5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zach

Vreemde fratsen sleutelhanger na installatie Lion

Ik heb vorige week een clean install van Lion gedaan. Een aantal belangrijke instellingen, waaronder mijn keychain, had ik onder Snow Leopard van tevoren gebackupt met time machine. Nadat de installatie van Lion klaar was, en ik de oude keychain met mijn wachtwoorden wilde terugzetten, bleek Time machine alleen maar keychains uit 2009 te hebben opgeslagen. Vreemd, aangezien er iedere week wel iets veranderde aan de keychain. Al mijn wachtwoorden van na 2009 waren verdwenen. Heel vervelend.

Vreemd genoeg kwam de recente keychain na een week of zo spontaan terug, zonder dat ik nog een backup had teruggehaald. Nog vreemder dus. Natuurlijk zou ik willen weten hoe dit kan maar inmiddels heb ik die hele sleutelhanger opgegeven: ondoorzichtig en onbetrouwbaar.

Ik ben op zoek naar een gratis alternatief. kan iemand iets aanbevelen? Ik heb al Keepass geprobeerd en dat werkt wel, maar het heeft totaal geen OS X look and feel.

Bijdrager
    Racketeers

Gratis niet maar het werkt wel super: 1Password

Bijdrager
    MacAnarie

Ik heb ook problemen met de keychain na update naar 10.7.1. Opeens foutmeldingen, niet meer vindbare sleutelhanger, internetsites die niet meer vanzelf inloggen etc.

Enige optie was opnieuw aanmaken.

Ik gebruik 1Password al op mijn iPhone, misschien toch maar kopen voor de mac dan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik gebruik Pastor. De laatste versie is een beta, maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten, ook niet onder Lion.

Bijdrager
    zach

Interessant. Ik zal die Pastor eens proberen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.