10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

Vreemde "macpro-dcd4b5" in netwerk!?

Af en toe zie ik in mijn Netwerk een vreemde computer:
    “macpro-dcd4b5” of iets dergelijks (weet niet meer precies). In elk geval een 6delige code.

Zelf heb ik een Mac Pro (die staat er vlak boven in de lijst), een Airport Extreme, een NAS van Conceptronic en twee Macbooks. Die staan ook allemaal in de lijst.

Let op: de vreemde computer is enkel zichtbaar wanneer ik kijk op de Macbook, niet wanneer ik kijk op de Mac Pro. Is het soms een of andere netwerkservice van de Mac Pro die alleen buiten de Mac Pro zichtbaar is? Wat kan / moet ik ermee?

Groet, Sipke

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Wat is de naam van de Pro in Systeemvoorkeuren>Delen?

Bijdrager
    Sipke

Dat is wat ie standaard is: “Mac Pro van Sipke Houtepen”

Moderator
    unSOUND

Staan er toevallig bepaalde delings-functies aan in de Mac Pro ? Zoals Bestandsdeling bijvoorbeeld ?

Bijdrager
    Sipke

Jazeker. Bestandsdeling, Schermdeling en Printerdeling. Deze staan op standaard instellingen.

Bijdrager
    Sipke

Wanneer ik alle delingsfuncties uit zet op de MP, verdwijnt op mijn Macbook Pro “Mac Pro van Sipke Houtepen” uit de lijst, maar macpro-dcd4b5 blijft staan.

Er moet ook gezegd dat het icoontje anders is. De Macbooks hebben een laptop icoon, de Mac Pro van Sipke Houtepen heeft een Mac Pro icoon (zilveren kast), de NAS heeft een monitoricoon (met blauwe inhoud) en de macpro-dcd4b5 heeft hetzelfde icoon als de NAS.

Moderator
    unSOUND

Staat bij bestandsdeling ook de optie om te delen via SMB aan ?

Bijdrager
    MichMich

Download even Bonjour Browser: http://www.tildesoft.com
    Daarmee kom je vast meer te weten…:)

Bijdrager
    guus

het is je eigen macpro.
    toen Leo kwam is dat begonnen.[nooit een oplossing voor gekomen]
    er zijn meerdere reacties destijds over geweest.
    bij mij heb ik exact hetzelfde.
    mac pro G5 macbook pro en macbook.
    hier laat hij de ghost ook zien, overal behalve macpro en G5!!

geen zorg, het is geen inbreuk op je netwerk

Bijdrager
    Sipke

Dag allen,

Met het antwoord van Guus ben ik er gerust op dat dit geen inbreuk is op het netwerk. Toch graag nog even iedereen bedanken die heeft gereageerd, en ook nog even antwoorden op de vragen:

@ Guus, dank voor je reactie!
    @ Unsound: smb staat niet aan. Enkel AFP
    @ MichMich: bonjour browser laat de “ghost” niet zien
    Verder toch heel vreemd dat het soms wel, soms niet te zien is. Nu zie ik ‘m niet. Zal nog eens checken met bonjour browser als ik ‘m wel zie.

Groet, Sipke

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.