5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    sanne

Waar bewaart iTunes de gegevens?

Als ik een audio-cd in mijn computer stop, en ik start iTunes op, dan weet iTunes welke cd het is en welke nummers erop staan, als ik dat de vorige keer heb aangegeven.

Heeft iemand enig idee waar iTunes deze informatie bewaard?

Ik wil dezelfde cd in een andere computer doen, met een andere iTunes, maar niet ook daar weer alles opnieuw intikken (nee, ik kan geen gebruik maken van de musicdatabase op internet).

Ik heb de iTunes Library en de .xml uit de iTunes map al gekopieerd, maar dat hielp niet.

Sanne

Bijdrager
    Dennis002

Weet het niet, maar moet haast wel in één van de vier iTunes preference files zitten (apple.com.iTues etc), zou ze even proberen via copieren.

Bijdrager
    tobiaslf

ik denk dat je een van de .plist bestanden moet weggooien. ?-f > zoeken op itunes en dan de .plist bestanden weggooien… eerst iTunes sluiten.
    Succes Tobias

Bijdrager
    sanne

Ik heb inmiddels zelf het antwoord gevonden: ouderwets trial-and-error methode.

Na het kopieren van de gehele user/Library/Preferences map had ik op de andere computer wel de gegevens: conclusie = blijkbaar wordt er ergens in de preferences van de user iets bijgehouden.

Na wat pluiswerk zag ik het bestand “CD info.cidb”. Uitsluitend dat bestandje kopieren bleek de oplossing te zijn.

Sanne

PS: Ook al ontdekt dat je ALLE kennis over OS 9 overboord kan gooien? Dat je met OS X weer helemaal opnieuw moet beginnen … :cry:

Bijdrager
    michelvdb

Voor wie wel over de internetdatabase kan beschikken:

Hoe werkt het?
    iTunes/Voorkeuren/Algemeen > vinkje in Verbind indien nodig met internet. Dan gaat, wanneer je een CD in je Mac stopt, iTunes op zoek naar de CDDB-server om de CD-gegevens op te vragen.

Wanneer je geen info krijgt en enkel Track 01 enzovoort ziet kan je manueel zelf de gegevens invullen en naar de CDDB versturen via Menu Geavanceerd > vesrstuur cd-tracknamen. In Itunes Help vind je er uitgebreid informatie over.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.