15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Roosje

(Opgelost) Waar en hoe kan ik beveiligingsinstellingen aanpassen?

Beste OMT’ers,

Probeer de nieuwe Adobe Reader te downloaden. Krijg dan deze melding:

Waar kan ik deze beveiligingsinstelling aanpassen? Bij voorbaat dank voor de tip.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Roosje.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Roosje.

Bijdrager
    bartvdv

Doet niemand nog de moeite om eerst de helpfunctie van OS X of Google te gebruiken ?

Bijdrager
    Roosje

bartvdv,

Heb alles gedaan om het op te lossen, ook met de helpfunctie. Zou fijn zijn als je mij opweg kon helpen.

Bijdrager
    bartvdv

Vreemd hoor. Als ik – bij wijze van test – in Google dit intik: “os x is niet uit de App Store gedownload” staat het antwoord in de tweede link. Begin ik te tikken in het helpmenu “is niet uit de app”, dan staat het antwoord in het tweede topic.

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>bartvdv op 14 februari 2018 om 15:05</p> Doet niemand nog de moeite om eerst de helpfunctie van OS X of Google te gebruiken ?

Misschien voortaan bij iedere topic zo reageren? Iedere topic nl. komt daarvoor in aanmerking.

@roosje, de oplossing vind je in Systeemvoorkeuren/Beveiliging en privacy. Neem deze instelling maar over:

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

De derde optie heeft niet iedereen, maar voor TS is de tweede optie ook goed hoor.
    Wil je persé de derde optie ook in je lijstje, dan moet je dit éénmalig in Terminal intypen:

sudo spctl --master-disable

(en om hem weer weg te krijgen vervang je disable door enable)

Maar aangezien ik het gevoel heb dat TS nog niet echt als een pro zijn weg weet op de Mac is dat misschien teveel (en wellicht potentieel onveilige) info.

Bijdrager
    bartvdv

@sedikit: “Geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. Leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven.” (Chinees spreekwoord)

Bijdrager
    Roosje

sedikit en Night,

Heel hartelijk dank voor het advies. Mijn iMac is van 2011. Heb daar twee mogelijkheden. Heb de tweede aangevinkt. Ga nu kijken of het lukt om de Adobe reader te downloaden.

Bijdrager
    sedikit

@bartvdv,

“Het één hoeft het ander niet uit te sluiten” (bekend Nederlands gezegde)   :smile:

Bijdrager
    bartvdv

sedikit en Night, Heel hartelijk dank voor het advies.

Fijn, ik heb net hetzelfde antwoord gegeven en een bedankje kan er niet vanaf.

@sedikit: Ik vrees ervoor.

Bijdrager
    Roosje

bartvdv,

Wat was dan je advies? Die van Night en sedikit waren concreet. Kon ik mee aan de slag en het was opgelost.

Bijdrager
    bartvdv

Tegenwoordig moet alles met de paplepel worden ingegeven.

Bijdrager
    Roosje

Als je alles van tevoren wist, kwam je met een kwartje de wereld rond.

Bijdrager
    GoeieDag

Eerste opmerking -geen vraag want off-topic: waarvoor heb je Reader nodig? Op een Mac dus eigenlijk niet.

Tweede opmerking: @sedikit, fijn dat je hulp wilt geven, maar omdat jij werkt met verouderde OS-en heeft het hier niet zoveel zin: die derde optie bestaat sinds Sierra al niet meer.

Maar Roosje, geen stress, want als je zo’n programma heb gedownload, kun je in Systeemvoorkeuren>Beveiliging en privacy>Algemeen een uur lang nadat je ‘m probeerde te openen, toestemming verlenen. Of anders via de Finder: lees hier.

Bijdrager
    Roosje

Goeiedag,

De Reader gebruik ik niet, wel Voorvertoning. Wilde beide even testen.Om een pdf te maken gebruik ik Adobe Acrobat Pro. Zoals je kunt zien heb ik via de tip van sedikit het snel kunnen oplossen. Inmiddels heb ik Adobe Reader weer uit het systeem verwijderd. Je tip heb ik gelezen. Al met al weer wat bijgeleerd. Nogmaals dank daarvoor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.