20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    reeuwijk

Waar & hoe MacBook Pro verkopen?

Hi all,

Heeft iemand tips hoe & waar ik het beste mijn MacBook Pro voor een nette prijs kan verkopen? Ter info; het gaat om een MB Pro, eind 2009, 2.8 Ghz, 4Gb, 500 GB HD + AppleCare..

Reden van verkoop = upgrade naar 17 inch antiglare model.

Tips anyone? Dank!

Groet,
    Marco

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit forum.
    Ik raad je aan om de zoekfunctie op OMT te gebruiken. Als ik “Mac verkopen” intik, zie ik o.a. dit oude topic. Bij de zoekresultaten zijn nog wel meer sites te vinden, denk ik.

Bijdrager
    Jens

Een andere interessante link : http://www.mac2sell.net/

Bijdrager
    cids

tweedehandsmac.nl

Bijdrager
    reeuwijk

Superrr & dank allen! Denk trouwens wel dat het marktplaats gaat worden…

Bijdrager
    Hansi2124

Okay. Succes en alvast gefeliciteerd met je nieuwe.

(Vergeet niet de hd te wissen en het systeem opnieuw te installeren vóór de verkoop je Macbook Pro. Anders ziet de nieuwe eigenaar jouw persoonlijke gegevens….).

Moderator
    unSOUND
    reeuwijk op 31 augustus 2010

Superrr & dank allen! Denk trouwens wel dat het marktplaats gaat worden…

Bedenk wel dat Marktplaats krioelt van de oplichters. Toen ik mijn Mac daar te koop had staan werd ik om de haverklap gebeld en gemaild door foute figuren met rare aanbiedingen… Ik hou het op tweedehandsmac.nl, daar was ik mijn machine binnen een uur kwijt.

Bijdrager
    reeuwijk

@unSOUND. Thanks. Probeer ik dat eerst!

Bijdrager
    iDog

Ik doe dan vast iets verkeerd. Heb dat ding nu al sinds 2 september staan op 2dehands mac (2007-7 mbp 17″) staan en nog geen enkele interesse (ja, 2x dezelfde persoon die met trein/bus wil komen, en dan maar niet vanwege de afstand (ik woon in Terneuzen, Zeeuwsch-Vlaanderen)).

Of nou mijn prijs zo achterlijk hoog is (800 euro valt toch mee ?) of dat de afstad het hem doet, ik weet het niet, maar had nooit verwacht zo lang met een MBP te blijven zitten… aankoop van die iPad gaat zo nog wel even duren:)

Bijdrager
    iDog

Zie je wel, volgens Mac2Sell valt mijn vraagprijs erg mee :

macbookpro
    Omschrijving computer :
    MacBook Pro 17 inch Intel Core 2 Duo 2,33 GHz 2048 / 100 GB / superdrive
    De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
    € 980 incl BTW

Nu is het wel zo dat het een Azerty is en dat de batterij nog maar anderhalf uur meegaat, maar dan nog is 800 euro toch redelijk ?

Bijdrager
    Hansi2124

Als ik jouw MBP vergelijk met wat er op tweedehandsmac.nl staat, zit je toch iets aan de hoge kant. Ik denk dat je je prijs beter kan laten zakken naar €700. Ik zag er een MBP staan van eind 2006, maar met nieuwe onderdelen en 2x zo grote hd, extra accessoires, zoals een draadloos toetsenbord en tas. Vergeet ook niet dat je in een uithoek zit voor veel mensen en die moeten dan toch minimaal een uurtje ervoor rijden (en ook weer terug).

Bijdrager
    iDog

Ok, heb de prijs aangepast naar 690 euro. Es zien of er iemand bijt..

thx

Bijdrager
    Pieterr

Die mac2sell getallen moet je met een flinke korrel zout nemen.
    Jouw MBP komt uit 2006 en is volgens macnews.de nog zo’n €610 waard.
    Ter info, ik heb dezelfde.:wink:

En verder moet je natuurlijk nog een Belg vinden ivm dat Azerty toetsenbord.
    Probeer anders hier eens: http://www.intermactivity.be/forum/forumdisplay.php?f=256

Bijdrager
    iDog

Mijn MBP is in juli 2007 op de online Applestore gekocht. Ter info, heb hier nog ergens aankoopbon op mac staan die dat bewijst.

Bijdrager
    Pieterr

Vreemd, want volgens everymac is dit model verkocht van 24 okt 2006 tot 5 juni 2007.

Bijdrager
    iDog

Ok, ik zie wat je bedoelt. Het model is van okt. 2006 idd. Ach, ik zie wel. De eerste persoon die er mij een goed bedrag voor geeft, mag hem komen ophalen. Heb dat ding ook al op Kapaza (Belgische marktplaats) gezet, maar daar kreeg ik enkel een kerel die er een PS3 voor wou inruilen….

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    iDog

Hmm.. je hebt gelijk, ik zit net te kijken naar mijn Apple warranty gedoe :

Apple product(s) covered under agreement:
    Product
    Serial Number
    Contract End Date
    MACBOOK PRO (17-INCH CORE 2 DUO) *serienummer* 04/04/2010

Dus ja, april 2007. Even aanpassen in de advertentie, is wel zo eerlijk.

Bijdrager
    iDog

Bedankt voor intermactivity tip, staat nu ook daar.:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Succes met de verkoop.:wink:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.