30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Yannes

Waar iMac 27" nog meer aanbieden?

Ik heb al een advertentie op Marktplaats, Tweakers en tweedehandsmac.nl staan.

Marktplaats is een beetje onbetrouwbaar, en ik heb eerlijk gezegd geen zin om 2 weken te wachten.
    Tweakers is vooral voor pc’s, dus niet veel mensen zoeken daar voor Macs.
    Tweedehandsmac.nl is volgensmij al enkele jaren dood

Ik wil hem niet op Ebay zetten vanwege de moordende concurrentie en de vrij hoge fees.

Iemand nog een suggestie waar ik hem zou kunnen plaatsen?

Daarnaast nog een vraagje, ik verkoop hem exclusief Magic Mouse en ik vraag me af of dit wel zo’n goed idee is. Ik verwacht uiteraard een lagere prijs, maar trek ik er nou veel minder verkopers mee?

En schrikt een prijs van 1350 mensen nou af? Ik heb hem op bieden gezet samen met een prijs die ik niet verwacht, die ik niet krijg, maar niet te laag maak omdat mensen dan ook laag bieden (dat is mijn gedachtegang daarachter).

Bijdrager
    Afroman

Wat zijn de specs en hoe lang heb je hem al?

Bijdrager
    Yannes
    Bijdrager
    Pieterr

En schrikt een prijs van 1350 mensen nou af?

Volgens Gebrauchtpreis – iMac 27? 3,06 GHz Core 2 Duo SuperDrive

€1080

Bijdrager
    Pieterr

Tweedehandsmac.nl is volgensmij al enkele jaren dood.

Deze lijkt erg op de jouwe.:wink:

Bijdrager
    Xcode

Haha, slim… je hebt ‘m net indirect op dit forum te koop gezet.:grin:

Bijdrager
    Yannes

Ja eigenlijk wel, tot dat iedereen stopt met reageren.

@Pieterr, die sites zijn niet heel betrouwbaar en ik heb het geheugen en videokaart uitgebreid en de Magic Mouse ontbreekt, dus 1080 euro zal niet kloppen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Lol, ik zat eerder vandaag nog naar je advertentie te kijken!:lol:

Ik zou de prijs op ±1000€ zetten, voor €1300 heb je al zowat een nieuwe. Probeer hem eens op Yooph te zetten, die hebben ook zoekertjes.

EDIT: Yooph is offline en gaat denk ik niet meer online komen, aangezien hij al sinds afgelopen zomet offline is.

Bijdrager
    hokkie

Marktplaats en twee weken wachten? Dat heb ik zelf nog nooit ervaren en ik woon in Drenthe (kun je nagaan). Als je via marktplaats geen reacties krijgt of onzin biedingen, is je vraagprijs te hoog. Ik heb laatst een Mac Mini 2010 +wat accessoires verkocht voor 780 euro, das niet gek, geloof ik. Een paar maanden geleden een MacBook 15″ eind 2009 +80GB SSD en Magic Mouse voor 1300, ook niet gek.

Het is een kwestie van, snel reageren, goede prijs, goede advertentie en knappe foto’s (zelf gemaakt). Daarnaast onzin biedingen verwijderen en niet reageren op buitenlandse mailtjes. Dan is marktplaats een prima middel. En nee, ik heb geen aandelen van marktplaats.

Bijdrager
    joasdekker

Beetje offtopic misschien maar je maakt me heel erg nieuwsgierig.
    Je geeft als reden van verkoop aan dat je een pc gekocht hebt????
    meestal gaan mensen toch van een pc naar een mac, andersom kom je weinig tegen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De videokaart is vervangen, dus ik denk gamen?

Bijdrager
    Yannes

Ja ik weet het, het klinkt wat raar.

Maar sinds mijn Xbox maak ik amper gebruik van de specs waarin ik geïnvesteerd heb bij mijn iMac. Daarnaast vind ik Windows 7 een prima besturingsprogramma waar ik nooit problemen mee heb gehad. Zelf een pc bouwen vind ik gewoon leuk, en altijd beperkt in de hardware zijn door de limitaties die Apple oplegt vind ik niet echt geweldig. Daarnaast koop ik een leuke Philips tv + 23″ monitor en dan heb ik meer voor minder, alleen het Mac OS X moet ik missen ;-(

@hokkie

Als ik naar de andere iMac aanbiedingen kijk zie ik iedereen vrij sloom bieden. Dat mensen serieus al 800 euro gaan bieden en daar mailtjes oversturen vind ik vrij apart, net alsof ze verwachten dat ik daar op in ga. Op tweakers heb ik trouwens al een 1000 euro bod gehad.

De iMac gebruikte ik inderdaad eerst voor gamen, dit gaat nog steeds wel aardig, Black Ops draait bv. prima. Maar ik vind een 27″ iMac op 720p voor de Xbox echt mager (via de Dr Bott), dus ik ga voor een 32″ tv. Van de rest koop ik nog een aardig pctje met monitor.

Help me even retweeten please =3

http://twitter.com/#!/JohVeuger (bovenste tweet)

Bijdrager
    joasdekker

Ik denk dat je wel meer zal missen als alleen OSX, maar denk dat dit niet de geschikte plaats is voor die discussie;)

Bijdrager
    hokkie

@yannes

Geeft het een dag of wat, denk aan drie à vier dagen en af en toe je advertentie omhoog bellen. Mensen willen ook graag een vraagprijs zien in de zoekresultaten. Als er bieden staat bij de vraagprijs, scrolt 90% van de mensen al door (kijk alleen al hoe je zelf naar advertenties kijkt). Aan de hand van een vraagprijs, gaan serieuzere kopers een tegenbod doen, waarbij 800euro inderdaad laag is, maar aan de andere kant zou jij er maar op happen…dan hebben zij een mooie koop of niet? Je wilt niet weten hoeveel mensen producten aanbieden en zelf geen idee hebben wat nog iets waard is.

Een ietwat minder chiquere manier is een tweede account maken en een bod op jezelf plaatsen wat je er minimaal voor wilt hebben, gaat iemand daar met 5 euro over, klaar! Maar hier zal ik nu wel wat reacties op krijgen, denk ik… Sorry;)

Bijdrager
    youp.c

Over duurdere aankopen denkt men gemiddeld langer na. Daarnaast kijken de meeste ‘snelle kopers’ enkel naar de technische specs i.p.v. prestaties (de goedkope krachtige falende Windows computer). (Een goedkope mac werkt gemiddeld fijner dan een betere pc) en heerst de Ghz mythe nog steeds

/ offtopic: goedkope zelf-in-elkaar-gezette pc met OS X=hackintosh

Bijdrager
    hokkie
    youp.c op 31 januari 2011

Het niet meeleveren van orginele DVDs zal wel eens de bottleneck kunnen zijn, persoonlijk zou ik, wanneer ik een apparaat van meer dan 800€ koop, deze inclusief alle origineel meegeleverde onderdelen willen hebben en daar hoort ook de software bij, want wat heb je aan een Mac zonder OS X?

/ offtopic: goedkope zelf-in-elkaar-gezette pc met OS X=hackintosh

Originele dvd’s heeft hij vast nog wel, alleen van de “extra” software niet, maar of hier voor betaald is?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou zelf ook alleen maar de originele installatie-dvd’s willen hebben als je het er toch op zet.
    Je weet dat je er zelf niets meer mee kan op Windows?

Bijdrager
    Chantal C.
    Bijdrager
    Mich

Als je in Belgie wil verkopen, intermactivity

Bijdrager
    Yannes

@youp.c

Inclusief: Apple Wireless Keyboard, Apple Remote, Mac OS X Snow Leopard, iLife ’09 en de originele doos, dvd’s en doekje.

De originele dvd’s en boekjes zitten er wel degelijk bij, ik zet er eventueel nog wat “gratis” software op als iemand daar belangstelling in heeft. Als dit niet duidelijk is zal ik het even aanpassen.

Ik ga niet aan Hackintosh beginnen aangezien ik dan specifieke hardware moet kopen. Ik heb zelf al een pc samengesteld en waarschijnlijk wordt de helft niet herkend aangezien het vrij nieuwe hardware is (sandy bridge, 3 weken geleden uitgekomen) en ik geen zin heb in problemen.

Bijdrager
    youp.c

Ik wil daar enkel nog het volgende aan toevoegen:
    Dat specifieke hardware valt weg wel mee, het is aangeraden om bepaalde hardware te gebruiken, maar het is vergelijkbaar met de beginjaren van linux en/of unix alles valt aan te gang te krijgen zolang je maar de juiste drivers vindt; zo heb ik thuis een Quad Core met Nforce chipset (volgens vele fora, niet ondersteund) hier probleemloos draaien met OS X 10.6.6 welke destijds (2008) 500 euro kostte en qua prestaties vergelijkbaar is met de i5 iMac die 1999€ kost.

Daarbij is sandy bridge gewoon te draaien met gepatchte kernel: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=243273

N.B. Sorry van de beschuldigingen van niet leveren van standaardsoftware, ik had te snel gelezen :innocent:

Bijdrager
    Yannes

Ja, maar aangezien het meeste volk op marktplaats ook niet uit zijn doppen kijkt heb ik het toch maar iets nauwkeuriger bijgezet.

Bijdrager
    hokkie
    Yannes op 31 januari 2011

Ja, maar aangezien het meeste volk op marktplaats ook niet uit zijn doppen kijkt heb ik het toch maar iets nauwkeuriger bijgezet.

Of de lappen tekst niet willen lezen, heeft niets met het “niet uit de doppen kijken” te maken. Gouden regel; 1 zin waarom je iets verkoopt, dan de opsomming van de technische specs en een afsluitende regel met jouw voorwaarden omtrent de verkoop. Niets meer niets minder, iemand die meer wil weten (lees: serieus geïnteresseerd) mailt je wel.

Zo, voldoende tips, lijkt me.

Bijdrager
    Pieterr

Op zich wel leuk om ook eens een keer een “terugswitcher” tegen te komen.:lol:

Moderator
    unSOUND
    Yannes op 31 januari 2011

Tweedehandsmac.nl is volgensmij al enkele jaren dood
    .

Die ervaring heb ik zelf niet… De laatste keren dat ik er iets op had staan had ik binnen een uur al geïnteresseerden… Of je reacties krijgt ligt deels aan de vraagprijs, en deels aan de tekst in de advertentie. Ik zet zelf nooit hoog in, dat schrikt juist veel mensen af.

Er zullen altijd mensen komen die veel te laag gaan bieden, hoe je daar mee om gaat moet je zelf weten, ik reageer meestal gewoon met een korte reactie dat de genoemde prijs de vraagprijs is, en geen openingsbod.

Bijdrager
    Pieterr

Trap er niet in unSOUND, de TS heeft er al een advertentie staan.:lol:

Pieterr op 31 januari 2011

Tweedehandsmac.nl is volgensmij al enkele jaren dood.

Deze lijkt erg op de jouwe.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Xcode had hem meteen al door. Yannes maakt gewoon reclame voor z’n iMac.

Xcode op 31 januari 2011

Haha, slim… je hebt \’m net indirect op dit forum te koop gezet.:grin:

Moderator
    unSOUND
    Pieterr op 31 januari 2011

Trap er niet in unSOUND, de TS heeft er al een advertentie staan.

Niet in trappen ? Hij zegt het zelf al in de eerste zin van de eerste post dat hij daar al te koop staat, maar dat hij naar nog meer verkoopkanalen zoekt…

Bijdrager
    Pieterr

Vroeger gingen dit soort topics meteen op slot….:wink:

Moderator
    unSOUND

Vroeger zagen we ook minder snel spoken…:wink:

Hij heeft de advertentie niet gepost, hij vroeg puur naar andere sites om hem nog op te plaatsen. De link kwam pas later op verzoek van anderen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.