6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kloos

Vreemde mappen en bestanden na mislukte update

Greetings Everybody!
    Ik heb een (voor mij) vreemd probleem. Na een mislukte systeemupdate (10.2.8-update (Build 6R73) via internet) moest ik alles opnieuw installeren. Dat ging vrij moeizaam en nu heb ik ineens allerlei onwisbare mappen met namen als ‘cores’, ‘etc’, ‘tmp’ en ‘var’ op mijn HD-tje staan… Iemand enig idee hoe ik daar weer vanaf kan komen?

Bijdrager
    Thijs

Ligt eraan in welk path ze staan, maar /var, /etc en /tmp wil je niet weg hebben. Dan functioneert je systeem nl niet meer.

Bijdrager
    Kloos
    ”Thijs”

Ligt eraan in welk path ze staan, maar /var, /etc en /tmp wil je niet weg hebben. Dan functioneert je systeem nl niet meer.

Dat geloof ik best… :D Maar hiervoor waren ze waarschijnlijk verborgen, want toen ‘zag’ ik ze niet. En DAT zou ik graag weer hersteld zien. Het wordt een ongeloofelijk zootje zo… Alles staat dus in de root

Bijdrager
    Thijs

Dan moet je ze echt laten staan :), ennum hoe je ze onzichtbaar maakt. No clue, met directoryoptions ofzo?

Bijdrager
    Macteach

bekijk je de schijf opgestart met OS 9? Onder OS 9 kun je vaak de bestanden zien die onder OS X verborgen zijn nl!
    of: via Thinkertool ‘toon onzichtbare bestanden’ misschien aangezet in OS X?

Bijdrager
    Kloos
    ”Macteach”

bekijk je de schijf opgestart met OS 9? Onder OS 9 kun je vaak de bestanden zien die onder OS X verborgen zijn nl!
    of: via Thinkertool ‘toon onzichtbare bestanden’ misschien aangezet in OS X?

Nope… Gewoon opgestart onder OS X en TinkerTool staat er niet eens op… :? Ik ben ook ‘puzzled’… Ik zie ook nog een aantal bestanden als ‘mach’ (alias) en ‘mach.sym’. Klinkt wel een beetje als onzichtbare bestanden…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.