30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

Waar dump je , je rommel ?

Als je op je mac iets niet meer nodig hebt (vb : afbeelding , document , andere ) .

Gooi je dat dan in de vuilbak ?
    Bewaar je het mooi in een mapje ?
    Steek je het in het mapje “zever” of “test” ?
    Laat het het ergens op je HD verkommeren ?

Wat doen jullie ermee ?

Bijdrager
    Sad

gaat in de prullenbak, die eveneens elke avond geleegd wordt.

Bijdrager
    Ruben

Knikker alles al heel snel in de prullenbak (en meteen daarna prullenbak legen). Heb automatisch van ALLES een backup op een server, zolang die nog niet vol loopt vind ik dat een prima methode.

Bijdrager
    JoepieNL

Ik heb een redelijk grote map tijdelijk op mijn bureaublad die eens per week geleegd wordt. Als ik een week niet ernaar kijk is het echt de moeite niet waard!

Bijdrager
    Amsterdam

Alle shit in huis gooi ik ook niet eerst op een stapel, trash ik gelijk. Zo ook met shit op m’n Mac: direct in de trashcan en subiet legen.

Bijdrager
    The Photographer

Op m’n windhoos machine eens in de week formatteren zo ongeveer…. :evil: :x :cry:

en op de mac op t werk gewoon net als iRuben, back-up op server. Opdracht klaar alles weg.:lol:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Als er de kleinste mogelijkheid dat ik een document / afbeelding / whatever ooit nog eens nodig heb bewaar ik het.
    Meestal brand ik eens in de maand een cd met al mn junk en ik kan je zeggen dat ik erg vaak naar de cd’s gegrepen heb…

Bijdrager
    GodzillaPresley

Alles in de prullenbak. Zo snel mogelijk.

Bijdrager
    crazy ivan

yep -> dev0

Bijdrager
    tony montana

Hiero!
    Weg is weg!

Bijdrager
    boelie

Hand voor m’n ogen en niet meer nadenken!
    Trashen die sjit:P

Bijdrager
    Missundaztood

Ik heb maar 1,83 GB aan rommel:lol:

Bijdrager
    boelie

Brand die liedjes, plaatjes en filmpjes van pink toch eens op cd, missundaztood:D

Bijdrager
    Missundaztood

Liedjes hoef ik niet te branden die heb ik orgineel. (legaal gekocht). de clips van pink zijn hier bij meegeteld. (want dat is geen rommel). kwam net achter dat er nog een halve build van panther inzat. maakt nog zo’n 1.2 GB rommel

Moderator
    unSOUND

Wissen, helemaal. tenzij het bestanden zijn voor/door een ander, dan gaan ze naar de LaCie schijf, maar wel weg van mijn harde schijf.

Bijdrager
    appleholic

Ongewijzigde bestanden van klanten na een week trashen, mail na een half jaar (of eerder als Mail vol is), gewijzigde klantenbestanden worden opgeslagen en geregistreerd in het ordersysteem (dubbele CD’s).

De rest bewaar ik, nu ca. 8 GB… Je kan het maar een keer nodig hebben. :sealed:

Bijdrager
    Granny Smith

Eenvoudig … alles wat ik nodig zou/zal hebbe in mijn mappen (per categorie)

de rommel doe ik in de prullenbak … die ik direct leegmaak.

PS: iemand een idee om direct date te deleten zonder tussekomst van de prullebak? (onder windows is da shift+delete)

Bijdrager
    steffenvm

Ik gooi alles meteen in de prullenbak en wanneer ik op zie dat mijn prullenbak vol is, maak ik hem meteen leeg. Ik weet niet waarom maar ik kan niet tegen een volle prullenbak.

Bijdrager
    A

In elke grote map heb ik een submap met Onzin gemaakt. Als ik iets niet meer nodig heb dan doe ik het daarin. Je weet maar nooit of je er nog iets aan hebt.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik heb een map genaamd Backup waarin alles gaat dat bewaard moet worden. Zodra er 700 mb in staat, wordt het op cd gebrand. (En daarna natuurlijk gewist.)

Bijdrager
    Thoomas

Het is een beetje gek, maar als mijn bureaublad vol is zet ik alles in een mapje. Bureaublad 1, Bureaublad 2, Bureaublad 3 enz. Alleen mijn schijf begint wel steeds voller te raken (nog 11 GB beschikbaar, toch maar eens wat gaan wissen:? )

Bijdrager
    Rini

Ik ben niet zo bewaarderig… wat ik denk niet nodig te hebben, gaat weg.. zonder pardon.
    En verder bak ik wat ik wel heb directo op dvd.. zodra een mapje een 4 gb is bakken die handel

Bijdrager
    danielpunt

Ik heb een mapje ‘poep’ op mn bureaublad waar alle tijdelijke bestanden instaan.
    dan heb ik ook nog een mapje ‘naar externe schijf’ en daar zet ik alles in die alleen naar de externe schijf moet.

Bijdrager
    ifeelfine

Als het voor mn studie is, gaat het in de map van dat blok. Anders direct de prullenbak in en die wordt iedere dag geleegd. Blijft alles lekker clean.

Bijdrager
    iFreaky

Het meeste gooi ik gewoon weg.
    Zooi, wat ik denk niet meer te gebruiken gaat definitief de prullenmand in.

Als ik denk dat ik er nog wat mee kan, dan gooi ik het niet meteen weg. dan laat ik het altijd nog even wachten. Dan gooi ik dat gewoon in me HD.

Bijdrager
    Brainiac

Als ‘k het zeker niet meer nodig heb de vuilbak binnen, anders direct op de juiste plaats.

Tenzij ik snel en met veel dingen tegelijk bezig ben, dan heb ‘k zo’n leuk mapje op m’n dekstop “Temp” :P Die sorteer ‘k zo om de week eens uit dan.

Bijdrager
    vogel

Ik wou dat mijn huisje net zo opgeruimd was als mijn laptopje.

Bijdrager
    Deskman

Er is in 3 jaar dus niks veranderd… (draadje dateert van oktober 2003)

Bijdrager
    Napsju

move -> trash

Bijdrager
    Griffendahl

Ik trash niks zo lang ik de ruimte heb…

Ik voel me lekkerder als ik weet dat ik alles zo kan wijzigen, ook als ik ff niet thuis ben…

Uiteraard staat alles netjes gestructureerd in mapjes zodat ik alles snel terug kan vinden, als mijn harde schijf volraakt, dan mag bij wijze van spreken versie 1 en 2 van iets waarbij ik bij versie 5 ben wel getrashed worden, echter moet ik ze nog wel op mijn back up schijf hebben en liefst ook op dvd/cd…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.