18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

waar handleiding vervangen HD iMac G3 te vinden?

weet iemand waar ik een handleiding kan downloaden voor het vervangen van een HD in m’n iMac G3 400 Mhz SE?

Het ding heeft kuren gekregen1

Bijdrager
    Hermanko

Dat heeft een keer in het magazine van Appleclub Klokhuis gestaan.
    Wanneer, dat weet ik niet meer… :apple:

Bijdrager
    thijsbrg

kijk hier eens en selecteer je Mac:http://www.info.apple.com/nlnl/cip/index.html

Bijdrager
    macpro

Handleidingen kun je hier vinden.
    Heb zelf een tijdje geleden dezelfde operatie uitgevoerd.

Is ongeveer 3 kwartier werk als je er lekker rustig de tijd voor neemt.

Het enige wat een beetje een rot gevoel geeft is als je de onderkant van de Mac af moet halen.
    Dan moet je ff met gevoel wrikken.
    De rest is een fluitje van een cent.

In die iMac zit nu een 80 GB Seagate Baracuda van 7200 RPM vrolijk z’n rondjes te draaien.

Bijdrager
    Walkingfingers

perfect mensen, kan weer vooruit! haadeetje morgen ff kopen en zaterdag er eens rustig in zetten.

Bedankt.

Bijdrager
    nebbio

Bijdrager
    Walkingfingers

heeft een van jullie ervaringen met de snelheid van de schijf? ik lees dat boven de 5400 toeren de HD in een iMac te heet kan worden. Dat zou betekenen dat een 7200 schijf risico’s met zich mee brengt.

Bijdrager
    macpro

Dat heb ik ook ergens gelezen.
    En er vervolgens niet meer aan gedacht en gewoon een 7200 RPM schijf gekocht. :P

De volledige specs vind je hier.

Draait zonder problemen.
    Wordt wel warm, maar ik weet niet of hij veel warmer wordt dan vroeger met de oorspronkelijke schijf.

Bijdrager
    nebbio

De 7200rpm maxtor hier wordt inderdaad warm, maar zeker niet heet. Ik heb me daar ook eerst overal over geïnformeerd maar ik heb nergens rampverhalen gelezen. xlr8yourmac’s drive database en de daarbijhorende usercommentaren hebben mij uiteindelijk gewoon doen besluiten om toch maar voor de snelste te gaan, ongeacht de warmte.
    CDs komen warmer uit de “slot” dan voorheen, maar smelten? Neen :wink:

Bijdrager
    Walkingfingers

dan wordt het dus een 7200 toerenschijf

thanks

Bijdrager
    Liam

Hier draait al twee jaar een stille Western Digital Caviar 7200rpm in een 400SE. Eerst was ik wel bezorgd omdat ie veel warmer is dan de originele schijf, maar geen problemen. Kennelijk is de convectiestroom in de iMac ruim voldoende.

Bijdrager
    tricksel

@macpro:

He bah, Seagate, héle slechte ervaringen mee… Ik ga nog steeds voor Maxtor (omdat dat vroeger Quantum was) of Hitachi/IBM…

Bijdrager
    4iam

Ben op zoek naar een Maxtor 80Gb HD voor m’n iMac. Is €66 een goede prijs?
    Heeft iemand van jullie ervaringen met MacStuff of Inmac.
    Welke (online) winkels bevelen jullie aan.

Bijdrager
    Tomaat
    ”tricksel”

He bah, Seagate, héle slechte ervaringen mee… Ik ga nog steeds voor Maxtor (omdat dat vroeger Quantum was) of Hitachi/IBM…

*kugh**verslikt zich in een slok koffie**kugh*

Ja..dat jij een slechte ervaring hebt gehad met Seagate betekent niet dat Seagate gelijk slechte producten maakt.
    Maxtor en IBM staan d’r juist om bekend dat ze hardeschijven fabriceren die helaas een kort leven hebben…

Bijdrager
    tricksel

Maar ik zeg toch ook alleen maar dat ik slechte ervaringen met Seagate heb gehad in het verleden? Ik kan in m’n eigen post niet terug lezen dat ik zeg dat Seagate’s over het algemeen slecht zijn!:oops:

Bijdrager
    Walkingfingers

heb zojuist voor 59 euri incl. btw een western 40 GB gekocht (meer dan 20 GB heb ik niet nodig), ga hem vanavond erin zetten.

Bijdrager
    Tomaat
    ”tricksel”

Maar ik zeg toch ook alleen maar dat ik slechte ervaringen met Seagate heb gehad in het verleden? Ik kan in m’n eigen post niet terug lezen dat ik zeg dat Seagate’s over het algemeen slecht zijn!:oops:

je suggereerd het wel…

Bijdrager
    tricksel

Ik moet zeggen dat het -dit keer :wink: – écht niet zo bedoeld was…!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.