9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Badeendje

Vrije ruimte wissen in Tiger

Volgens dit artikel kan je in Tiger eenvoudig vrije ruimte wissen. Hierbij kan je kiezen uit een keer, 7 keer, 16 keer of 32 keer overschrijven (of iets in die richting)

Als ik dit doe, zelfs al bij een keer, houdt het programma er ineens mee op omdat het tijdelijke bestand dat hij heeft aangemaakt, niet meer op mn schijf past. Ik heb daar 30 GB vrije ruimte, dus huh? Beetje paradoxaal om eerst een enorm bestand aan te maken terwijl je juist ruimte vrij wilt maken.

Dus: wat doe ik niet goed, of hoe los ik dit op?

Bijdrager
    martijnG

Als je niet meer wil hebben dat de vrije ruimte op je HD toch nog gegevens bevatten kun je dat op zo’n soort manier doen. Vrije ruimte bevat normaal gesproken nog wel bestanden, maar het systeem heeft hier geen ge├»ndexeerde verwijzing meer van.

Je zult zonder dat je het merkt ( je ziet de data niet ), deze informatie gewoon overschrijven. Het systeem gebruikt dit dus als vrije ruimte.

je hoeft deze vrije ruimte niet onterughaalbaar te maken, tenzei je paranoide gevoelens krijgt over de verwijderde data.

Bijdrager
    JeePee

Draai je het vanaf DVD/CD of gewoon vanaf HD?

En Martijn, dat is wel zo, maar laatst vond MacFan nog bestanden terug van ik meen zelfs een jaar geleden. Wat Badeendje doet, zou moeten werken.

Wellicht is dat bestand datgene wat die vrije schijfruimte overschrijft.:D Ik weet het niet zeker, draai nu zelf om het te testen Schijfhulpprogramma om m’n vrije schijfruimte te wissen. Misschien is het een bug.:|

Bijdrager
    Badeendje

Ok Martijn, dan is het niet nodig die vrije ruimte te wissen. Dank.

Bijdrager
    martijnG
    ”JeePee”

Wellicht is dat bestand datgene wat die vrije schijfruimte overschrijft.:D Ik weet het niet zeker

Yep, ‘k neem aan van wel :D

Geblokkeerd
    Anoniem

Vrije ruimte wissen? Bedoel je de HD weggooien?:D :P
    Ik wis mijn vrije ruimte altijd door downloaden, hahaha!

Bijdrager
    JeePee

Schijfhulpprogramma geeft ook bij de start aan: Tijdelijk bestand aanmaken…. dus ’t klopt. Nu nog even wachten tot hij klaar is.:D

Bijdrager
    JeePee

En hier geen enkel probleem.:?

Bijdrager
    wenkie
    ”Badeendje”

Volgens dit artikel kan je in Tiger eenvoudig vrije ruimte wissen. Hierbij kan je kiezen uit een keer, 7 keer, 16 keer of 32 keer overschrijven (of iets in die richting)

Als ik dit doe, zelfs al bij een keer, houdt het programma er ineens mee op omdat het tijdelijke bestand dat hij heeft aangemaakt, niet meer op mn schijf past. Ik heb daar 30 GB vrije ruimte, dus huh? Beetje paradoxaal om eerst een enorm bestand aan te maken terwijl je juist ruimte vrij wilt maken.

Dus: wat doe ik niet goed, of hoe los ik dit op?

Hier hetzelfde probleem, heb amper 18 GB in gebruik en dezelfde foutmelding.
    Is geen ramp, maar als deze optie aanwezig is waarom deze foutmelding?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.