8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    reinder

vreemde kleuren

Hallo

Ik heb een probleem
    Als ik een afbeelding in Photoshop open zijn de kleuren totaal verzadigd. Als ik dezelfde afbeelding open met imageready is er niets aan de hand.
    Dit zelfde probleem heb ik met pdf bestanden in preview. De afbeeldingen van een pdf bestand zien er dan ook heel vreemd uit. Als ik hetzelfde bestand open in Illustrator ziet het er wel normaal uit.
    En ook met scannen kom ik dit probleem tegen.
    Ik heb mijn colorsync profiles al gechecked en zonodig gerepareerd. Ook het weggoooien van preferences files helpt niet
    Ik werk op een dual 1,8 g5 met systeem 10.3.4. met een agfa snapscan 1212u

Wie kan mij helpen ?

Bijdrager
    Deskman

Lijkt me toch echt een colorsync probleem. Wordt het profiel bij openen vanzelf omgezet?
    Kun je ergens een voorbeeld online zetten?

Bijdrager
    reinder

Dank voor je reaktie Deskman.
    Het probleem in photoshop heb ik inmiddels opgelost door bij de colorsettings de RGB workspace te veranderen.
    Maar bij het scannen blijft het een probleem. Als snapscan een preview maakt ziet het er nog goed uit. Maar zodra ik iets selecteer (en dat moet om te bepalen wat er gescand moet worden) verandert het geselecteerde gebied in oververzadigde kleuren. Het gekke is dat als ik vuescan gebruik om te scannen er niets aan de hand is. Maar dat programma kan ik maar een tijdje gratis gebruiken.
    En ook pdf’s in preview blijft een probleem.

Een voorbeeld online gaat helaas niet lukken.

Heb je nog enige suggesties ?

Bijdrager
    Freek.

En een afbeelding van ColorSync instellingen en Photoshop kleurvoorkeuren?

Bijdrager
    reinder

Nee dat lukt ook niet.
    Ik weet niet waar ik iets online kan zetten (ben nogal beginner wat dat betreft)

Bijdrager
    Deskman

http://forum.macosx.nl/album_personal.php?user_id=6031

Hier…

Je weet wel hoe je een screenshot moet maken? appeltje shift-4 en de spatiebalk. Het blauwe venster wordt als picture1.pdf op je desktop gezet. In Preview bewaren als .jpg en dan uploaden.

Nog beter: ga naar http://www.colormanagement.nl/ en lees wat daar staat over instellingen. Volg zijn raad op en kijk naar het resultaat. Beter kunnen wij het je niet uitleggen.

Bijdrager
    reinder

waar heen kan ik het uploaden, hoe moet dat ?

Bijdrager
    Deskman

Uh…
    Bovenin blauwe balk naar fotoalbum
    boven de plaatjes staat Jouw Persoonlijke Album, klik daarop
    Dan krijg je je lege album en een knopje ‘upload’ links onderin.

Klik daarop, kies een plaatje op je HD en voilĂ 

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.