11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    macworks

Waar een mac mini kopen?

Zijn de prijzen overal hetzelfde als in de Apple store of hebben apple retailers betere prijzen?

en nu heb ik in de forums, zelfs gelezen dat er in de mini’s ook grotere hdd (qua gb) passen,
    waarschijnlijk doen alleen de apple retailers dat, of doen die dat ook niet?

Ik heb gelezen dat iemand er een 500gb in had geplaatst, klopt dit of zorgt dit alleen problemen…

Bijdrager
    Japsuh

ProWarehouse is iets goedkoper, voor de rest zijn ze qua prijs vergelijkbaar.

Bijdrager
    BenDover

In mijn MacMini (80GB Core Duo 1,8 GHz) heb ik nu hetvolgende:
    Core 2 Duo 2,33 MHz
    320 GB HD 7200 16MB cache

500 kan ook maar waren iets te duur in vergelijking met de 320.

Kun je er allemaal zelf inzetten, weet alleen niet of je bij de nieuwe mini ook de processor kan vervangen.

Inactief
    Anoniem

bij de nieuwe mini kan de processor dacht niet meer vervangen worden omdat hij gesoldeerd is op het logicboard!

Bijdrager
    macworks

he Bendover, heb je het over het nwe model? of heb je je oude zo laten upgraden?

Bijdrager
    macworks

o, sorry, ik reageer te snel…je oude dus geupgraded..

Ik wil de nwe laten upgraden naar 4gb en 500 gb Hdd…..ik vraag me af waar dat het betaalbaarst is

Bijdrager
    Edwin
    ”macworks”

Ik heb gelezen dat iemand er een 500gb in had geplaatst, klopt dit of zorgt dit alleen problemen…

Klopt, zelfs 2x 500GB :P

http://www.appleinsider.com/articles/09/03/06/mac_mini_teardown_adding_second_hard_drive_1tb_upgrade_kit.html

Bijdrager
    recoiller

Prijzen verschilt vaak niet veel, service wel.

Bijdrager
    Rox_NL
    ”macworks”

o, sorry, ik reageer te snel…je oude dus geupgraded..

Ik wil de nwe laten upgraden naar 4gb en 500 gb Hdd…..ik vraag me af waar dat het betaalbaarst is

A-Mac heeft sowieso de optie met 4Gb en 500Gb hdd, ik weet alleen niet of ze al op voorraad zijn. Volgens mij is het qua prijs ook nog wel aardig scherp. Je kunt het zelf natuurlijk ook doen als je handig bent, maar ik weet niet eens of je dan veel bespaart (volgens mij max. 75 euro ofzo).

Bijdrager
    computer space

Lekker met het meeste RAM en de kleinste HD kopen. (734 euro).
    Die RAM kun je best bijbestellen, het is het gepruts niet waard. Bedenk ook dat er SODIMMS DDR3 in zitten, de gemiddelde Paradigit heeft dat niet in huis, en bij “Wij verkopen alles” boeren als Zercom is er al heel weinig keus in (2weken+ levertijd).

160 euro extra voor 320gb is van de pot gerukt.
    140 euro extra voor een paar megaherzen laat ik aan jouw over, daar ga je niet heel veel van merken.
    En pak gewoon een 0,5-1Tb FW 800 schijf voor je data. Dan heb je 5x zoveel opslag voor je geld.

Bijdrager
    Mac-@

Ik heb laatst een offerte gehad voor de nieuwe instap mini bij Pro warehouse:
    2gig DDR3 geheugen, 320 gig HD voor €670,-

Het loont zeker om daar even na te vragen (bellen of mailen).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.