8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    finetuned

Vrije schijfruimte onder desktop icons

Hoi

Ik heb onder mijn icons van mijn harde schijven op het bureaublad de hoeveelheid vrije ruimte staan. Probleem is dat er teveel decimalen worden weergegeven waardoor het niet past, en je eigenlijk nog steeds niets ziet. Ik neem aan dat iedereen het wel eens geprobeerd en gezien heeft. Heeft iemand een oplossing ervoor gevonden (afgezien van het instellen van een andere lettergrootte)?

Een screenshot van wat ik bedoel:

Bedankt!

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

ctrl + click op het bureaublad (oftewel rechtermuisknop) > weergaveopties > tekstgrootte

Dat moet hem zijn:)

Bijdrager
    finetuned

Bedankt Ragazza!

Wat ik eigenlijk bedoelde is of ik niet het aantal decimalen kan verkleinen, in plaats van de lettergrootte. Ziet er meteen wat mooier uit zonder al die komma’s.

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

Dat kan volgens mij niet.. vind ik ook jammer, want ik vind het ook niet zo mooi zo.

Bijdrager
    Qmagic
    ”MacMini_Ragazza”

ctrl + click op het bureaublad (oftewel rechtermuisknop) > weergaveopties > tekstgrootte

De sneltoets hiervoor is:
    :apple: + J

Bijdrager
    Doney

Misschien met een Terminal commando?
    Zoek ‘ns op Google;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt wel de vertaling van de tekst aanpassen, waardoor het wellicht wel past. Hoewel … ik heb het net geprobeerd door het woord “vrij” te wissen, maar daardoor zie ik in plaats van “297,7…GB vrij” nog altijd alleen maar “297,77…,23 GB” onder een harde schijf staan. Niet echt een verbetering, dus ik weet niet of het zin heeft hier te vertellen hoe dit moet.

Bijdrager
    HakanB

is er een mogelijkheid om die vrije schijfruimte realtime up to date te houden, bij mij verandert het getal pas na het opstarten van mijn Mac.. zou wel relaxed zijn als dat telkens bij wordt gewerkt..:?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.