18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Olafnl

Waar blijven die nieuwe innovatieve producten?

Van het Apple front horen we, sinds het overlijden van Steve Jobs, slechts over geruchten van het uitbrengen van innovatieve technologische produkten. Ondertussen drijft het bedrijf op upgrades van productilijnen welke door de overleden oprichter zijn gelanceerd. Tim Cook lijkt zijn innovatie afdeling maar matig te inspireren. Inmiddels allang door concurrenten op de markt gebrachte wearables zorgen, door Apple uitgebracht, hooguit voor een waar concurrent Samsung veelvuldig van wordt beschuldigd, goede kopieer actie en technologische catch-up. De Mac Pro zou je als wapenfeit van Cook kunnen zien. Afgezien van het revolutionaire nieuwe ontwerp, voegt ook dit echter niets toe aan het scala van bestaande producten. Een bestaan product in een nieuw jasje. Apple is het aan haar stand verplicht om op zeer korte termijn nieuwe rimpels in de technologische vijver te doen ontstaan. Anders zal blijken dat met het overlijden van vader Jobs het kind een reddeloos verloren prooi voor andere roofdieren is. Dit zou ik persoonlijk zeer betreuren.

Bijdrager
    computer space

Na 7 vette jaren komen 7 magere. Ik denk dat Google en Apple even uitgespeeld zijn, en dat Microsoft nu aan zet is. Maar als Foster klaar is met zijn grote ruimteschip en de Appelers het licht zien, komen er vanaf 2020 weer mooie spullen uit Cupertino. Tegen die tijd begint Ive een halstarrige bok te worden die de scepter overneemt van Cook en nog een keer een nieuwe jeugd beleefd en ons op mooie dingen trakteert.

Bijdrager
    Imade

Wat valt er nog te innoveren?
    Techniek is eenmaal niet snel… het gaat nog jaren duren voordat er iets spectaculairs kan worden gemaakt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Lees dit anders even, volgens mij komt dit topic op hetzelfde neer.. http://www.onemorething.nl/community/topic/innovatie-willen-wij-niet-een-beetje-teveel/

Anoniem

Ligt er maar net aan wat voor een soort nieuwe innovatie je verwacht natuurlijk. Apple (th)innoveert elk jaar weer. Alles kleiner dunner, platter, lichter, milieuvriendelijker en energie zuiniger. En op wonderbaarlijke wijze lever je er in performance en batterij duur niks op in. Helaas krijg je er nauwelijks nieuwe features bij :S maar je kan er niet omheen dat het een knap staaltje innovatie is.

Helaas niet altijd het soort innovatie om elk jaar weer enthousiast van te kunnen worden. De laatste keer dat ik enthousiast was over een Apple aankondiging/product was bij de 1e generatie iPhone en iPad.

Geblokkeerd
    Anoniem

Versta je onder innovatie het ingaan van nieuwe markten? Of wil je dat ze compleet nieuwe dingen uitbrengen in hun bestaande markten (smartphones, tablets etc.)? Dat laatste gebeurt namelijk wel, maar zal volgens jou nooit genoeg zijn zoals je al aangeeft met de Mac Pro…

Het is een kwestie van tijd voordat Apple zich in nieuwe markten mengt. Wearables, slimme huishoudelijke dingen, televisie/mediadingen.. Tot nu toe ging het enteren van nieuwe markten altijd op legendarische wijze; wellicht gaat dat nu weer zo.. Ze nemen in ieder geval goed hun tijd (je wilt geen halve producten op de markt brengen alleen om maar de eerste te kunnen zijn (> Samsung Galaxy Gear e.d.))

Het is alleen wel zo dat andere bedrijven nu actief hun best doen Apple op alles voor te zijn en aangezien Apple heel gesloten is zul je pas in de rechtszaken te horen krijgen hoe lang ze er al wel niet mee bezig waren.. De situatie lijkt in ieder geval niet hetzelfde als tijdens de intro van de iPad, iPhone, iPod en Mac.

Bijdrager
    Obi

Zolang de wet van Moore kan worden gevolgd zullen er nog verschillende
    ‘innovaties’ plaats vinden.
    Als je bv de eerste Iphone vergelijkt met de hudige Iphone, uiterlijk is er niet
    veel verschil maar een 5S is 20x krachtiger dan de originele Iphone, heeft meer
    mogelijkheden en functies aanboord dan de originele iPhone, bij minder stroomverbruik.
    Dat is ‘innovatie’

In de motoren techniek voor auto’s is hetzelfde aan de hand.
    Vroeger kon je uit een 2 liter benzine motor zeg maximaal 120 pk halen, tegenwoordig lukt het
    Mercedes om uit een moderne 2 liter motor 439 pk te halen en dat is ook innovatie.
    Innovatie hier zit in het gebruik van nieuwe materialen, betere ‘ontwerp’ gereedschappen maar ook
    nauwkeuriger productieprocessen en toleranties.

Innovatie wordt niet afgemeten aan hoeveel nieuwe producten er verschijnen,
    er zijn andere factoren en ontwikkelingen die innovatief zijn zonder dat ze
    direct zichtbaar in een nieuw product.

Anoniem

Ik denk niet dat je een wet kan loslaten op Apple Innovatie.

Het is zeldzaam als een bedrijf een 1 hit heeft zoals de iPhone. Laat staan meerdere achter elkaar.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    KarelWillem

Anders zal blijken dat met het overlijden van vader Jobs het kind een reddeloos verloren prooi voor andere roofdieren is.

Zucht.:)

Bijdrager
    SunKeeper

Beats-oprichter noemt Apple-oordopjes ‘slecht’

LOL, waarom denken ze nou dat die gast zelf zijn eigen koptelefoonlijn heeft opgezet? Niet omdat hij Apple de beste van allemaal vond, want dan hij die wel aangeschaft. Wat een kwalitatieve berichtgeving weer, helemaal op nu.nl-niveau….:roll:

Anoniem

@SunApple

zulks zegt Apple wel vaker. Het werkt altijd twee kanten op. het creƫert een buzz. vol verwachting klopt het Apple hart bij fans na het horen van dit soort uitspraken. Maar het krenkt ook een hoop tere apple zieltjes als wat er uitkomt niet aansluit op hun verwachting.

Gevaarlijke uitspraak.

Geblokkeerd
    Anoniem

@KnekKie Dat weet ik, 2014 zou immers ook het jaar van bijzondere producten worden volgens Cook. Wat Edje nu zegt is echter wel zo groots dat je op z’n minst Ć©Ć©n geweldig nieuw ding mag verwachten (maar hij laat het lijken alsof er meerdere komen, iets wat we natuurlijk het liefste zouden zien). We shall see..

Anoniem

@Sunapple die uitspraak valt op staat met wat zij verstaan onder “nieuw”

Als ze nieuwe versies van bestaande producten en software ook mee rekenen dan kunnen we een flinke lijst verwachten.;)

Dat zijn voor mij juist de minst interessante dingen. Ik ben benieuwd naar ECHT nieuwe shit die Apple nooit eerder heeft gedaan.

Anoniem

Apple heeft Flink gedeliverd.

Al wat ik miste zit nu in iOS8 en nog op een mooie logische manier. Plus ze hebben weer visie getoond die Apple vroeger zo speciaal maakte.
    Ik kijk uit naar de hardware kant die ze nog even geheim houden tot waarschijnlijk September.

Bijdrager
    Lars1986

Als je het over innovatie van producten hebt dan staat apple toch al stil voor het overlijden van Steve Jobs. Want wat betreft techniek is een Tablet niet veel anders als een smartphone. Het enige verschil is dat de techniek op een andere manier ingezet wordt. Als je met die gedachte kijkt lijkt me dat er wel weer wat onderweg is als ik de geruchte mag geloven.Wat dacht je van de mogelijke apple TV of smart watch… zodra dit soort producten weer op de markt komen lijkt het me weer innovatie genoeg.. En nee dan zullen ze misschien geen nieuwe technologieĆ«n ontdekken maar de producten zijn wel vernieuwend. Vroeger had je windows telefoons met een touchescreen dit werd verbeterd door de iphone. Nu zeggen we innovatie, maar in het begin werd dit ook nog met vraagtekens bekeken.

Bijdrager
    Antaeus

Jongens, jongens, jongens, wat jullie allemaal willen dat kan helemaal niet!
    We zijn verwend geraakt en het moet allemaal sneller en sneller…
    Eens in de zoveel jaren komt er iets totaal nieuws uit op innovatief gebied…
    Zo was dat met de eerste Mac, de muis, de iPod, de iPhone en de iPad!
    En daar zitten heel wat jaren tussen!
    Maar omdat het Apple is moet het steeds sneller en meer…
    Dat kan dus niet!
    Heb geduld want er komen mooie nieuwe dingen aan!

Bijdrager
    Afroman

Ik geloof dat elk Apple-product innoverend is en met de tijd pas bruikbaar wordt. Als je kijkt hoe snel Thunderbolt is en hoe relaxed het is om mee te werken ondertussen(terwijl in het begin niemand het gebruikte) en hoe uitgebreid Bluetooth 4.0 is met de software die er nu voor uitgebracht is. Het komt allemaal stukje bij beetje toch wel.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.