4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    skerebia

vreemde internetselectie

Ik heb mij onlangs een MacBook aangeschaft en ben erg tevreden. Mijn enige probleem is dat ik momenteel niet op bepaalde sites geraak, maar wel op een andere. Zo geraak ik niet op youtube.com, lost-media.com, adiumx.com of op msn messenger. Ik heb geprobeerd dit op te lossen via de Terminal, maar die toonde enkel “No route to host”.
    Ik heb deze sites zowel via Safari als via Firefox geprobeerd te bereiken, telkens zonder succes. Safari toont steeds “De pagina kan niet weergegeven worden omdat de verbinding met de server … niet tot stand kan gebracht worden”
    Kan iemand mij helpen?

Inactief
    Anoniem

Klinkt eerder als een probleem met je modem.:?

YouTube werkt hier prima, zelfde geldt voor lost-media.com, adiumx enz…

Bijdrager
    skerebia

Wel, probleem met mijn modem is nogal moeilijk aangezien ik het op twee verschillende internetbronnen geprobeerd heb, telkens hetzelfde probleem. Op kot heb ik hier Belgacom dat we met z’n allen delen (via airport ontvang ik die). Thuis heb ik Telenet via de ethernet kabel. Mijn buurvrouw hier op kot gebruikt hetzelfde internet maar heeft geen problemen met youtube etc (die sites werkten voordien wel trouwens, sinds enkele weken niet meer)

Inactief
    Anoniem

Dan moet je iets in je netwerkinstellingen (Systeemvoorkeuren -> Netwerk) aangepast hebben… lijkt mij. Denk eens goed na.:?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.