10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    QSD

Vreemde toevoegingen in Toast

Collega’s

Vandaag kreeg ik iets vreemds voor.
    Op het ogenblik van het branden van een DVD krijg ik plots en ongevraagd 2 toevoegingen te zien in het kader van Toast.
    Onder AUDIO_TS staat er plots “DESKTOP DB” en “DESKTOP DF”, telkens 2 K groot.
    Hierdoor mislukken mijn gebrande dvd’s en starten deze niet op. Een zwart scherm met het oranje bolletje bovenaan links. Ik hoor de dvd wel draaien in mijn MAC maar hij doet niets en hij zou durven vastlopen ook hierdoor.

Ik heb het al 2 maal herdaan maar steeds komen die toevoegingen er automatisch bij en deze zijn niet te verwijderen.

Wie weet wat de oorzaak hiervan is ?

Bedankt.

Moderator
    unSOUND

Dit zijn bestanden die de Finder nodig heeft om een map te kunnen weergeven…

Als het om een film op DVD gaat, staat Toast wel ingesteld op DVD-ROM UDF ?

Bijdrager
    pluche

Met welke versie van Toast werk je eigenlijk ?
    met Toast 6,XX mpoet je film DVD schrijven als Data – UDF zoals hierboven vermeld
    met de vorige versies is dat anders

Bijdrager
    Rutger1981

ik gooi die twee bestanden er meestal gewoon af. En mijn DVD’s hebben altijd gewerkt.
    Ik denk idd dat deze bestanden het voor de finder makkelijker maakt om de mappen weer te geven, maar zeker niet noodzakelijk. Als ik een gebrande DVD in mijn comp doe ziet hij namelijk ook gewoon de Audio en video_ts mappen staan.

Succes

Bijdrager
    flax

volgens mij zijn die bestanden altijd aanwezig op je computer, alleen in toast worden ze zichtbaar.
    dus deleten heeft weinig zin…………… :apple:

Bijdrager
    QSD

Ik meen de reden van deze toevoegingen gevonden te hebben.

Ik heb vastgesteld dat het programma DVD2oneX nog voor het einde stopt met als foutmelding : “Het programma DVD2oneXbundle” is onverwacht gestopt.” En dan staat er dat er geen schade werd toegebracht aan de gegevens en andere programma’s. Ik heb dit 3 x opnieuw gedaan, zelfs met af en aanzetten van de Mac doch zonder beterschap.

Wat kan daar de reden van zijn en belangrijker hoe los ik dat op ?

Bedankt.

Moderator
    unSOUND

Hoe vervelend het ook is, het crashen van DVD2onex is niet de reden van deze bestanden. Ze staan overal, het zijn bestanden die de finder gebruikt.

Als je Toast echter insteld op DVD-ROM (udf) worden deze bestanden niet meegebrand.

Bijdrager
    fistkikker
    ”QSD”

Ik meen de reden van deze toevoegingen gevonden te hebben.

Ik heb vastgesteld dat het programma DVD2oneX nog voor het einde stopt met als foutmelding : “Het programma DVD2oneXbundle” is onverwacht gestopt.” En dan staat er dat er geen schade werd toegebracht aan de gegevens en andere programma’s. Ik heb dit 3 x opnieuw gedaan, zelfs met af en aanzetten van de Mac doch zonder beterschap.

Wat kan daar de reden van zijn en belangrijker hoe los ik dat op ?

Bedankt.

Klinkt alsof DVD2oneX struikelt over iets, kan je dvd-data zijn, kras op de schijf, kan iets anders zijn. Repareer de permissies eens of installeer DVD2oneX opnieuw als dat niet werkt.

Bijdrager
    Rutger1981

het beste wat je kan doen is om de hele dvd te copieren naar je hardeschijf. Als dit niet werkt moet je dat doen via DVD backup of met OSEx met deze programma’s maak je een copie zonder de beveiliging. Dan kan je het nog eens proberen met DVD2one.

Bijdrager
    QSD

Collegas

Het is inderdaad een slechte (originele) dvd geweest. De volgende dvd copieerde opnieuw perfect zonder wat dan ook te wijzigen of te upgraden.

Je ziet maar, gelukkig van dit forum anders had ik misschien al stommiteiten gedaan.

Dank voor de antwoorden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.