeld: “Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec”

Dat is dus USB 2.0

Allemachtig! Bij mij staat “Snelheid; maximaal 12Mb/sec” Dat is nogal een verschil met een USB 2.0….Eén troost: ik heb nooit iets van deze handcap gevoeld.

Moderator
    unSOUND

Kleine troost: Die 480 Mb/s is een theoretisch maximum, wat je bijna nooit haalt.

[size=9:1feb572d24]FireWire is met zijn constante snelheid van 400 Mb/s wat dat betreft nog steeds de betere keus.[/size:1feb572d24]

Bijdrager
    Webbiker
    ”sedikit”

Allemachtig! Bij mij staat “Snelheid; maximaal 12Mb/sec” Dat is nogal een verschil met een USB 2.0….Eén troost: ik heb nooit iets van deze handcap gevoeld.

Nou ik wel, je moet maar eens proberen een iPod Nano 8GB te vullen met muziek als je een USB 1.1 interface hebt. Ga maar ff koffie drinken dan….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.