10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

Waar bewaren we wat?

goedenavond,

ik heb vandaag (gelukkig!) een powerbook gekocht, ter vervanging van mijn powermac. Nu ben ik alles weer aan het installeren en terugzetten en wil dit misschien iets anders aanpakken.
    Eerst had ik alle bestanden van ‘klanten’ in een map “Documenten:Grafisch:Web:Klantnaam”. Alle foto’s, pagina’s en info stonden allemaal dus in een map. Doen jullie dit ook altijd zo?
    Ik gebruikte iPhoto ed eigelijk nooit, maar wil dit nu wel gaan doen voor het beheren van mijn foto’s. kan ik dan beter alles daarin importeren en krijg ik dan een bepaalde fotomap ofzo?
    Wat vinden jullie het meest handig en overzichtelijk werken als je verschillende klanten met verschillende soorten producten/bestanden hebt?

alle info, tips etc zijn uiteraard welkom! :D

mvg Jasper.

Bijdrager
    WouterP

Ik zou per klant een map aan maken, daar weer mappen in:
    * Foto’s
    * ….
    * ….

ordenen per bestand snap je. En dat voor iedere klant.
    Dus iedere klant een eigen map met daar weer mappen in waar verschillende bestanden staan

Succes
    Wouter

EDIT:
    we hebben allebei evenveel berichten gepost (Nu tenminste) :wink:

Bijdrager
    Fontaholic

Ja, zo heb ik het ook.
    Klanten
    Klant 1
    Website
    Drukwerk
    Foto

Etc. Ik vind iPhoto ontzettend irritant, omdat het te traag bij me werkt ( G3 he.. ) en omdat ik het indelingssysteem irritant vind.

Bijdrager
    Deskman

Ik heb een externe map (dus buiten de usermap) waarin ik alles op klant heb gesorteerd. Omdat ik erg veel fotomateriaal voor één klant heb staat dat weer daar los van op een externe HD. Afhankelijk van wat ik doe staat het daarbinnen min of meer geordend.

Websites staan allemaal op de ‘localhost’ op klantnaam.

Met de simpele ordening die jullie gebruiken kom je er niet. Projecten die af zijn gaan met beeld op CD of DVD. Maar er is ook vaak genoeg beeld dat in de buurt van het project blijft hangen en niet in de centrale map opgeslagen wordt. Zo ook logo’s en bewerkte foto’s. Die kun je gewoon niet centraal opslaan. Die stop ik in een aparte beeld en fonts en elementen-map binnen de projectmap.

Kortom: nog een heel gedoe.

edit: ik heb meer gepost, is dat erg?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Bovenstaand is mijn map voor een klant op de localhost.
    Alle grijze mappen hebben dezelfde structuur als de Flash map.
    Daarnaast heeft ieder klant een map ‘site’.
    Contracten, offertes en overige communicatie staat gewoon in mijn documenten.

Na afronding project, altijd een kopietje op cd, inclusief de mailbox.

Bijdrager
    addyboy

Net en overzichtelijk meneer koekepeer..

Bijdrager
    Jpunt

ok! Ik vreesde dat het misschien een beetje een zinloze vraag was, maar dat blijkt flink mee te vallen want het kán inderdaad veel beter!

ik heb nu dus alles in “jasper:documenten:grafisch:enz…” is het dan misschien handiger om álles in htdocs van apache te zetten? Kan je er dan in de praktijk nog steeds makkelijk in komen en gebruiken ed?

en oja, is er misschien iets te vinden op een bepaalde automatische mappen-structuur ofzo? dat je die voor elke klant kan uitvoeren? (automator straks op tiger?)

in ieder geval bedankt voor tot nu toe, maar alles is nog steeds welkom!:)

Bijdrager
    meneer de koekepeer
    ”JaZ86″

en oja, is er misschien iets te vinden op een bepaalde automatische mappen-structuur ofzo? dat je die voor elke klant kan uitvoeren? (automator straks op tiger?)

Ik heb gewoon een map ‘_TEMPLATE’ met daarin alle mappen die ik voor een project zou kunnen gebruiken. Bij een nieuw project kopieer ik de map en sla deze onder de gewenste naam op. HEb je geen automator voor nodig hoor:) Voor bestaande projecten is het weer een ander verhaal natuurlijk.

En thanks @addyboy.
    Sommige mensen vinden het een wat te precieze (lees: zeurderige) manier van opslaan, maar ik merk dat ik alles eigenlijk direct kan terugvinden, dus het heeft wel degelijk zijn voordelen:)

Bijdrager
    Jpunt

oja, dat kan natuurlijk ook!:)

en… dat dus ín apache2:htdocs? ik vind het zelf namelijk een beetje raar om buiten m’n “documenten”map allerlei dingen te doen, net zoals je mp3’s buiten “muziek” wil hebben ofzo :) Toch tevreden over?

Bijdrager
    mac748

Voor de ontwikkeling van websites heb ik een htdocs in de root gemaakt, elke klant heeft zijn eigen virtuele domein (test) , daar moet je wel je httpd.conf voor aanpassen.
    Daarnaast is er nog een projectmap met een map per klant en een lang niet zo uitgebreide indeling als meneer de koekepeer, maar ik red me er wel mee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.