6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Frenco

W3C??

Hallo allemaal,

Ik ben een beginende webdesigner en ben bezig een site te onwikkelen.
    Nu heb ik begrepen dat je je site W3C kunt valideren.

Mijn vraag is eigenlijk de volgende:
    Is er een standaard W3C code die je in je site kan plakken zodat deze in de browsers
    IE6 en IE7 en firefox en safari glijk is?????

Of is dat veel te simpel gedacht??

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    macjk

neeer is geen standaard w3c code(anders zouden alle sites er hetzelfde uitzien). als je je gewoon aan alle regeltjes houd voldoe je aan de W3C regels alleen volgen niet alle browsers deze op (vooral IE is erg laks en dan heb je hacks nodig om het toch goed weer te geven)

Bijdrager
    univers11

helemaal gelijk is bijna onmogelijk;)

maar als je de regeltjes volgt zal het in Opera, FireFox, Safari en Chrome wel lukken. IE heefd eigen regeld, dus daar mag je wat anders voor gaan maken;)

Bijdrager
    iPod Jimmy

Het is goed om te streven naar de regeltjes, maar ik ben van mening dat het niet mogelijk is om je altijd volledig aan de regeltjes te houden. En ik vraag me ook af of dit altijd het beste is… Toch is het slim om, even te kijken, want er zijn altijd dingetjes die handig zijn of die je mist.

Bijdrager
    kaydie

De browsers kennen in hoofdzaak twee belangrijke modussen voor het renderen van CSS in html pagina’s de standaarden modus en de quirks modus.

De standaarden modus is in te schakelen door een voor de browser te herkennen doctype op te nemen bovenaan de pagina. (Dit wordt ‘doctype switching’ genoemd). Bijvoorbeeld de doctype voor html4.01 strict:[code:1:ca4418fe1a]<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">[/code:1:ca4418fe1a]of de doctype voor xhtml 1.0 transitional[code:1:ca4418fe1a]<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">[/code:1:ca4418fe1a][code:1:ca4418fe1a]<!doctype html>[/code:1:ca4418fe1a] werkt ook, al kan je je pagina dan niet laten valideren. (dit is de nieuwe doctype voor de nog ontwikkeling zijnde html5 standaard.)

Probleem met de standaarden modus is dat elk browsermerk de regeltjes weer op zijn eigen manier intepreteert. IE firefox Safari en Opera liggen daarbij aardig op één lijn maar vooral IE6 en 7 heeft nogal eens ‘a will of it’s own’.

Bijdrager
    Hans.

je klinkt als een erge beginner, tis verstandig als je begint in deze branche dat je leesvoer koopt, kijk dan wel ff naar de datum;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.