5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dennissch

Vreemde ontwikkelingen met mijn gebruikersaccount

Beste OMT’ers.

Sinds vanavond heb ik wat rare dingen vernomen op mijn mac, ik heb de issues wel op kunnen lossen maar toch wil ik het jullie eens voorleggen. Om te beginnen ga ik vertellen wat ik vanavond op mijn mac gedaan heb.

Gedaan:

-Lastpass geïnstalleerd
    -Sleutelhanger iCloud ingeschakeld
    -Vinkje bij Safari weggehaald in icloud (in instellingen), daarna toch maar weer aangezet.
    -Zoek mijn mac aangezet, daarna toch maar weer uitgezet (in instellingen)
    -Timemachine backup gemaakt op mijn externe schijf.

Ik sloot daarna de mac af, en daarna start ik hem op. Toen kon ik ineens aanmelden als ik wou met een gast account?! Wtf, ik heb dit gastaccount gelukkig kunnen uitschakelen in instellingen. (gebruikers en groepen). Verder merktte ik ook dat als je applicaties open had staan, je zet de mac uit, je herstart hem, dat alle programma’s dan weer automatisch openen. Ik wist even niet hoe ik dit kon oplossen. Maar simpelweg als je op het appeltje klikt>zet uit. En daar dat vinkje weghalen dat hij niet automatisch vensters heropent bij het opnieuw inloggen.

Wat denken jullie? Hoe heeft zoiets kunnen gebeuren? Zulke vreemde dingen heb ik toch niet gedaan met mijn mac vanavond?! En als jullie het zo horen? Is het probleem fixed?

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is er zo raar aan Resume? Zoals je beschrijft kun je dat aan- en uitzetten.

Die gast-account is voor Zoek mijn Mac nodig. Volledig normaal. Snelle uitleg: https://support.apple.com/kb/PH18891?locale=nl_NL

Bijdrager
    dennissch

Kan dat resume ook gekomen zijn doordat ik zoek mijn mac even had aangezet? Zover ik mij kan herinneren heb ik namelijk totaal vandaag niet aan dat resume vinkje gezeten. (Ja pas toen dat die programma’s al starten na een reboot, toen heb ik actie ondernomen)

Dat gastaccount is dus normaal dat dit kwam omdat ik even zoek mijn mac had aangezet begrijp ik.

Bijdrager
    SunKeeper

Weet ik het, geen idee wat je verder gedaan hebt.

Als je begrijpt hoe het in elkaar zit is het toch verder geen wereldramp. Leer je Mac kennen.:)

Bijdrager
    dennissch

Ik heb exact gedaan wat ik beschreef:P Ik schrok er alleen gewoon van dat ik ineens een gastaccount kon kiezen, dat had ik nog nooit gezien. Maar jij hebt me wel wat gerust gesteld doordat het schijnbaar te maken had dat ik aan zoek mijn mac had gezeten even:P Daarnaast zal het denk ook sowieso weinig uitmaken, ik had het ook binnen een paar seconden opgelost namelijk in ”gebruikers en groepen”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.