16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    joostinthehouse

Vreemde Tekens

Heeft iemand een idee hoe ik hier aan kom en hoe ik hier ook weer vanaf raak?

Ik draai op Lion.

Dank!

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    joostinthehouse

Thanxx Oppie! Ik ga aan de slag. Net niet goed gezocht!

Moderator
    Jan David Hanrath

Fijn hotel trouwens;-)

Bijdrager
    joostinthehouse

Het zeker een leuk hotel! Mooie dagen gehad! Maar het probleem wat ik heb is nog steeds niet opgelost. Het lettertype waar het om gaat is de verdana en ik heb er met meer sites last van. In de lettertypecatalogus zegt ie het volgende: zie plaatje.

Bijdrager
    joostinthehouse

En die dubbele lettertypen dat snap ik niet!

Moderator
    Jan David Hanrath

Eén van de twee staat in de map /Users/<usernaam>/Bibliotheek/Fonts en de andere staat in de algemene fonts-map in Macintosh HD/Bibliotheek/Fonts. In een van de mappen het lettertype verwijderen zou het probleem op kunnen lossen.

Bijdrager
    joostinthehouse

/Users/<usernaam>/Bibliotheek/Fonts is niet te vinden. Er is maar één bibliotheek bij mij.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan je thuisbibliotheek tevoorschijn halen door in het menu op Ga te klikken met de [alt]-toets ingedrukt.

Bijdrager
    joostinthehouse

Dat wist ik achteraf wel ja, maar goed daar is de font map leeg. Dus dat is het ook niet!

Bijdrager
    joostinthehouse

Ik heb het nog steeds niet kunnen oplossen. Niemand een idee?

Ik heb ook een MacBook en daar heeft ie er geen last van. En er staat hetzelfde op.

Bijdrager
    joostinthehouse

Het is trouwens alleen in Safari. Net Firefox geprobeerd maar die heeft er geen last van.

Ik vind het vreemd en kom er maar niet achter wat het is.

Dank!

Bijdrager
    Oppie

Misschien het Helvetica Fractions probleem: http://support.apple.com/kb/TA23044

Moderator
    unSOUND

Volgens een topic bij de buren komt het voornamelijk door gebruik van 3rd party fontsoftware.

Het heeft te maken met het feit dat Safari sandboxed is, waardoor hij de Fonts die met FontExplorer X geïnstalleerd staan niet kan lezen. De locaties waar dit soort font managers hun font bestanden installeren moeten aan een webkit sandbox configuratiebestandje worden toegevoegd, en dan werkt alles weer. Totdat dat bestandje bij een software update weer overschreven wordt natuurlijk.

Potentiele oplossing:
    https://discussions.apple.com/thread/3191320?start=30&tstart=0#15718511

Bijdrager
    Oppie

Ik lees net ergens dat het een probleem is van de font ‘Arial’, en dat je die dus moet uitzetten.

Bijdrager
    joostinthehouse

@Oppie: Dat is het alletwee niet, zowel het Helvetica als het Arial probleem.

@unSOUND
    : Ik heb het proberen door te lezen maar ik snap het niet. Weet niet wat ik hiermee moet doen.

Dank voor jullie antwoorden maar ik heb nog geen oplossing.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.