12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

Vrij trage reactie Safari 5.0.1

Hallo,

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat Safari er vrij lang over doet om een site te laden. Hij blijft dan gewoon ‘hangen’ op iedere keer exact dezelfde positie in de laadbalk.

Namelijk deze plek:

Dit is niet alleen met OMT, maar ook soms met andere sites. Ik moet wel zeggen dat het het meest voorkomt bij OMT. Zodra ik in die lange laadtijd (soms wel 45 sec) probeer om met Firefox dezelfde pagina te laden, dan lukt het Firefox wel direct. Alleen zo jammer dat ik Firefox niks vind, het werkt wel goed maar de bediening vind ik niet fijn.

Is er een manier om dit uit Safari te krijgen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb dit ook de laatste weken/maand. Misschien vergergerd sinds de laatste update naar 5.0.1?

Bijdrager
    Chorro

Dat zou heel goed kunnen, had hier voorheen nooit last van!

*hoopt stiekem dat er morgen ook nog een update voor Safari uitkomt :innocent:*

Geblokkeerd
    Anoniem

daar had precies gisteren ook last van.
    vandaag nog niet echt last van gehad
    -edit na dat ik dit getypt had begon het weer…

Bijdrager
    Kidco

Krijg je ook een ‘spinning ball’ als hij blijft haperen? Ik heb dit soms (maar toch minder de laatste dagen) en volgens mij komt het dan door een plug-in (Flash dus). Ik ben niet zeker of het echt de schuld is van Flash maar ik heb een sterk vermoeden in mijn geval.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb dit ook, maar alleen als mijn Mac net aan staat. Blijkbaar duurt het opzoeken van de DNS dan wat langer, omdat de Mac uit is geweest.

Inactief
    Anoniem

Ik heb dit probleem ook. Het gebeurd niet vaak, maar plots duurt het laden enorm lang.
    Lijkt me dus een bug in de software.

Bijdrager
    Sufkont

Hier ook het zelfde probleem
    Kan het misschien ook aan de nieuwe extensions liggen?

Bijdrager
    Chorro

@Kidco: Jaa, dat klopt. Maar dat is een ander probleem dan waar ik nu op doel. Er is niks van de welbekende strandbal zichtbaar op ’t moment dat de fout die ik bedoel optreedt

@Waffle: Ik heb dit ‘altijd’, maakt niet uit of m’n Mac net is opgestart of al een aantal uurtjes draait.

Bijdrager
    rikkuijpers

Het zelfde probleem doet zich hier nu voor met Safari 5 voor Windows op het werk (5.0.1).

De meeste site laden, maar met name Hyves gaat mis: dan laad de site maar half (tekst wel, geen figuren, blauwe balk in adresbalk verdwijnt). En dan begint het echte euvel… in de adresbalk blijft dan wel dat draai-icoontje draaien (weet de officele naam even niet) en safari “stopt” ermee (freeze): Andere site stoppen ook met laden, tenzij ik de tab (met in dit geval Hyves) stop. Dan laden de overige pagina’s weer..

Bijdrager
    rikkuijpers

een screenshot van het probleem:

Het is een beetje klein, maar je ziet in de adresbalk het spin-thingy-icoontje helemaal rechts.

[EDIT] Heb inmiddels geprobeerd om de skin uit te schakelen en de standaard site van hyves te benaderen, maar dat lost het probleem ook niet op..[/EDIT]

Bijdrager
    R-Flow

OP: Ik heb dit probleem kunnen oplossen door met het programma Maintenance al me cache te dumpen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.