21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Broer T.

Wàààààt?!? Verschil prijzen werkgeheugen.

Nadat ik bij een gereputeerde webwinkel voor een kleine 5 eurotientjes 2*4GB werkgeheugen (Kingston, inclusief verzendkosten) had besteld dacht ik: ‘Kom, laat ik ook ‘ns kijken wat Apple daar zelf voor vraagt’. Welnu, een verpletterende 400 euro! Kan iemand op Zeus’ groene aarde mij vertellen wat dit verschil rechtvaardigt? Dan ga ik intussen even bijkomen van de schrik.

Robert

Bijdrager
    LighScan

Je krijgt wel een gratis levering hoor!:cool:

Bijdrager
    stavos

En het is op voorraad!:cool:

Bijdrager
    Broer T.

Warempel! Direct leverbaar zonder leveringskosten… En een kadopapiertje erom is maar 5 euro extra! Als je het zo bekijkt eigenlijk helemaal niet zo’n slechte deal, toch?

En dat ze het nog op voorraad hebben, is ook weer niet zo’n hele grote verrassing.:grin:

Bijdrager
    Pretletter

Dat heet op ze Hollands zakkenvullen en sommige spreken van oplichting.

Maar ja, die truien van Jobs moeten natuurlijk ergens van worden betaald.

Bijdrager
    stavos

@Pretletter – niet verder vertellen hoor, maar de truien van Jobs hoeven niet meer betaald te worden..

Bijdrager
    stavos op 23 oktober 2011

@Pretletter – niet verder vertellen hoor, maar de truien van Jobs hoeven niet meer betaald te worden..

Ga een zoeken naar je humor joh!

Bijdrager
    Stirf

Jij bent zeker de vrolijkste thuis. Je geeft namelijk de deurknop een hand.

Bijdrager
    KarelWillem

De grapjes worden steeds onbegrijpelijker.:lol:

Maar intussen is dat geheugen van Apple echt waanzinnig belachelijk duur.

Aan de andere kant wat denk je dat zo’n nieuwe campus gaat kosten.?!
    Het moet natuurlijk érgens vandaan komen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

mee eens Karel Willem

Bijdrager
    Dick de Roos

@BroerT.: Sterk onderzoek dit!
    Goed dat je het even meldt, want straks had ik bij Apple geheugen besteld.:nerd:
    En daarmee hun bankrekening nog hoger gemaakt! :sealed:
    En de mijne lager natuurlijk. :angry:
    Goh, goed hoor!:confused:

(terzijde: berichten met meer dan drie :smile: zijn niet serieus te nemen.)<br />

Bijdrager
    Broer T.

Ik geloof dat ik de grapjes ook niet meer helemaal begrijp…

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij zijn de grapjes vooral mbt dat iedereen het al weet:P. Maar goed je hebt gelijk, TS. Geheugen is een winstmarge product bij Apple:). Maar liever dat dan iets wat je moet hebben. Geheugen kan je zo bijprikken (behalve bij de MacBook Air dan).
    Net als Apple Care voor MacBooks. Dat kost 250 euro. Dat slaat ook echt alles. Maar ja dat is pure winst en zo lang mensen hun producten blijven kopen, who can blaim them?

Bijdrager
    Broer T.

Dank Maverick. Ik bedoelde dit ook niet als nieuwtje of waarschuwing, ik vroeg me alleen maar af of er een logische verklaring is. Dat er een mannetje in een gouden autootje bij je voor komt rijden om ze te installeren of zo.

Maar ik denk dat je gelijk hebt; ’t is maar wat de gek ervoor geeft. Al hoeft Apple zo niet op bulkverkoop te rekenen. Aan de andere kant – als er wereldwijd maar genoeg gekken zijn…

Bijdrager
    Maverick9898

Ja ik denk dat het is, dat ze nauwelijks winst kunnen maken op de geheugenkaartjes. Als ze de prijs opschroeven zullen mensen die weten dat het goedkoop is, altijd wel zelf doen. Dus ze doen het zo hoog dat ze nog wat uitmelken uit mensen die toch geen clue hebben. Dus het is of niks verdienen of iets meer voor een waanzinnige prijs;).

Bijdrager
    iep

Niet iets nieuws. Al ruim 30 jaar doen OEM’s veel te veel geld vragen voor dingen als geheugen en schijven. Net als toen is het nu nog steeds een beter idee om het zelf aan te schaffen en het er zelf in te zetten. Daarbij moet gezegd dat het tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar geld voor geheugen, die schijven zijn tegenwoordig wel normaal geprijsd.

Bijdrager
    Matanza

Hehe … En zelfs op die €50 hebben ze een marge van 300 a 400 %:p

Bijdrager
    casperrrrrrr
    Pretletter op 23 oktober 2011

Dat heet op ze Hollands zakkenvullen en sommige spreken van oplichting.

Maar ja, die truien van Jobs moeten natuurlijk ergens van worden betaald.

Tissue nodig? Al verkopen ze het voor tienduizend Euro, niemand verplicht het jou toch om daar je RAM te kopen?

hasseltse op 23 oktober 2011

Leverde ook nog eens 500 Euro op……..Iemand misschien geinteresseerd in een Yamaha Keyboard?:-):-)
    Ik zou het besteden aan een fatsoenlijke cursus Nederlands.

Bijdrager
    Verwijder

Mijn theorie:
    Er is ooit een lijmfabriek ontploft waarna de geheugenprijzen omhoog schoten. De gewone winkels werken sindsdien (daarvoor ook al?) met dagprijzen. Apple heeft vaste prijzen en houdt rekening met rampen. Ondertussen verdienen ze lekker aan schaapachtige kopers.
    Andere theorie:
    Als geheugen van een bepaalde maat en snelheid net op de markt is is het bij de gewone winkels bijna even duur als bij Apple. Bij de gewone winkels daalt de prijs al snel maar Apple blijft bij de hoge prijs en verdient lekker aan schaapachtige kopers.
    Nog een theorie:
    Als je geheugen gelijk met een Mac(Book) bestelt, wordt het dan ge-installeerd? Dan is de hoge prijs ook arbeidsloon. Als je het later bijkoopt dan is dat natuurlijk niet nodig maar ondertussen verdient Apple lekker aan schaapachtige kopers.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, dan verdient Apple jouw arbeidsloon. Voor het werk wat je voor jezelf doet.:lol:

Bijdrager
    rdesign
    Broer op 23 oktober 2011

dacht ik: \’Kom, laat ik ook \’ns kijken wat Apple daar zelf voor vraagt\’.

Nooit doen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.