17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    thijs_ganger

W810i wil niet mounten soms…

Ik snap er niets van.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Sony-Ericsson W810i. Mooi ding. Heb hem met USB aan mijn PowerBook gehangen en dan verschenen 2 schijven; 1 x telefoon en 1 x de kaart die er in zit.

Inmiddels enkele keren los gekoppeld.

Nu wil hij niet meer mounten. Soms alleen de Telefoon, maar niet die kaart???

Als ik hem in mijn G5 steek is er niets verschijnen ze weer.

Op mijn PowerBook niet meer?

Heeft iemand een idee hoe dat kan?!?!?

Bijdrager
    Turbanus

Als je dat PB herstart?

Bijdrager
    thijs_ganger

Wat denk jij?

Tuurlijk heb herstart… uitgelogd… ingelogd… finder herstart etc. etc.

Nogmaals: Op de G5 die ik tot mijn beschikking verschijnen ze zonder problemen…
    Op mijn PowerBook alleen de telefoon (soms).

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb dat ook wel eens met een externe pocketschijf gehad. Gerommeld aan de indeling en formatering en toen kreeg ik problemen…..

Bijdrager
    thijs_ganger

Ik heb nergens aan gerommeld…:(

Bijdrager
    Turbanus

Hmm… iets mis met de USB-poort? Die zijn gevoelig op een PB.

Bijdrager
    thijs_ganger

Lijkt me niet als de telefoon wel verschijnt… toch?

Bijdrager
    Turbanus

Dat heb ik even over het hoofd gezien. Wat zegt het systeem profiel? “unsupported”? Of negeert hij hem gewoon?

Bijdrager
    thijs_ganger

Vooralsnog zegt ‘ie helemaal niets meer…. ?

Nu wil ook de telefoon zelf niet meer op de dekstop verschijnen.

Ik had al gekeken naar bij systeemprofiel – daar stond de telefoon netjes onder de kop USB-Bus.

Ik heb mijn telefoon nu weer aangesloten op de G5. Bij systeemprofiel zie je ook daar netjes de telefoon. De kaart die wèl gemount is wordt niet apart vermeld volgens mij maar verschijnt wel als aparte schijf op mijn desktop.

Het probleem ligt dus bij mijn PowerBook.

Waarom zou die deze volumes niet herkennen?

Bijdrager
    thijs_ganger

Nu staat ‘ie weer wel op mijn desktop. De kaart nog steeds niet. Het systeemprofiel geeft hetzelfde aan als de G5 (zie afbeelding).

Wanneer ik de telefoon verwijder (via de Trash) dan geeft de telefoon in zijn display aan dat het veilig is af te sluiten. Dat doet hij althans bij de G5; bij mijn Powerbook niet… m.a.w. hij lijkt wel door te hebben dat er nog iets is aangesloten.

Kan zo’n schijf ontzichtbaar worden door het één of ander?

Ik wordt wanhopig.

Bijdrager
    Turbanus

Bij twijfel gooi je hem gewoon het raam uit. Dat helpt altijd.:wink: Maar zonder dolle, het zou mischien ook met de voeding te maken kunnen hebben. Schudt eens met je phone terwijl hij eraan hangt. Kaartconnectors….

Bijdrager
    thijs_ganger

Nee. Sorry maar je leest niet goed.

Hij doet het consequent wel op een G5 en heeft consequent problemen met mijn PowerBook.

Het probleem ligt dus niet bij de phone en niet bij het kabeltje.

Het probleem moet in mijn PowerBook zitten en -ik denk- te maken hebben met het herkennen van de kaart.

En gister deed hij het wel.

Bijdrager
    Erik Joling

Als je je telefoon op je iMac aansluit zie je de schijven wel, maar als je hem aansluit op je powerbook niet? Ik heb met een programma als EndNote wel eens dat als ik een venster op mijn iMac (17″) helemaal naar rechts schuif en ik het document later op een iMacG3 (kleiner scherm) open, het venster buiten mijn beeldscherm valt. Zou dat hier ook aan de hand kunnen zijn? Duddelklik op je PB eens je HD, en kijk linksboven in dat venster of je de beide schijven van je telefoon wel kunt zien?
    [size=7:2356192fee]
    (Oei, dit is mijn duizendste post!)[/size:2356192fee]

Bijdrager
    mvdenberg

Heb je je telefoon als eens uit en aangezet?

Bijdrager
    thijs_ganger

Ik vind het fijn dat jullie mee denken. Maar volgens mij is dit probleem ingewikkelder…

Telefoon aan en uit zetten heb natuurlijk gedaan. Net als de volgorde van aansluiten en aan en uitzetten.

Het probleem is dus dat de Telefoon (Sony-Ericsson W810i) wel verschijnt maar de geheuegnkaart niet (meer – gister nog wel)

Bijdrager
    ferfer

Ik heb hetzelfde probleem. Zet dus elke keer mijn imac uit voordat mijn sony w810i ontkoppel. Aangezien ik bijna elke dag nieuwe muziek op m’n gsm zet. Is dit erg omslachtig.

Ben benieuwd naar de oplossing.

Bijdrager
    thijs_ganger

Ik heb het opgegeven.

Ik gebruik nu alleen Bluetooth.

Ik ga wel even de afwas doen als ik muziek op mijn mobieltje zet. :|

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.