10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Joost

Vreemde foutmelding safari

Sinds de update naar macos 10.13.4 krijg ik (soms) een vreemde foutmelding in safari bij het bezoeken van wired.com:

“Safari kan het opgegeven adres niet openen. Safari kan ‘safari-resource:/ErrorPage.html’ niet openen omdat macOS internetadressen die met ‘safari-resource:’ beginnen niet herkent.”

Verwijderen van cookies en websitegegevens van wired.com helpt (even) echter het probleem keert regelmatig terug. Ik gebruik geen extensies (meer), safari is ‘clean’.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Bijdrager
    tarun

En als je https://www.wired.com opent? (Bij mij geen probleem.)

Bijdrager
    koen

Heb je die melding al eens gegoofeld? Iemand met een soortgelijke foutmelding had Kapersky op zijn Mac staan.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  koen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat er aan de hand is, is dat het bezoeken van wired.com ervoor zorgt dat Safari een foutmelding wil geven, maar dat om de één of andere reden Safari niet meer geassocieerd is met safari-resource als protocol. Dat laatste is een beetje vreemd, gezien de naam van het protocol aangeeft dat het eigenlijk puur en alleen voor Safari bedoeld is. De fout ligt daarom volgens mij niet bij wired.com maar bij Safari of macOS.

Moderator
    Night

Sterker nog: die referentie wijst naar /System/Library/Private Frameworks/WebContentAnalysis.framework/Versions/A/Resources/(taal).lproj/error.html

Dat is dus een lokaal foutmeldingsbestand van Safari, dat op één of andere manier niet aangesproken kan worden.

Ik zou persoonlijk eens beginnen met herstarten en kijken of het probleem zichzelf dan oplost.

Bijdrager
    Joost

Dank voor alle reacties,

Helaas helpt het niet veel. Ik krijg nog steeds regelmatig een foutmelding en alleen via voorkeuren weggooien van wired.com data helpt. Melding is overigens wel anders:

Bijdrager
    koen

Dus je hebt geen antivirus of andere handige tooltjes draaien?

Moderator
    Night

Ik zou gewoon stap 9-2 van de Algemene troubleshoot pagina eens uitvoeren.

Bijdrager
    koen

Da’s wel erg drastisch zonder meer achtergrond te hebben over het probleem. En grote kans dat het dan gewoon weer terug is als de backup word teruggezet.

@joost: probeer het eens met een andere gebruiker.

Moderator
    Night

Backup? Wie heeft het over een backup? Met een herinstallatie over de huidige versie van MacOS vanuit Recovery mode wordt alleen het OS up-to-date gemaakt. Dat houdt ook in: missende en/of beschadigde onderdelen van Safari, aangezien dat standaard mee geïnstalleerd wordt.

Maar een nieuwe, schone gebruiker aanmaken is inderdaad nog een mooie tussen-oplossing.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.