5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Marcel

Vreemde tekens in mail

Sinds kort heeft mijn vriendin bij het sturen van een email naar niet Mac gebruikers achter elke regel van haar tekst een vraagteken staan. Ook worden tekens als é of ë veranderd in rare karakters.

Het gekke is dat het alleen gebeurt als er attachments worden bijgevoegd.

Het lijkt iets te maken te hebben met code pages, maar ik weet niet of dat bij een Mac ook zo werkt.

Wie heeft er een idee?

Bijdrager
    DiZk

Bij mij was het het font Helvetica Fraction wat de moeilijkheden gaf. Zodra deze gedeactiveerd stond deed tie het weer.

Bijdrager
    Mac Marcel

Ik geloof dat mijn vriendin ook een ander font gebruikt. Wat is een veilig font? Arial? Helvetica? Times?

Bijdrager
    Ingeborg

Ik had hetzelfde probleem (programma ‘mail’). Je kunt dat verhelpen :

Selecteer alles in je bericht
    Ga naar Bericht -> Tekstcodering
    Selecteer Unicode (UTF-8)
    Verstuur je bericht

Bijdrager
    smid.p

Hallo

Ook ik ervaar problemen als ik ’n mail stuur naar een PC gebruiker. Meestal komen er bij de ontvanger vraagtekens ??? tussen de tekst voor.
    Ik heb uitgetest dat als je de tekstcodering zet op ‘automatisch’ dit probleem voorkomt. Selecteer ik ‘ windows latin 1, dan hebben de ontvangers het probleem niet.

I.p.v. steeds dit aan te passen bij elke mail, zou het handig zijn als dit ‘standaard’ aan te passen is, maar ik heb die optie in Mail niet gevonden, hij blijft bij elke nieuwe mail op ‘automatisch’ staan.

Iemand ’n oplossing???

Bedankt, Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.