2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    eonic

vreemde gedraging geluid via audiointerface

Goedemorgen allen,

Ik wou graag de zondagmorgen gebruiken om u lastig te vallen met een vrij apart probleem.

Mijn mac(mini) en/of geluidskaart doen vreemd. Ik heb hier thuis een kleine studio met dus die mac mini en een simpele usb audiointerface (native instruments audiokontrol1)

Nu is het steeds zo, dat als ik een programma opstart, er telkens een klein stukje audio te horen is van iets wat ik recentelijk heb bekeken/ geluisterd.
    Om een voorbeeld te geven: Ik kijk een filmpje waarbij iemand aan het eind ” ja oké, natuurlijk zegt”. Ik sluit de browser af, en open logic.
    Tijdens het openen hoor ik dan in ene een fractie van een seconde geruis en ” oké natuurlijk”

Het lijkt alsof de audiointerface of de mac geluid buffert, en de buffer afspeelt als je een ander programma opstart. Opzich natuurlijk geen probleem, alleen is het zo nu en dan irritant, en ik vroeg me af of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn.

alvast mijn excuses voor de ongetwijfeld slechte uitleg.

Jeroen

Bijdrager
    McD44N

Prima uitgelegd, en maf.. Lijkt me niet iets waar je zelf wat aan kan doen, anders dan: Driver upgraden – of downgraden – OSX en Logic upgraden?
    NI heeft ook een Uninstall Utility, gebruik die eens.. Verder: Samplerate settings staan goed (ook in Audio Midi setup)? – Al met de buffersize gespeeld?

http://co.native-instruments.com/index.php?id=freeupdates#Utilities

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.