8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    salvatore

Vreemde icons in systeemvoorkeuren

Op een mac van de kinderen heeft 1 (van de 3) account een vreemde uitvoering van de systeemvoorkeuren. De icons van elk onderdeel is duidelijk anders weergegeven. Zie schermafbeelding hieronder. Kan iemand me vertellen hoe ik de originele uitvoering terug kan krijgen?

Bijdrager
    ragoooon

Zijn al talloze topics over, gebruik de zoekfunctie daar vind je zeker een oplossing.
    Zoals hier. Werkte bij mij toch.

Bijdrager
    salvatore

Hartelijk dank, het is idd opgelost. Ik begrijp alleen niet hoe het heeft kunnen gebeuren.

Moderator
    Poezenbeest

een plst bestand is een voorkeurenbestand. Nou wil het toeval (!) dat daar nog wel veel naar geschreven wordt, zeker als je het over een basaal bestand hebt als de voorkeuren van het systeem.

Omdat er zoveel en continu naar geschreven wordt, door soms meerdere programma’s tegelijkertijd, wil het nog wel eens misgaan met het bestand, waardoor het beschadigd raakt. In dat geval keurt het programma (systeemvoorkeuren) het bestand af en kan verder geen voorkeuren vinden.

Als je het bestand helemaal weghaalt, kan het programma het niet afkeuren en zal bij gebrek aan een dergelijk bestand dan maar zelf een bestand aanmaken. Ziehier: een schone lei!

Bijdrager
    salvatore

Duidelijker kan niet! Dank.

Bijdrager
    Oppie
    ”Zerk”

een plst bestand is een voorkeurenbestand. etc

Toch gaat in de oplossing niet over een .plist maar over de cache…

Moderator
    Poezenbeest

I stand corrected…..

…ofschoon mijn verhaal wel klopt en ook op kan gaan voor cache-bestanden.

Bijdrager
    Oppie

Da’s zeker waar, Zerk.:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.