30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Junnio

Vreemde vraag…

Hey,
    Ik weet het, dit is mijn eerste post maar ik hoop dat jullie het serieus nemen.
    Ik ben een persoon van 14 jaar oud en ik heb dus geen visa kaart, zoals je dus al meteen kan afleiden gaat dit over een iTunes account. De vraag is meer gericht aan de Belgen onder ons… sinds de Nederlanders niet echt een GSM-operator hebben die Proxius noemt. Het gaat hierom:

Ik heb nu net een nieuwe iPod Video 30G en sinds ik heb vernomen dat je er ook games op kanspelen wil ik dit natuurlijk testen. Je hebt blijkbaar een iTunes account nodig om ze te kopen… Bummer, vooral omdat ik niet beschik over een kredietkaart dus ik kan zelf geen account aanmaken. Maar… er is ook goed nieuws, dacht ik bij mezelf toen mijn oog gleed op die ene ongebruikte prepaidkaar van 15 euro…

You get the picture: Ik wil graag iPod Games downloaden via iemand zijn account en in ruil wil ik graag een Pay en Go Prepaid kaar van € 15 geven. Ik doe er zelfs een schepje bovenop: ik zal zo vriendelijk zijn om slechts 2 games te downloaden ter waarde van €9.98 zodat de persoon die me helpt wel een hele 5 euro en nog eens 2 centiemen overhoudt. Iedereen blij dus… ik want ik heb mijn games, en de persoon die me helpt want die heeft 5 euro korting op belkrediet.

Dus… Who want’s to help me out?

PS: Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was… in het kort: ik bied een belkaart van 15 euro aan voor de persoon die me 10 euro laat downloaden op zijn iTunes account.

Bijdrager
    tijn22

Je kan toch gewoon via bank overschrijving betalen bij de iTunes Music Store?

Bijdrager
    Junnio

Gaat natuurlijk wel moeilijk zonder bankkaart, hé;)
    En het valt me nu pas op hoe mooi het forum eigenlijk is, echt in de stijl van de iPod… NICE WORK !

Bijdrager
    PietjePuk

Euhm wat dacht je van je ouders?

Bijdrager
    Junnio

Ze vertrouwen het internet niet, ook geen oplossing dus:(
    Ook erg snel reactie, prachtsite:D

Bijdrager
    505
    ”tijn22″

Je kan toch gewoon via bank overschrijving betalen bij de iTunes Music Store?

Kan toch met een bankrekening, dat is wat anders dan een Visa kaart.

Zelf koop ik af en toe zo’n Prepaid gift kaart.

Bijdrager
    Steff

Ik weet zeker dat als jij je ouders het iTunes gebeuren eens laat zien. Je hebt zelf een Mac daar staat dat Appel logo op. Op je iPod staat ook dat logo en die werken tot nu toe echt enorm goed neem ik aan.

Vertel met deze zin dat iTunes ook van Apple is en dan komt dat vast wel goed.

Bijdrager
    Junnio

@CoreDuo: Ik heb een post eerder gezegt dat ik geen bankkaart heb, dus ik kan ook geen overschrijvingen gebruiken of enig ander elektronisch betaalmiddel. Alleen via cash kan ik dingen aankopen, zoals zo’n belkaart.

@Kriska: Mijn ouders denken dat mijn iPod een complete waste of money is. Zoals eerder gezegd: ze kennen er niets van. Mijn ouders kunnen amper hun mail nakijken laat staan iTunes leren kennen. Ik heb ook geen Mac (shame on me) en het apple logo zegt hun al helemaal niets… De enige oplossing die ik dus vond was die belkaart en die oplossing bied ik dus nu aan…

Bijdrager
    Misja

Prepaid kaart verkopen aan je ouders of iemand anders en met het geld naar een Apple Premium Reseller. Daar zal toch wel iemand met een account zijn?

Bijdrager
    Junnio

huh? :moe:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Kriska”

Ik weet zeker dat als jij je ouders het iTunes gebeuren eens laat zien. Je hebt zelf een Mac daar staat dat Appel logo op. Op je iPod staat ook dat logo en die werken tot nu toe echt enorm goed neem ik aan.

Haha. Als je die zin twee keer aan je ouders laat horen, mag je gelijk drie jaar extra op school blijven.
    Zelden zulke beroerde zinnen gelezen.

Bijdrager
    Oppie
    ”Junnio”

En het valt me nu pas op hoe mooi het forum eigenlijk is, echt in de stijl van de iPod… NICE WORK !

Daar heb je wel gelijk in, maar… deze lay-out stamt van voor de iPod… misschien moet Adriaan (beheerder) eens met Steve gaan bellen over licentie-betalingen!:wink:

Je onderschrift is trouwens belachelijk groot.

Bijdrager
    Steff
    ”KarelWillem”
    ”Kriska”

Haha. Als je die zin twee keer aan je ouders laat horen, mag je gelijk drie jaar extra op school blijven.
    Zelden zulke beroerde zinnen gelezen.

Hmmmm verzin even mee aan een excuus wil je. :|
    Laten we het op een stuk te snel getypt houden.

Bijdrager
    Bor

Gewoon naar een Apple centre (als dat in de buurt is) en daar even vragen.

Bijdrager
    505

Volgens mij verkopen ze bij een Apple Centre zelfs iTunes gift kaarten! :)

@Junnio.

ik wist niet dat je bankrekening met betaalkaart bedoelde. Bij een betaalkaart denk ik meer aan zo’n creditcard ding :wink:

Bijdrager
    MacBeer

Toen ik 14 was wilde ik ook graag een NES spelcomputer. Maar die kreeg ik niet omdat mijn ouders dat niet nodig vonden. Zelfs nu 16 jaar later blijven computers enge, rare dingen waar vanalles mis mee is voor ze.
    Je bent 14 en je kan nog niet gaan werken en dat is erg lastig. Als iemand je op deze manier wil helpen dan zou dat erg tof zijn. Heb je geen vrienden/familie met zo’n kaart?

Oja, je ouders hebben gelijk: een iPod is ook compleet nutteloos. Net zo nutteloos als die 78 toeren pick-up die ze zelf als tiener kochten om eindelijk die LP van Yellow Submarine te kunnen draaien… zeg ze dat maar :wink:

Bijdrager
    Marieke van Osch

Hoi Junnio,

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn creditcardgegevens aan je geeft. Er is een risico van misbruik namelijk en daarom zijn mensen daar heel voorzichtig mee. Ik ook.

Maar er is een andere oplossing, tenminste dat denk ik. Laat iemand met een creditcard een iTunesGift Card voor je kopen van 10 euro in de iTunes Store. Dan geef jij je prepaidkaart in ruil en kun je volgens mij tot 10 euro uitgeven in de store voor je games. De persoon in kwestie kan dan gewoon zijn/haar creditcardgegevens voor zichzelf houden.

Ik heb niks aan een Belgische prepaidkaart dus kan je niet helpen, maar dit lijkt me wel een mogelijkheid.

Succes!

Bijdrager
    Junnio

Ok, erg goed idee Move, maar dan moet er nog altijd iemand zo vriendelijk zijn om een iTunes Gift Card aan me wil schenken. En hoe werkt het trouwens? Ik heb zo iets dat je eerst een accoun moet aanmaken en dan de code van deze Gift Card moet intypen, maar als ik een account had dan had ik ook geen enkel probleem om een game te downloaden/kopen. Dus als ik eerst een iTunes account moet hebben is dit idee niet goed, als echter de bedoeling is om via die code een account aan te maken ofzoiets zou het prachtig zijn. Zou je het me dus wat beter kunnen uitleggen want op de apple site vind ik er niet bijster veel over…

Bijdrager
    fistkikker

Open een betaalrekening bij de bank, kost niks en dan kan je het verder zelf.

Bijdrager
    Junnio

Ok mensen, ik weet niet of jullie me wel compleet en goed begrijpen maar ik zoek dus GEEN manieren om zelf deze games te kunnen kopen, geloof me, ik heb ze al allemaal overlopen. De enige manier die ik vond was om het via een belkaart te doen. De mensen die dus deze methode met me WILLEN doen, zeg het dan even maar ik heb GEEN andere manieren nodig want die werken niet, geloof me.

@firstkikke: Hier heb je de handtekening van 1 van je ouders nodig om een bankrekening te openen, en wat willen mijn beide ouders niet? Juist ja, …

Bijdrager
    LittleJohnny

Je hebt wel een iPod video, maar mag geen bankaccount? Wat is dat nou weer :P..

Zelf heb ik gewoon een account opgezet via clickandbuy – en m’n bankaccount.

Bijdrager
    Junnio

ik heb dus inderdaad geen bankkaart, maar is er iemand die me meer info kan verschaffen over die itunes gift cards of je via die code een account kan aanmaken of het zelfs wel werk met een code …
    mijn vraag is dus hoe een itunes gift card werkt, kan je via die kaart een account aanmaken of moet je eerst een account hebben waarop je dan deze kaart activeert of …. etc.

help needed;)

Bijdrager
    Marieke van Osch

Ik weet niet of je eerst een account moet hebben. De mensen waarvoor ik een iTunes Gift Card heb gekocht hebben allemaal een account dus hebben die automatisch ingelogd staan in hun iTunes. Iemand anders die weet of je een account nodig hebt om een Gift Card te innen? Ik dacht alleen voor het kopen ervan….

Bijdrager
    dintel

Hoi,

Ik heb het even voor je uitgezocht. Dit zijn de stappen die je moet verrichten als je een iTunes tegoedkaart wil inwisselen;

Om een iTunes-prepaidkaart te gebruiken, gaat u als volgt te werk:

1. Download iTunes voor Mac of Windows gratis vanaf http://www.itunes.com/benl.
    2. Start iTunes en klik op ‘Music Store’.
    3. Klik op ‘Prepaid Cards’.
    4. Voer, zodra u daarom wordt gevraagd, de code in die op de kaart is afgedrukt.
    5. Download de gewenste nummers. Veel luisterplezier!

Nu nog even over die prepaid kaart wil wisselen voor een iTunes tegoed kaart, misschien kun je met een vriend die dezelfde provider heeft als jouw prepaid kaart wisselen voor concant geld.

Ik hoop dat ik je voldonde heb geinformeerd.

Tip: Schrijf geen ellelangen verhalen achter elkaar maar maak gebruik van je enter toets en je leestekentoetsen en dat onderschrift moet je echt verandere of kleiner maken!

Bijdrager
    Junnio

ok, bedankt… maar ik moet er natuurlijk nog altijd een hebben:p

Moderator
    Poezenbeest

Voor de Nederlanders hier; het Belgische banksysteem werkt nog wat ouderwetser dan het onze…. Een bankkaart wil volgens mij zeggen dat je een kaart bij de bank hebt met je gegevens… wij noemen dat een rekening. Het is dus volgens mij niet zoiets als een bankpas.

Helaas ben je net als in Nederland ook in België op je veertiende onbevoegd om overeenkomsten aan te gaan, dus ook voor de aankoop van twee miezerige spelletjes van samen een tientje. Zeker als je ouders zoveel vertrouwen in je beoordelingsvermogen stellen, is het moeilijk om op een legale manier dan aan spellen te komen.

Mijn advies is om iemand te zoeken die jouw beoordelingsvermogen wel vertrouwt en die een iTunes Giftcard voor je te laten kopen. Anders vraag je dat voor je verjaardag of Sint Nicolaas, als je dat viert. Dit soort dingen regelen via het internet is gewoon vragen om in de zeik genomen te worden, wat zich naar normaal Nederlands laat vertalen als bedrogen worden.

Bijdrager
    JanSwitchMac

je kunt ipod games ook gwn downloaden..
    Mag misschien niet voor sommige games.. maar zijn er geen gratis games voor je iPod?

<check ook even je pm>

Bijdrager
    Taconew

Aangezien dit een vaag topic is en ik met behulp van de “ultrahippe” zoekfunctie niet kan vinden wat ik zoek post ik hier mijn vraag.

Ik heb nog ruim 20 euro’s op mijn iTunes account (van zo’n iTunes kraskaart), en daarnaast nog een euro of 5 op mijn click and buy acount (als reserve).

Wanneer ik een app koop op mijn iPhone of via iTunes dan gaat dit van mijn iTunes tegoed af, daarna pas click and buy. Nu had ik deze week een app cadeau gedaan aan een vriend via mijn iPhone, maar op de een of andere manier heb ik deze moeten betalen met mijn C&B account, en niet van het tegoed van mijn kraskaart. Hierna nog een aantal andere apps gekocht op mijn iPhone, en deze werden wel goed afgeschreven van mijn kraskaart, tot ik zojuist de app Cluedo voor mijn vriendin kocht, ik kreeg ineens een emailtje dat het bedrag van mijn C&B account afgeschreven gaat worden… WTF?

Hebben sommige apps de voorkeur voor echt geld ipv iTunes centen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik word 18 in februari en heb een bankkaart, maar geen creditcard.

Als ik apps koop voor mijn iPhone, schaf ik gewoon een iTunes Gift Card aan in de plaatselijke supermarkt. Zo heb ik nu een 15-tal euro staan op mijn ‘Apple rekening’. Geen gedoe met ongewild geld overmaken etc..

Lijkt me ook de veiligste manier. Toch voor iemand die nog minderjarig is zoals mezelf…;)

@Taco: Daar weet ik jammer genoeg niets vanaf. Ik gebruik enkel die giftcards.

Bijdrager
    Swisi

@Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiick

Kan je met die kaarten van 15 euro, 25 euro, 50 euro ook apps kopen? Ja, toch?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.